Από τα νέα αυτοκίνητα και ειδικά τα μικρομεσαία SUV, όπως και το ολοκαίνουργιο και αποκλειστικά φουλ υβριδικό Honda HR-V e:HEV, οι απαιτήσεις των αγοραστών είναι πολλές. Θέλουν όλες τις ανέσεις και καμία έλλειψη στον εξοπλισμό, υψηλά επίπεδα ασφαλείας, δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην οδική συμπεριφορά και στις επιδόσεις, αλλά με όσο το δυνατό χαμηλότερες απαιτήσεις σε καύσιμο.
Όλα αυτά τα ζητούμενα προσφέρει απλόχερα το εντελώς νέο, 3ης γενιάς HR-V, συν του ότι θα καλύψει και το κοινό που δίνει έμφαση στα σπορτίφ χαρακτηριστικά. Αρχικά, τις πρώτες εντυπώσεις κερδίζει η στιλάτη εμφάνισή του, καθώς υιοθετεί ένα σύγχρονο coupe-SUV αμάξωμα μήκους 4.340 χλστ., που πετυχαίνει έναν ελκυστικό συνδυασμό premium και δυναμικής σχεδίασης. Ενσαρκώνει τη νέα, απλή, καθαρή, σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία της Honda που έχουμε ήδη δει στα πρόσφατα νέα μοντέλα της, όπως ισχύει και για το νέο Civic. Στο εμπρός άκρο, οι λεπτοί προβολείς, η μεγάλη μάσκα με τις λεπτές οριζόντιες γρίλιες και το προτεταμένο ρύγχος, προσδίδουν εμφάνιση γλυπτού. Πίσω, το μεγάλο άνοιγμα της πόρτας, το χαμηλό σκαλοπάτι και το επίπεδο πάτωμα φόρτωσης διευκολύνουν την πρόσβαση, χωρίς να αποτελεί εμπόδιο η τύπου coupe οροφή.
Λιτό, απέριττο, αλλά μοντέρνο και πρακτικό είναι το εσωτερικό του νέου HR-V, όπου κυριαρχούν οι ευθείες γραμμές και οι επίπεδες επιφάνειες. Οι τεχνικοί της Honda ελαχιστοποίησαν τη χρήση διακοπτών και κουμπιών, κρατώντας στην κεντρική κονσόλα μόνο τους τρεις περιστροφικούς για τον κλιματισμό και στην οθόνη των 9 ιντσών τον αντίστοιχο για την ένταση της φωνής. Απλά, αποτελεσματικά και πρακτικά. Επιπλέον, τα παράθυρα έχουν σχεδιαστεί ώστε να εισέρχεται όσο το δυνατόν περισσότερο φως. Σε αυτό συμβάλλει η επίπεδη γραμμή του καπό και οι βάσεις των καθρεπτών που έχουν μετακινηθεί πιο χαμηλά στις πόρτες.
Εντυπωσιακοί είναι οι χώροι στο πίσω κάθισμα, οι οποίοι είναι συγκρίσιμοι με μεγαλύτερων SUV. Παράλληλα, η δομή της πλατφόρμας υποστηρίζει την ευέλικτη διάταξη πίσω καθισμάτων Magic Seat που μπορούν να αναδιπλώνονται προς τα κάτω ή προς τα πάνω, ανάλογα με τον απαιτούμενο χώρο φόρτωσης. Το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 335 λίτρα και με την ευκολότατη αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων, δημιουργείται ένας επίπεδος χώρος φόρτωσης 1.350 λίτρων.
Την αρτιότητα ενισχύει και o πλήρης εξοπλισμός από την πρώτη έκδοση Elegance των 33.800 ευρώ. Μεταξύ άλλων διαθέτει 6 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, προειδοποίησης αλλαγής & διατήρησης λωρίδας, οθόνη αφής 9 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματο κλιματισμό, αυτόματους προβολείς, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών κ.λπ.
Ας δούμε όμως τι περιλαμβάνει και το εξελιγμένο φουλ υβριδικό σύστημα κίνησης. Αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες (ο ένας λειτουργεί ως γεννήτρια), ισχύος 131 ίππων και 253 Nm ροπής και ένα υποστηρικτικό κινητήρα βενζίνης 1.5 λτ. απόδοσης 107 ίππων και 131 Nm ροπής. Ο βενζινοκινητήρας τροφοδοτεί τη γεννήτρια, παρέχοντας ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα. Αυτός με τη σειρά του κινεί τους εμπρός τροχούς μέσω του κιβωτίου e-CVT. Παράλληλα, τα σύστημα e:HEV επιλέγει αυτόματα ανάμεσα τις λειτουργίες Electric Drive, Hybrid Drive και Engine Drive, ενώ ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τα προφίλ Sport, Normal και Econ. Το νέο HR-V μπορεί και κινείται αμιγώς ηλεκτρικά για αρκετές αποστάσεις στην καθημερινή αστική οδήγηση, γλιτώνοντας βενζίνη. Στη δοκιμή η κατανάλωση βρέθηκε στα 5,6 λτ./100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 είναι στα 122 γρ./χλμ. Όσον αφορά τις επιδόσεις, το μικρομεσαίο υβριδικό SUV επιταχύνει από στάση τα 100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ. και η τελική αγγίζει τα 170 χλμ./ώρα.
Εκτός από τη χαμηλή κατανάλωση, το νέο HR-V ενθουσιάζει με την οδική του συμπεριφορά και με το γενικότερο στήσιμό του στο δρόμο. Το πλαίσιο εμφανίζει εντυπωσιακά χαρακτηριστικά ακαμψίας και σε συνδυασμό με το μελετημένο σετάρισμα της ανάρτησης, έχεις στα χέρια σου ένα πολύ ποιοτικό οδηγικά αυτοκίνητο. Η απόσβεση ανωμαλιών δεν σταματά να σε εντυπωσιάζει, όπως και η σταθερότητα σε όποια διαδρομή και να βρεθεί.