Όποιος εξετάζει να αγοράσει ένα καινούργιο αυτοκίνητο, σκοπεύει να το κρατήσει για αρκετά χρόνια. Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για ένα μικρομεσαίο SUV, όπου οι απαιτήσεις είναι αυξημένες σε όλους τους τομείς, συν του ότι θα πρέπει να εξυπηρετεί και τις οικογενειακές μετακινήσεις με άνεση, ασφάλεια και οικονομία. Και όλα αυτά δίχως προβλήματα για μια ζωή.
Η Honda είναι γνωστή εδώ και χρόνια για την αξιοπιστία των αυτοκινήτων της, γεγονός που αποτελεί ένα ακόμα «συν» για το ολοκαίνουργιο HR-V. Σε συνδυασμό με το αποδοτικό υβριδικό του σύνολο και τα υπόλοιπα χαρίσματά του, είναι ένα μοντέλο που έχει όλα τα φόντα να κρατηθεί «φρέσκο» για πολλά χρόνια.
Ξεκινώντας από το Full Hybrid σύστημα e:HEV, αποτελείται από ένα κινητήρα βενζίνης 1.5 λτ. και δύο ηλεκτροκινητήρες (ο ένας λειτουργεί ως γεννήτρια). Το θερμικό μοτέρ αποδίδει 107 ίππους και 131 Nm ροπής και τα ηλεκτρικά μοτέρ έχουν ισχύ 131 άλογα και 253 Nm. Ο βενζινοκινητήρας τροφοδοτεί τη γεννήτρια, παρέχοντας ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος με τη σειρά του, μεταδίδει την ενέργεια στους εμπρός τροχούς μέσω του κιβωτίου e-CVT. Παράλληλα, το πλήρως υβριδικό σύστημα e:HEV επιλέγει αυτόματα μεταξύ των τριών λειτουργιών: Electric Drive, Hybrid Drive και Engine Drive. Εν τω μεταξύ ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρεις διαφορετικές λειτουργίες οδήγησης: Sport για άμεση απόκριση, Normal για ομαλή οδήγηση και Econ για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου.
Στην πράξη το HR-V μπορεί και κινείται αμιγώς ηλεκτρικά για αρκετές αποστάσεις στην καθημερινή αστική οδήγηση, εξοικονομώντας έτσι καύσιμο. Επιπλέον, το σύστημα αναγεννητικής πέδησης (regenerative braking system) ανακτά ενέργεια και επαναφορτίζει τις μπαταρίες, Συν του ότι με τη λειτουργία Drive Mode B και με τα paddles πίσω από το τιμόνι αυξάνεται η ανάκτηση ενέργειας. Όσον αφορά τις επιδόσεις, το HR-V επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ. και η τελική φτάνει τα 170 χλμ./ώρα, με κατανάλωση δοκιμής στα 5,6 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 122 γρ./χλμ.
Το υβριδικό σύνολο συνδυάζεται ιδανικά με το πολύ στιβαρό πλαίσιο του αυτοκινήτου και τις πολύ καλά σεταρισμένες αναρτήσεις. Το αποτέλεσμα είναι ιδανικό, αφού ο οδηγός έχει στα χέρια του ένα πολύ ευχάριστο αυτοκίνητο, ενώ ταυτόχρονα η απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος γίνεται με αποτελεσματικό τρόπο και οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι απολύτως λογικές.
Το δυναμικής αισθητικής νέο HR-V με το τύπου κουπέ SUV αμάξωμα των 4.340 χλστ. μήκους και την απόσταση των 188 χλστ. από το έδαφος, διαθέτει και ένα εξίσου πολύ μοντέρνο και προσεγμένο εσωτερικό. Η στιβαρής κατασκευής καμπίνα με τις πολλές ευθείες γραμμές και επίπεδες επιφάνειες προσφέρει και πολύ καλή εργονομία, συν πρακτικότητα, χάρη στις πολλές θήκες και τα πίσω καθίσματα Magic Seats. Μεγάλο ατού είναι οι πολύ άνετοι χώροι στο πίσω κάθισμα, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 335 λίτρων έχει μεγάλο άνοιγμα, είναι 100% εκμεταλλεύσιμο και φτάνει με δύο κινήσεις τα 1.350 λίτρα.
Το νέο Honda HR-V πωλείται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, με τιμή εκκίνησης τις 33.800 ευρώ. Από την πρώτη έκδοση ο εξοπλισμός διαθέτει τα πάντα, όπως 6 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, προειδοποίησης αλλαγής & διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και έλεγχο γκαζιού για αποφυγή εμπρόσθιας ή οπίσθιας σύγκρουσης. Παράλληλα εφοδιάζεται με οθόνη αφής 9 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματο κλιματισμό, αυτόματους προβολείς, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών και πολλά ακόμα.