Στη δημοφιλή κατηγορία των μικρών SUV συνεχώς προστίθενται νέα μοντέλα, τα οποία ανεβάζουν ολοένα και πιο ψηλά τον πήχη, όχι μόνο με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά και στα αμιγώς ηλεκτρικά. Δύο νέες προτάσεις που έρχονται σε απευθείας αντιπαράθεση και προσφέρονται σε παραπλήσιες τιμές στις αρχικές τους εκδόσεις, είναι το Jeep Avenger και το Volvo XC30. Πάμε να τα δούμε αναλυτικά και να τα συγκρίνουμε σε τιμές, εξοπλισμό, αποδόσεις, επιδόσεις, αυτονομία και σε όλους τους βασικότερους τομείς.
Διαφορά τιμής στα 1.000 ευρώ
Οι τιμές ξεκινούν από 36.500 ευρώ για το Jeep Avenger (27.500 ευρώ με τις επιδοτήσεις*) και από 37.572 ευρώ (28.572 ευρώ*) το Volvo EX30, θέτοντας νέα δεδομένα στα ηλεκτρικά SUV. Ήδη έχουν προσελκύσει πολλούς αγοραστές, αφού το Avenger έχει φτάσει τις 20.000 παραγγελίες τέσσερις μήνες μετά το λανσάρισμά του, ενώ και για το EX30 η επιτυχία είναι σίγουρη.
Όσον αφορά τους εξοπλισμούς, στην πρώτη έκδοση του Avenger περιλαμβάνονται τα εξής: 6 αερόσακοι • Αυτόνομη πέδηση • Infotainment με οθόνη 10,25 ιντσών • Πίνακας οργάνων με οθόνη 7 ιντσών • Αισθητήρας βροχής • Αυτόματος κλιματισμός • Προβολείς LED • Φορτιστής 11 kW • Σύστημα Selec-Terrain.
Το EX30 Core διαθέτει περισσότερο εξοπλισμό, όπως: Αυτόματη πέδηση και σε διασταύρωση • Σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας • Σύστημα ελέγχου των τυφλών γωνιών • Προειδοποίηση οπίσθιας σύγκρουσης • Κεντρική οθόνη 12,3 ιντσών • Google Assistant • Προβολείς LED με ενεργή σκάλα • Κάμερα οπισθοπορείας • Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω • Μονοζωνικό κλιματισμό • Ζάντες 18 ιντσών • Φορτιστή 11 kW.
Πολύ ελκυστικά σε σχεδιασμό
Κάθε μοντέλο ακολουθεί τη σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας του, ενώ αμφότερα διαθέτουν δυναμισμό, είναι καλλίγραμμα και πολύ μοντέρνα. Το Jeep Avenger έχει μήκος 4.084 χλστ., πλάτος 1.776 χλστ., ύψος 1.528 χλστ. και μεταξόνιο 2.562 χλστ. Διαθέτει αυξημένη απόσταση από το έδαφος στα 200 χλστ. και κορυφαίες για την κατηγορία γωνίες προσέγγισης (20 μοίρες), ράμπας (20 μοίρες) και διαφυγής (32 μοίρες). Σε συνδυασμό με το Selec-Terrain, όπου ανάλογα την κατάσταση του οδοστρώματος (χιόνι, λάσπη, άμμος, κτλ.) βελτιστοποιεί τα επίπεδα πρόσφυσης, το Avenger υπόσχεται καλές δυνατότητες και εκτός δρόμου. Σύγχρονη εμφάνιση παρουσιάζει και το εσωτερικό του, μαζί με καλούς χώρους (355 λίτρα πορτ μπαγκάζ).
Το Volvo EX30 είναι μεγαλύτερο και έχει μήκος 4.233 χλστ., πλάτος 1.837 χλστ., ύψος 1.549 χλστ. και μεταξόνιο 2.650 χλστ., όμως ο χώρος αποσκευών είναι πιο μικρός, στα 318 λίτρα. Σχεδιαστικά διαθέτει μια πιο «δωρική» εμφάνιση από όλες τις πλευρές του και είναι περισσότερο «εντός δρόμου» συγκριτικά με το Avenger. Άλλωστε έχει απόσταση από το έδαφος 165 χιλιοστά. Το εσωτερικό είναι ο ορισμός του μινιμάλ, με πολύ απλές γραμμές και ελάχιστα φυσικά χειριστήρια, αφού οι λειτουργίες βρίσκονται στην οθόνη αφής των 12,3 ιντσών.
Πιο δυνατό το EX30 και περισσότερη αυτονομία το Avenger
Συγκρίνοντας την ισχύ των κινητήρων των δύο ανταγωνιστικών ηλεκτρικών μικρών SUV, βλέπουμε ότι η υπεροχή του Volvo EX30 είναι ξεκάθαρη και η διαφορά είναι πολύ μεγάλη. Πιο αναλυτικά το EX30 Single Motor έχει ισχύ 272 ίππων και 342 Nm ροπής, φτάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 5,7 δλ. και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά (όπως σε όλα τα νέα Volvo) στα 180 χλμ./ώρα. Η μεικτή κατανάλωση είναι 16,7 kWh/100 χλμ. και με την μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου των 51 kWh η αυτονομία φτάνει σε μεικτή χρήση έως 344 χλμ. ή 475 χλμ. στην πόλη.
To Jeep Avenger εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 156 ίππων και 260 Nm ροπής. Επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 9 δλ. και η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 54 kWh και παρέχει συνδυαστική αυτονομία μέχρι 400 χλμ. ή έως 550 χλμ. σε αστική χρήση. Η μεικτή κατανάλωση είναι 15,1 kWh/100 χλμ. και μια πλήρης φόρτιση σε παροχή 11 kW διαρκεί 5 ώρες και 34 λεπτά, ενώ σε ταχυφορτιστή 100 kW χρειάζεται μόλις 24 λεπτά για το 20-80%.
*Τιμές με το όφελος των 8.000 ευρώ της κρατικής επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ, συν 1.000 ευρώ επιδότηση για απόσυρση παλαιού οχήματος.