Το πρώτο πράγμα που παίζει σημαντικό ρόλο στα περισσότερα καταναλωτικά προϊόντα, είναι ο σχεδιασμός. Πόσο δε μάλλον όταν πρόκειται για ένα αυτοκίνητο, το οποίο για να αποκτηθεί απαιτούνται πολλά λεφτά, ενώ με αυτό κάθε οδηγός συμβιώνει μαζί του για αρκετά χρόνια. Επίσης, ένα μοντέλο με επιβλητική αλλά κομψή εμφάνιση ανεβάζει το πρεστίζ και -γιατί όχι- κάνει τον κάτοχό του να αισθάνεται πιο όμορφα.
Η Renault με την παρουσίαση του Arkana έγινε η πρώτη mainstream αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη που προσφέρει ένα κουπέ μικρομεσαίο SUV, σε μία κατηγορία που μέχρι σήμερα μονοπωλούσαν οι premium μάρκες. Διαθέτει έντονα δυναμικό εμπρός άκρο, συνδυασμένο με αυξημένη απόσταση από το έδαφος (200 χλστ.) και φαρδείς ώμους. Από τα πλέον εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του νέου Arkana, είναι η πλαϊνή του όψη με την έντονη κλίση της οροφής, όπως ακριβώς ορίζει ο κουπέ χαρακτήρας του. Πρόσθετα, οι συνολικές διαστάσεις του με μήκος 4.568 χλστ., πλάτος 1.821 χλστ., ύψος 1.576 χλστ. και μεταξόνιο 2.720 χλστ., του χαρίζουν ένα πιο ρευστό προφίλ.
Παρά την πολυτέλεια που αποπνέει και την σπορτίφ υπόστασή του, το Renault Arkana με τον αποδοτικό κινητήρα 1.3 TCe 140 hp και στάνταρ αυτόματο κιβώτιο, διατίθεται αναλογικά και σε σύγκριση με άλλα «πληθωρικά» μικρομεσαία SUV, σε ανταγωνιστικές τιμές. Η πρώτη έκδοση Expression στις 27.980 ευρώ περιλαμβάνει πλήρη εξοπλισμό όπως: 6 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας, οθόνη αφής 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, αυτόματο κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, αισθητήρες φωτεινότητας και βροχής, προβολείς LED, κάρτα Renault Handsfree και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.
Όσοι θέλουν ακόμα περισσότερα, τότε η αμέσως πιο πλούσια έκδοση Dynamic (από 30.540 ευρώ), θα τους καλύψει πλήρως, μιας και ενσωματώνει ακόμα τα εξής: οθόνη 9,3 ιντσών με Navi, πίνακα οργάνων με οθόνη 7 ιντσών, συστήματα αναγνώρισης εμποδίου κατά την οπισθοπορεία και έλεγχο των τυφλών γωνιών, adaptive cruise control, σύστημα Renault Multi-Sense, διαφορετικές επενδύσεις, φιμέ κρύσταλλα και 18άρες ζάντες.
Προσεγμένη συνολικά είναι και η εικόνα στο εσωτερικό του Renault Arkana, τόσο σε ποιότητα, όσο και σε σχεδιασμό. Μαλακά υλικά συναντώνται σε αρκετές επιφάνειες, ενώ η κατασκευή είναι στιβαρή και με ωραίο φινίρισμα. Στο ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη αφής των 7 ή 9,3 ιντσών (ανάλογα την έκδοση), με την πιο μεγάλη να είναι σαφώς καλύτερη. Οι επιβάτες θα κάτσουν άνετα με ικανοποιητικό αέρα για το κεφάλι (παρά την έντονη κλίση της οροφής) και τα πόδια τους. Επιπλέον, ο μεγάλος χώρος αποσκευών των 513 λτ. με το πλήρως αξιοποιήσιμο σχήμα του, θα καλύψει εύκολα κάθε μεταφορική ανάγκη.
Ο 4κύλινδρος 1.300άρης turbo κινητήρας με το ήπιο υβριδικό σύστημα που κινεί το Renault Arkana αποδίδει 140 ίππους και μέγιστη ροπή 240 Nm, από τις 1.650 σ.α.λ. Στη πράξη το μηχανικό αυτό σύνολο είναι ραφιναρισμένο, με την μπόλικη ροπή να συμβάλλει στο δυνατό τράβηγμα από το χαμηλό φάσμα στροφών. Σε αυτό, πολύτιμη συνδρομή παρέχει και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 ταχυτήτων. Η Renault ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα των 9,8 δλ., μέγιστη ταχύτητα 205 χλμ./ώρα και εκπομπές CO2 132 γρ./χλμ. Η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες αγγίζει τα 7,5 λτ./100 χλμ. και είναι μια απόλυτα λογική τιμή για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Όλα τα παραπάνω γνωρίσματα «δένουν» ιδανικά και με την πολύ καλή οδική συμπεριφορά του Renault Arkana. Το γαλλικό coupe SUV είναι ισορροπημένο και συνδυάζει αξιόλογη ποιότητα κύλισης με απαράμιλλη σταθερότητα στον αυτοκινητόδρομο, μαζί με δυναμικά χαρακτηριστικά και εξαιρετικό κράτημα σε διαδρομές με στροφές.