Κατά την έρευνα αγοράς ενός καινούργιου αυτοκινήτου, ο ενδιαφερόμενος εξετάζει πολλούς τομείς μέχρι να πάρει την τελική απόφαση. Το πρώτο που κοιτάει είναι η τιμή και μετά ο εξοπλισμός, ο κινητήρας, επιδόσεις, κατανάλωση, χώροι, ποιότητα κ.λπ. Στις πιο οικονομικές προτάσεις κυριαρχούν τα μικρά 3κύλινδρα turbo downsized μηχανικά σύνολα των 1.0-1.2 λτ., όχι μόνο στα μικρά χάτσμπακ, αλλά και στα SUV/Crossover. To συγκεκριμένο όμως μοντέλο είναι το ισχυρότερο που μπορεί να αγοράσει κανείς με σχεδόν 25.000 ευρώ και 1.500άρη turbo κινητήρα 160 ίππων.
Το δυνατότερο Crossover σε αυτά τα λεφτά
Πρόκειται για το Kia XCeed 1.5 T-GDi 160 hp LX Premium στην τιμή των 25.080 ευρώ, τόσο με την ήπια υβριδική τεχνολογία 48V Hybrid, όσο και χωρίς αυτή. Επίσης, συνοδεύεται με 5 χρόνια δωρεάν service και την 7ετή εργοστασιακή και μεταβιβάσιμη εγγύηση. Από την πρώτη κιόλας έκδοση ο εξοπλισμός του «σφύζει» από όλα τα στοιχεία ασφαλείας και ανέσεων. Συγκεκριμένα περιλαμβάνει στάνταρ τα παρακάτω:
- 6 αερόσακους
- Αυτόματη έκτακτη πέδηση
- Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας
- Αυτόματη εναλλαγή φώτων μεγάλων φώτων
- Full LED φώτα εμπρός & πίσω
- Φώτα ομίχλης LED
- Οθόνη αφής 8 ιντσών
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Διζωνικό κλιματισμό
- Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω
- Ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών
Δυνατό και πολιτισμένο
Ο 4κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1.5 T-GDi με την ισχύ των 160 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και τη ροπή των 253 Nm στις 1.500-3.500 σ.α.λ. ταιριάζει ιδανικά στο XCeed. Αρχικά διακρίνεται για την πολύ ραφιναρισμένη και πολιτισμένη του λειτουργία, όπως και για το θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές. Παράλληλα ανταποκρίνεται άμεσα σε κάθε βαθύ πάτημα του πεντάλ του γκαζιού, επιταχύνοντας γοργά το αμάξωμα των 1.370 κιλών (0-100 χλμ./ώρα σε 9 δευτερόλεπτα). Ανάλογα την επιλογή του προγράμματος οδήγησης (Eco, Normal και Sport) μέσω του Drive Mode Select προσαρμόζεται η αμεσότητα του γκαζιού, το βάρος του τιμονιού και η απόκριση στις αλλαγές ταχυτήτων στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT (με ή χωρίς 48V Hybrid). Στην συγκεκριμένη έκδοση η τιμή XCeed του παραμένει και πάλι άκρως συμφέρουσα, αφού στοιχίζει από 26.690 ευρώ, δηλαδή χαμηλότερα από πολλά μικρά SUV.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.482 | 1.482 |
Ταχύτητες | 6MT/6iMT | 7DCT/7DCT 48V |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 160/5.500 | 160/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 253/1.500 | 253/1.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 9,0 | 9,2 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 208 | 208 |
Κατ/λωση* (λτ./100 χλμ.) | 6,0/5,9 | 6,2/6,0 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 136/134 | 139/137 |
*Εργοστασιακή |
Στο δρόμο, το Kia XCeed ταιριάζει αρμονικά το στιβαρό πάτημα με την άνεση. Οι ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις με τη σχετικά σφιχτή ρύθμιση εξασφαλίζουν μικρές κλίσεις στις στροφές με τα στάνταρ των κανονικών χάτσμπακ και με τον οδηγό να στρίβει «με όσα». Παράλληλα φιλτράρουν τις πλείστες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων και παρέχουν ξεκούραστες μετακινήσεις στους επιβάτες.
Αρτιότητα στο εσωτερικό του XCeed
Άλλο ένα βασικό θετικό γνώρισμα του XCeed, είναι η πολύ προσεγμένη ποιότητα στο εσωτερικό του. Τα αφρώδη πλαστικά σε όλο το πάνω μέρος του ταμπλό με τη διακοσμητική ραφή, τα μαλακά υλικά στις εμπρός πόρτες, η γεροδεμένη συναρμογή και οι νίκελ επενδύσεις συνθέτουν μια πολύ ωραία εικόνα. Όσο για τους χώρους, τέσσερα άτομα θα βολευτούν με περίσσια άνεση και ένας πέμπτος δεν θα παραπονεθεί στη μέση του πίσω καθίσματος. Το πορτμπαγκάζ προσφέρει 380 λίτρα στις 48V Hybrid εκδόσεις, όμως στις non Hybrid χωρίς τη μπαταρία κάτω από δάπεδο του χώρου αποσκευών, η διαθέσιμη χωρητικότητα αυξάνεται στα 426 λίτρα. Με την αναδίπλωση της πλάτης τους πίσω καθίσματος παρέχει έως 1.332 λίτρα ή 1.378 λίτρα στο μη υβριδικό.