Ο εξηλεκτρισμός των αυτοκινήτων έχει πλέον διαδοθεί σε κάθε μοντέλο και κατηγορία, εν αντιθέσει με τους κινητήρες πετρελαίου, που συνεχώς λιγοστεύουν και αποτελούν «είδος» προς εξαφάνιση. Ειδικά στις μικρότερες κατηγορίες, τα εναπομείναντα ντίζελ μοντέλα είναι ελάχιστα και κυριολεκτικά μετριούνται στα δάκτυλα.
Γεγονός που ισχύει και στα μικρά SUV, όπου το μοναδικό αυτοκίνητο που συνδυάζει πετρελαιοκινητήρα και υβριδικό σύστημα, είναι το Hyundai Kona 1.6 CRDi 48V Hybrid. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις, τις Exclusive και Premium, στις τιμές των 22.390 ευρώ και 23.790 ευρώ αντίστοιχα (με την έκπτωση των 800 ευρώ).
Στην Exclusive περιλαμβάνει 6 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, προειδοποίηση αλλαγής και υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αυτόματη λειτουργία φώτων, κάμερα οπισθοπορείας, air condition, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ζάντες αλουμινίου, οθόνη αφής 8 ιντσών κ.λπ. Η Premium διαθέτει ακόμα αισθητήρα βροχής, αυτόματο κλιματισμό, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, ηλεκτρική ρύθμιση οσφυϊκής στήριξης στο κάθισμα του οδηγού και ατμοσφαιρικό φωτισμό. Πρόσθετα παρέχονται 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων, 5ετής δωρεάν οδική βοήθεια, ετήσιος τεχνικός έλεγχος και εγγύηση βαφής.
Το πολύ μοντέρνο και ευφάνταστο σχεδιαστικά Kona με το καλλίγραμμο αμάξωμα των 4.205 χλστ. μήκους, «κρύβει» ένα μοντέρνο εσωτερικό. Σε επίπεδο κατασκευής, τα πλαστικά στην καμπίνα του B-SUV της Hyundai είναι σκληρά, μα με εξαιρετική συναρμολόγηση που αποτρέπει εμφάνιση τριγμών και καλό φινίρισμα. Επιπλέον, ο οδηγός δεν θα αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα με την εργονομία και θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση. Από πλευράς χώρων, τέσσερα άτομα θα βολευτούν χωρίς παραχωρήσεις, ενώ αν συμπτυχτούν λίγο θα χωρέσει και πέμπτος. Για τις αποσκευές τα 361 λίτρα είναι αρκετά, αλλά λίγο ρηχά ελέω μπαταρίας στο δάπεδο, για το υβριδικό σύστημα.
Το 48V mild hybrid υποστηρίζει τον πετρελαιοκινητήρα με πρόσθετη ροπή κατά την επιτάχυνση, αναλόγως της κατάστασης φόρτισης της μπαταρίας και το βαθμό επιτάχυνσης. Γεγονός που επιτρέπει τη μείωση της κατανάλωσης και εκπομπών CO2. Επιπλέον, το νέο μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων iMT (Intelligent Manual Transmission) αποσυνδέει τον κινητήρα από το σύστημα μετάδοσης όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι, για μείωση των απαιτήσεων σε καύσιμων και των ρύπων.
Ο ιδιαίτερα ομαλός σε λειτουργία ντίζελ των 1.6 λτ., αποδίδει 136 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 280 Nm ροπής στις 1.500-3.000 σ.α.λ. Το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,3 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 190 χλμ./ώρα. Η μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση είναι 4,9 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 125 γρ./χλμ. Σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ καυσίμου των 50 λίτρων, η θεωρητική αυτονομία με ένα φουλάρισμα ξεπερνάει τα 1.000 χλμ.