Πάνω από τις μισές ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην Ελλάδα αφορούν την κατηγορία των SUV, αφού το μερίδιό τους ξεπερνά το 50%. Πρώτα σε ζήτηση είναι τα μικρά SUV με 25%, ενώ σε απόσταση αναπνοής ακολουθούν τα μικρομεσαία SUV με σχεδόν 22%. Οι προτάσεις στις δυο πιο εμπορικές κατηγορίες της αγοράς, πρακτικά είναι ατελείωτες. Πάρα πολλά μοντέλα, άπειρες διαφορετικές εκδόσεις, κινητήρια σύνολα για όλα τα γούστα. Ένα μοντέλο, όμως, καταφέρνει να ξεχωρίζει με τη σχεδίαση, τον εξοπλισμό, τα χαρακτηριστικά και την τιμή του. Και αυτό δεν είναι άλλο, από το Peugeot 2008!
To γαλλικό best seller προσφέρει το πιο ξεχωριστό παρουσιαστικό της κατηγορίας, με πλούσιο εξοπλισμό από τη βασική έκδοση και χώρους που περισσότερο σε C-SUV παραπέμπουν, παρά σε B-SUV όπου τοποθετείται. Καμία σχέση με το segment δεν έχει ούτε η τιμή, καθώς με 24.100 ευρώ πλέον αγοράζεις supermini. Η Peugeot, ωστόσο, τινάζει «τη μπάνκα» και με τις μεγάλες προσφορές του «Black Friday by Peugeot» -που αφορούν ολόκληρη τη γκάμα του Γάλλου κατασκευαστή, μηδενός μοντέλου εξαιρουμένου- κατεβάζει την τιμή ακόμα χαμηλότερα, διαμορφώνοντας μια από τις πιο ακαταμάχητες προτάσεις της αγοράς!
Στα του 2008 τώρα, με μόλις 100 ευρώ παραπάνω από τις 24.000 ευρώ αποκτάς την πρώτη έκδοση 1.2 PureTech 100 Active, δίχως την παραμικρή έλλειψη στον εξοπλισμό. Συγκεκριμένα διαθέτει στάνταρ: 6 αερόσακους • Αυτόματο φρενάρισμα • Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας • Αναγνώριση οδικής σήμανσης • Οθόνη αφής 10 ιντσών • Κάμερα οπισθοπορείας • Αισθητήρες στάθμευσης πίσω • Προβολείς LED με αυτόματη ενεργοποίηση • Αυτόματη λειτουργία υαλοκαθαριστήρων • Αυτόματο κλιματισμό • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους/θερμαινόμενους & αναδιπλούμενους καθρέπτες • Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.
To πρώτο πράγμα που τραβάει το βλέμμα, φυσικά, είναι η εμφάνιση. Η ακόμα πιο δυναμική εμφάνιση, για να το θέσουμε ορθότερα, μετά το πρόσφατο facelift. Μπροστά δεσπόζουν η νέα και φαρδύτερη μάσκα, το νέο σήμα της εταιρίας, τα ανασχεδιασμένα φώτα και τα νέα LED ημέρας, με τις τρεις «νυχιές» ανά πλευρά προφυλακτήρα. Το ίδιο «λιονταρίσιο» μοτίβο συναντάμε και στα LED των πίσω φαναριών, αλλά σε οριζόντια διάταξη τώρα, τα οποία πλέον φιλοξενούν ένα μεγαλοπρεπές «Peugeot» ανάμεσά τους προσθέτοντας premium πόντους στην αύρα του 2008. Σημαντική υπόθεση για το look και οι στάνταρ ζάντες αλουμινίου (16 ιντσών εν προκειμένω), την ώρα που πολλοί ανταγωνιστές εμμένουν να βάζουν τάσια στις βασικές εκδόσεις.
Ανάλογος ενθουσιασμός επικρατεί και στο εσωτερικό, όπου πλέον τοποθετείται στάνταρ η οθόνη αφής των 10 ιντσών (7 ίντσες οι δυο πρώτες εκδόσεις προ facelift) και απογειώνει την ψηφιακότητα του διακόσμου. Εξαιρετική εικόνα και αφή χαρακτηρίζει τα πλαστικά, που είναι μαλακά στο μεγαλύτερο μέρος του «τριώροφου» ταμπλό (πάντα παρούσα η φιλοσοφία Peugeot i-Cockpit), οι επενδύσεις εμφανίζονται προσεγμένες, όπως και η συναρμογή ακόμα και στα σκληρά μέρη της κεντρικής κονσόλας, ενώ στο πάνω μέρος κυριαρχούν τα αφρώδη υλικά. Το μεσαίο καλύπτεται από μαλακή επένδυση με όψη ανθρακονήματος, ενώ χαμηλότερα υπάρχουν θήκες, θύρες USB κ.λπ. Άριστα παίρνει και στον τομέα των χώρων, αφού είναι σε θέση να καλύψει άνετα τις μεταφορικές ανάγκες τεσσάρων ατόμων. Στο πίσω μέρος του εσωτερικού ο πολύς αέρας για τα πόδια εκπλήσσει ευχάριστα, ενώ ο χώρος αποσκευών των 405 λίτρων (434 λίτρα με κιτ επισκευής) είναι υπερ-αρκετός.
Όσο απολαυστικό είναι να χαζεύεις και να κάθεσαι στο 2008, άλλο τόσο -κι ακόμα περισσότερο- είναι να το οδηγείς. Το πάτημα, η σταθερότητα και ο συνδυασμός κρατήματος-άνεσης αποθεώνουν τη γαλλική καταγωγή του αυτοκινήτου, δίνοντας στα χέρια του οδηγού ένα ολοκληρωμένο και διασκεδαστικό πακέτο δυναμικών χαρακτηριστικών. Η ανάρτηση εξουδετερώνει αποτελεσματικά και αποφασιστικά τις αμέτρητες ανωμαλίες των δρόμων, εξασφαλίζοντας παράλληλα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης και μια αίσθηση που θυμίζει καλοστημένο χάτσμπακ, αντί SUV. Σε αυτό βοηθά και ο τρικύλινδρος 1.2 τούρμπο, που παρέχει επαρκέστατη ισχύ δίχως να κροταλίζει ή να ενοχλεί με την κλασική χροιά των τρικύλινδρων μπλοκ.
Ο βασικός 1.2 PureTech παράγει 100 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και κυρίως, 205 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. Συνδυάζεται αποκλειστικά με το -σαφέστατο σε αίσθηση- 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, επιταχύνοντας τα σχεδόν 1.300 κιλά στο 0-100 χλμ./ώρα εντός 10,9 δλ. και έως τα 185 χλμ./ώρα. Επιδόσεις που ισοδυναμούν με απροβλημάτιστη διατήρηση ταχυτήτων αυτοκινητοδρόμου (130-150 χλμ./ώρα), ακόμα κι όταν το 2008 ταξιδεύει φορτωμένο μέχρι «τα μπούνια». Όλα αυτά δίχως να ξεπερνά τα 5,4 λίτρα/100 χλμ. μέσης κατανάλωσης (σύμφωνα με την Peugeot) και τα 123 γρ. CO2/χλμ., που το επιβαρύνουν με μόλις 78,72 ευρώ τελών κυκλοφορίας.