Η Jeep είναι παραδοσιακά άμεσα συνδεδεμένη με τα εκτός δρόμου οχήματα, ενώ το όνομά της έχει ταυτιστεί με τα «τζιπ», όπως αποκαλούν πολλοί τα πιο ψηλά αμάξια. Με το νεότερο και μικρότερο μοντέλο της, το ήδη πολύ πετυχημένο Avenger, γίνεται ακόμα πιο προσιτή προς το ευρύ αγοραστικό κοινό που θέλει ένα αυθεντικό «τζιπάκι» για πάσης φύσεως διαδρομές, ακόμα και εκεί που τελειώνουν τα όρια της ασφάλτου.
Συγκριμένα διατίθεται πλήρως εξοπλισμένο στην έκδοση Longitude με τον 1.200άρη turbo κινητήρα των 100 ίππων, στη δελεαστική (και χαμηλή τιμή για SUV-Jeep) των 23.990 ευρώ. Σε συνδυασμό και με την πολύ ελκυστική του εμφάνιση με τα τονισμένα off road χαρακτηριστικά, το Jeep Avenger κερδίζει γρήγορα το ενδιαφέρον. Παρότι κόμπακτ σε διαστάσεις, το μήκος του μόλις που ξεπερνά τα 4 μέτρα (4.084 χλστ.), ενώ δείχνει και πιο φαρδύ από το πλάτος των 1.776 χλστ. που διαθέτει. Μπροστά κυριαρχεί η μάσκα με τις 7 παραδοσιακές κάθετες γρίλιες, η οποία πλαισιώνει τα φωτιστικά σώματα. Πίσω, τα εμπνευσμένα φανάρια σε στυλ «X» παραπέμπουν στα κλασσικά δοχεία μεταφοράς καυσίμου του Willys.
Καθότι Jeep, θα πρέπει να τιμά και εκτός δρόμου την προέλευσή του. Τετρακίνητο δεν είναι, όμως τα 200 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος, μαζί με τις γωνίες προσέγγισης, αναχώρησης και ράμπας στις 20, 35 και 20 μοίρες αντίστοιχα και ειδικά σχεδιασμένους θόλους τροχών, επιτρέπουν άνετη κίνηση στους χωματόδρομους. Παράλληλα ο οδηγός έχει ανά πάσα στιγμή στη διάθεσή του το σύστημα Selec-Terrain, με τα 6 διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας (Eco, Normal, Sport, Sand, Mud και Snow), συν το Hill Descent.
Επιπρόσθετα στον εξοπλισμό του ανήκουν όλα όσα θέλει ένας οδηγός από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. Μεταξύ άλλων διαθέτει: 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, πίνακα οργάνων με οθόνη 7 ιντσών, οθόνη πολυμέσων 10,25 ιντσών, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, 16άρες ζάντες αλουμινίου κ.λπ. Μοντέρνα στοιχεία διαθέτει και το νεανικής και μινιμάλ αισθητικής εσωτερικό του με τα λίγα και απαραίτητα χειριστήρια. Οι χώροι για τέσσερις επιβάτες κανονικού αναστήματος είναι επαρκείς, ενώ αρκετά ικανοποιητικό είναι το πορτ μπαγκάζ με τα 380 λίτρα χωρητικότητας.
Στην οδήγηση γίνεται αμέσως αισθητό το σχετικά σφιχτό σετάρισμα των αναρτήσεών του, ενισχύοντας την ευχάριστη αίσθηση και τη στιβαρότητα που αποπνέει. Στις στροφές οι κλίσεις που εμφανίζει το αμάξωμά του είναι περιορισμένες, το τιμόνι είναι σαφές και τα φρένα πολύ καλά σε απόδοση (δισκόφρενα πίσω). Ταιριαστός στο αμάξωμα του Avenger είναι και ο 3κύλινδρος 1.200άρης turbo κινητήρας με τα 100 άλογα και τα 205 Nm ροπής. Σε συνδυασμό με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο επιτυγχάνεται πολύ καλή ελαστικότητα, δυναμικές επιδόσεις, λογικές απαιτήσεις σε βενζίνη και χαμηλές εκπομπές CO2 125 γρ./χλμ. (80 ευρώ τέλη κυκλοφορίας).
Κινητήρας | |
Κυβισμός: | 1.199 κ.εκ. |
Ισχύς: | 100 PS/5.500 σ.α.λ. |
Ροπή: | 205 Nm/1.750 σ.α.λ. |
0-100 χλμ./ώρα: | 10,6 δλ. |
Τελική ταχύτητα: | 187 χλμ./ώρα |
Κατανάλωση:* | 7,4 λτ./100 χλμ. |
CO2: | 125 γρ./χλμ. |
*Δοκιμής |