Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνεχώς πληθαίνουν και ήδη διατίθενται αρκετά στην Ελλάδα, από όλες τις κατηγορίες. Ο ενδιαφερόμενος μπορεί να επιλέξει από μίνι μοντέλα έως πολυτελείας αξίας πολλών δεκάδων χιλιάδων ευρώ, ανάλογα με τις ανάγκες και τις οικονομικές του δυνατότητες.
Γεγονός που ισχύει και για την πολύ δημοφιλή κατηγορία των SUV. Σε αυτή, η πιο οικονομική σε τιμή επιλογή αφορά το Hyundai Kona Electric, το οποίο στην πρώτη έκδοση 136 PS 39 kWh Premium, μπορεί να αποκτηθεί από μόλις 27.967 ευρώ. Να σημειωθεί ότι η τιμή περιλαμβάνει την έκπτωση των 4.002 ευρώ που δίνει η Hyundai, συν την κρατική επιδότηση των 5.321 ευρώ. Επιπλέον, δίνεται δωρεάν η συσκευή Wallbox, για πιο εύκολη και γρήγορη φόρτιση. Στις παροχές περιλαμβάνονται ακόμα 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων, 5ετής δωρεάν οδική βοήθεια, ετήσιος έλεγχος, εγγύηση βαφής και 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση μπαταρίας υψηλής τάσης ή 160.000 χλμ.
Πληρότητα παρουσιάζει και ο στάνταρ εξοπλισμός του 100% ηλεκτρικού Kona, αφού περιλαμβάνει τα εξής:
- 6 αερόσακους
- Αυτόνομη πέδηση
- Διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας
- Αυτόνομο άναμμα φώτων
- Αυτόματος κλιματισμός
- Ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών
- Οθόνη αφής 8 ιντσών
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες
- Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών
Εξωτερικά το Kona Electric διαφέρει κυρίως στο εμπρός άκρο σε σχέση με τις εκδόσεις των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Οι αλλαγές εντοπίζονται στην κλειστού τύπου μάσκα, στον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα με το πορτάκι για τη φόρτιση και στις αλλαγμένες ζάντες. Πίσω, το λογότυπο «electric» και η απουσία απόληξης εξάτμισης, μαρτυρούν την ηλεκτρική του υπόσταση.
Διαφορές συναντώνται και στο εσωτερικό και κυρίως στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Εκεί κυριαρχούν τα κουμπιά για shift-by-wire P, N, D και R για την επιλογή της κίνησης, αντί ενός κλασικού λεβιέ. Τα πλαστικά της καμπίνας είναι σκληρά στο σύνολό τους σκληρά, εκτός από το λεπτό μαλακό υλικό στην επένδυση μπροστά από το συνοδηγό. Η συναρμογή είναι ιδιαίτερα προσεγμένη και πείθει για την απουσία τριγμών σε βάθος χρόνου. Όσον αφορά τους χώρους για τους επιβάτες δεν υπάρχει καμία μεταβολή, που σημαίνει ότι είναι σε θέση να μεταφέρει τέσσερα άτομα χωρίς παραχωρήσεις. Το πορτ μπαγκάζ έχει μικρύνει κατά 29 λτ. και βρίσκεται στα 332 λτ.
Στην οδήγηση, τα πρώτα στοιχεία που εκτιμώνται δεόντως, είναι η υψηλή άνεση από τις ανεξάρτητες αναρτήσεις με τη μαλακή ρύθμιση και η απουσία θορύβου από τον κινητήρα. Το αρχικό ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει 136 ίππους και 395 Nm ροπής, προσφέροντας ακαριαία επιτάχυνση σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ. Σύμφωνα με τη Hyundai, το Kona Electric κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 155 χλμ./ώρα. Η μεικτή κατανάλωση είναι 14,3 kWh/100 χλμ., ενώ με την μπαταρία των 39,2 kWh επιτυγχάνεται αυτονομία 305 χλμ. ή 435 χλμ. στην πόλη.
Όσον αφορά τη φόρτιση, σε πρίζα Schuko οικίας (220V/12Α) χρειάζεται 17 ώρες (διάρκεια για πλήρη φόρτιση 10-100%), όμως σε AC Wallbox 11 kW πέφτει στις 4 ώρες και 20 λεπτά. Σε Ταχυφορτιστής DC 50 kW, 48 λεπτά αρκούν για να «γεμίσει» η μπαταρία.