Με το Crossover μοντέλο XCeed, η Kia συνδέει με τον πλέον ισορροπημένο τρόπο δύο κατηγορίες αυτοκινήτων. Αυτές των μικρομεσαίων 5θυρων χάτσμπακ και των SUV. Συγκριτικά με ένα χάτσμπακ παρουσιάζει αισθητά μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος (184 χιλιοστά), χωρίς όμως να είναι τόσο ψηλό σε συνολικό ύψος αμαξώματος (1.495 χιλιοστά) όσο τα SUV.
Τα μοναδικά του γνωρίσματα του Kia XCeed δεν σταματούν εδώ. Από τη μια πλευρά διαθέτει τον απαιτούμενο περιπετειώδη χαρακτήρα στην εμφάνισή του μέσω της προσθήκης των προστατευτικών τμημάτων, ενώ από την άλλη εκπέμπει και δυναμισμό, μαζί με διακριτική πολυτέλεια. Όχι μόνο εξωτερικά, αλλά και στο εσωτερικό. Μαζί με όλα αυτά προσθέστε και κάτι ακόμα πολύ σημαντικό που του δίνει ένα ακόμα βασικό πλεονέκτημα. Προσφέρεται στη χαμηλότερη τιμή από οποιοδήποτε άλλο Crossover/SUV με ισχύ 160 ίππων και συγκεκριμένα κοστίζει από 25.390 ευρώ, ανεξάρτητα αν περιλαμβάνει το σύστημα 48V Hybrid ή όχι.
Στην τιμή αυτή πωλείται το Kia XCeed 1.5 T-GDi 160 hp LX Premium, συνοδευόμενο με όλο το σύγχρονο πακέτο εξοπλισμού, συν 5 χρόνια δωρεάν service και 7 έτη εργοστασιακή εγγύηση. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει 6 αερόσακους, τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος και διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, αυτόματη εναλλαγή φώτων μεγάλων φώτων, Full LED φώτα εμπρός/πίσω, φώτα ομίχλης LED, οθόνη αφής 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, 2ζωνικό κλιματισμό, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω και 18άρες ζάντες αλουμινίου.
Το εσωτερικό του XCeed εκτός από το ότι είναι φουλ εξοπλισμένο, κερδίζει αμέσως και για την πολύ προσεγμένη ποιότητα κατασκευής. Τα μαλακά υλικά στο πάνω μέρος του ταμπλό και στις εμπρός πόρτες, η γεροδεμένη συναρμογή, τα διακοσμητικά χρωμίου και οι μαύρες γυαλιστερές επιφάνειες συνθέτουν μια πολύ ωραία εικόνα. Θετικές κριτικές αποσπά και σε επίπεδο χώρων. Τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν με περίσσια άνεση, με έναν ακόμα κανονικού αναστήματος να χωράει στη μέση του πίσω καθίσματος. Το πορτμπαγκάζ φτάνει τα 426 λίτρα στις μη υβριδικές εκδόσεις και είναι αρκετό, ενώ στα 48V Hybrid η χωρητικότητά του μειώνεται στα -και πάλι ικανοποιητικά- 380 λίτρα.
Ένας ακόμα άσσος του XCeed «κρύβεται» κάτω από το εμπρός καπό και πρόκειται για τον 1.500άρη turbo κινητήρα των 160 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 253 Nm ροπής στις 1.500-3.500 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο κερδίζει τον οδηγό αμέσως για τη ραφιναρισμένη και γραμμική του λειτουργία, όπως και για το θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές. Παράλληλα ανταποκρίνεται άμεσα σε κάθε βαθύ πάτημα του πεντάλ του γκαζιού, επιταχύνοντας γοργά το αμάξωμα των 1.370 κιλών (0-100 χλμ./ώρα σε 9 δευτερόλεπτα).
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.482 | 1.482 |
Ταχύτητες | 6MT/6iMT | 7DCT/7DCT 48V |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 160/5.500 | 160/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 253/1.500 | 253/1.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 9,0 | 9,2 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 208 | 208 |
Κατ/λωση* (λτ./100 χλμ.) | 6,0/5,9 | 6,2/6,0 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 136/134 | 139/137 |
*Εργοστασιακή |
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και το Drive Mode Select με τις επιλογές Eco, Normal και Sport, για πιο ήπια, κανονική ή άμεση δύναμη και απόκριση στο γκάζι. Επίσης, αναλόγως αλλάζει το βάρος του τιμονιού, όπως και οι στροφές που γίνονται οι αλλαγές των ταχυτήτων στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT (από 26.990 ευρώ). Ένα ακόμα προσόν του XCeed αφορά την οδική του συμπεριφορά και τον πολύ πετυχημένο τρόπο που συνδυάζει την άνεση με το στιβαρό κράτημα, επιπέδου καλοστημένου μικρομεσαίου χάτσμπακ.