Είναι γεγονός πως τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν ομορφύνει πάρα πολύ! Βέβαια μέσα στο σύνολο υπάρχουν μερικά μοντέλα με σχεδιασμό που ξεφεύγει κατά πολύ από την πεπατημένη. Ουσιαστικά πρόκειται για δείγματα υψηλού σχεδιασμού που -ευτυχώς- πέρασαν στην παραγωγή!
Τέτοιες αξιόλογες περιπτώσεις, είναι το Citroen C4 C-Cross και το Kia XCeed. Δυο αυτοκίνητα διαφορετικών σχεδιαστικών σχολών, τα οποία όμως κατάφεραν να αποδώσουν ένα μοναδικό κι άκρως θελκτικό αποτέλεσμα! Σαφώς πέρα από την εμφάνιση και τα δυο crossover της παρουσίασής μας διαθέτουν και την αναγκαία πρακτικότητα, όπως αναμένει ο κάτοχος ενός αυτοκινήτου της συγκεκριμένης κατηγορίας.
Citroen C4 C-Cross 1.2 PureTech 100 PS
Η γαλλική εταιρεία ανέκαθεν δημιουργούσε ξεχωριστά αυτοκίνητα, όπου πέρα από την άνεση διέθεταν κι ένα ιδιαίτερο παρουσιαστικό. Σε αυτό το μοτίβο κινείται και το νέο C4 C-Cross, που με την πρώτη ματιά, αμέσως αντιλαμβάνεται κανείς την διαφορετικότητά του συγκριτικά με τον ανταγωνισμό. Και μάλιστα χωρίς η τιμή κτήσης του να ξεφεύγει σε απαγορευτικά επίπεδα. Πιο συγκεκριμένα στην έκδοση 1.2 PureTech 100 Feel ξεκινάει από τα 17.950 ευρώ, χωρίς να μένει πίσω σε επίπεδο εξοπλισμού άνεσης κι ασφάλειας, μιας και προσφέρει ότι ζητήσετε. Για την ακρίβεια, στην εν λόγω έκδοση ο υποψήφιος κάτοχος έχει στη διάθεσή του: 6 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, τα συστήματα προειδοποίησης σύγκρουσης, διατήρησης λωρίδας και αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, αυτόματα φώτα, οθόνη αφής 10 ιντσών, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικούς καθρέπτες, κ.α.
Ξεχωρίζει από μακριά!
Το νέο μικρομεσαίο crossover της Citroen αποκλείεται να το μπερδέψετε με οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο κυκλοφορεί στην αγορά! Και πώς να το κάνετε άλλωστε, αφού το εμπρόσθιο τμήμα με τα διπλά φωτιστικά σώματα, είναι κάτι μοναδικό, όπως και τα Airbumps, αλλά και τα τρία (από κάθε πλευρά) παράθυρα που θυμίζουν παλαιότερα Citroen (π.χ. Citroen GS). Στο ίδιο πρωτοποριακό σχεδιαστικό μοτίβο κινείται και το πίσω άκρο του C4 C–Cross, με τα ιδιόμορφα φώτα και την αεροτομή που σχηματίζεται στο τελείωμα του πίσω παρμπρίζ. Επιπλέον, οι κοντοί πρόβολοι εμπρός και πίσω, σε συνδυασμό με τους τροχούς μεγάλης διαμέτρου και την απόσταση από το έδαφος των 156 χλστ., δίνουν στο αυτοκίνητο μια μοναδική, δυναμική και γεμάτη αυτοπεποίθηση. Σε επίπεδο διαστάσεων τώρα, το αμάξωμα του C4 C-Cross έχει μήκος 4.360 χλστ., πλάτος 1.834 χλστ., ύψος 1.520χλστ. και μεταξόνιο 2.670 χλστ.
Υπέροχη και η καμπίνα
Όπως όλα τα Citroen, έτσι και το C4 C-Cross προσφέρει απλόχερα άνεση, κάτι που γίνεται άμεσα αντιληπτό, μόλις κάτσετε στα εξαιρετικά αναπαυτικά καθίσματα Advanced Comfort. Περίοπτη θέση κατέχει η οθόνη αφής των 10 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, αλλά κι η οθόνη TFT 5,5 ιντσών, που φροντίζει για την πληροφόρηση του οδηγού. Η Citroen έχει επιλέξει ποιοτικά υλικά για την κατασκευή του ταμπλό φροντίζοντας να τα δέσει όλα άρτια μεταξύ τους, με την κατασκευή να σε πείθει ότι θα αντέξει στο χρόνο. Οι επιβάτες θα βολευτούν με άνεση, απολαμβάνοντας ικανοποιητικό χώρο για το κεφάλι και τα πόδια τους, με τις αποσκευές τους να βολεύονται εύκολα στα 380 διαθέσιμα λίτρα. Για πρόσθετη ευκολία, ένα δάπεδο δύο θέσεων επιτρέπει στο χώρο αποσκευών να χωρίζεται σε διαμερίσματα και παρέχει ένα ενιαίο επίπεδο πάτωμα για φόρτωση όταν αναδιπλωθεί και το πίσω κάθισμα, φτάνοντας τα 1.250 λίτρα. Άφθονοι είναι όμως κι οι αποθηκευτικοί χώροι, όπου συνολικά υπάρχουν 16 θήκες για μικροαντικείμενα συνολικής χωρητικότητας 39 λίτρων.
Αποδοτικός ο 1.200άρης PureTech
Κάτω από το σμιλεμένο καπό του Citroen C4 C-Cross υπάρχει ο 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 1.2 λίτρων κινητήρας με ισχύ 100 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και ροπή 205 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. Σε ότι αφορά τις επιδόσεις, τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 11,2 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 184 χλμ./ώρα. Εξίσου καλά τα πάει και το C4 C-Cross και στον τομέα της κατανάλωσης, όπου απαιτεί μόλις 5,6 λτ. καυσίμου για κάθε 100 χλμ. κίνησης, με τις εκπομπές CO2 να είναι 126 γρ./χλμ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά |
Κυβισμός: 1.199 κ.εκ. |
Κύλινδροι/βαλβίδες: 3/12 |
Ταχύτητες: 6 |
Ισχύς: 100 hp/5.500 σ.α.λ. |
Ροπή: 205 Nm/1.750 σ.α.λ. |
0-100 χλμ./ώρα: 11,2 δλ. |
Τελική ταχύτητα: 184 χλμ./ώρα |
Κατανάλωση: 5,6 λτ./100 χλμ. |
Εκπομπές CO2: 126 γρ./χλμ. |
Kia XCeed 1.0 T-GDi 120 PS
Μια ακόμα εξαιρετική επιλογή για όσους θέλουν ένα ξεχωριστό crossover, μας έρχεται από την Kia και φυσικά μιλάμε για το δυναμικό XCeed! Είναι κοινώς αποδεκτό πως η Kia έχει κάνει τεράστια άλματα προόδου, όπου πέρα από ποιοτικά, τα αυτοκίνητά της είναι κι άκρως ελκυστικά και μοντέρνα!
Το Kia XCeed είναι πολυτελές μέσα – έξω, με την Kia να το προσφέρει σε μια άκρως ανταγωνιστική τιμή για τις αρετές του. Για την ακρίβεια και για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων, το XCeed προσφέρεται με τον 1.000άρη turbo των 120 ίππων στην έκδοση Optimum, με τιμή από 20.490 ευρώ. Ο εξοπλισμός του ικανοποιεί με το παραπάνω, αφού διαθέτει: 6 αερόσακους, σύστημα προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης, αυτόνομο φρενάρισμα, ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, αυτόματα φώτα και αυτοματισμός μεγάλης σκάλας προβολέων, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικούς καθρέπτες, έγχρωμη κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές καθοδήγησης, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών κι άλλα ακόμα!
Ελκυστικό σε κάθε του ακμή!
Με μοναδικό τρόπο έχει συνδυαστεί ο σπορτίφ χαρακτήρας που ήθελαν να προσδώσουν οι σχεδιαστές της μάρκας, με την πολυτέλεια, αλλά και τα απαραίτητα crossover χαρακτηριστικά, όπως η αυξημένη απόσταση από το έδαφος που αγγίζει τα 184 χλστ. Ξεκινώντας την περιγραφή της εμφάνισης του Kia XCeed, η αρχή σαφώς και θα γίνει με το εμπρόσθιο τμήμα που ξεχωρίζει το μοτίβο ice cube, το γνωστό πλέον «Tiger Nose», αλλά κι οι λεπτές οριζόντιες λεπίδες στον προφυλακτήρα και η ασημί ποδιά. Στο προφίλ του αμαξώματος εντυπωσιάζει η τοξοειδής οροφή, ενώ ενδιαφέρον έχει και το πίσω μέρος με τα λεπτά φώτα, το διαχύτη και τα δύο σχήματα που μοιάζουν με απολήξεις εξάτμισης. Και καθότι Crossover, ο περιπετειώδης χαρακτήρας τονίζεται με τις ράγες οροφής και τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος.
Καμπίνα που τα έχει όλα!
Αμέριστη προσοχή δόθηκε από τους ιθύνοντες της Kia και στην κατασκευή της καμπίνας, η οποία αποτελεί ένα ακόμα δυνατό στοιχείο του XCeed! Το ταμπλό αποτελείται από μαλακά υλικά με τη συναρμογή να είναι γεροδεμένη και με το διάκοσμο να αποπνέει μια ξεχωριστή φινέτσα. Ο οδηγός κάθεται αναπαυτικά και θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση, ενώ όλα τα χειριστήρια είναι σωστά τοποθετημένα και τακτοποιημένα. Κανένα πρόβλημα δεν θα αντιμετωπίσετε στους χώρους επιβατών, μιας και τέσσερα ενήλικα άτομα θα φιλοξενηθούν δίχως παραχωρήσεις. Επίσης, το πορτ μπαγκάζ των 426 λίτρων είναι αρκετό για να χωρέσουν οι αποσκευές μιας οικογένειας.
Αποδοτικό μηχανικό σύνολο
Το Kia XCeed κινείται στην αρχική του έκδοση από τον 3κύλινδρο turbo κινητήρα 1.0 T-GDi, με απόδοση 120 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 172 Nm ροπής στις 1.500-4.000 σ.α.λ.! Η δύναμη περνάει μπροστά μέσω ενός 6τάχυτου κιβωτίου που ταιριάζει γάντι στο συγκεκριμένο μοτέρ. Σε επίπεδο λειτουργίας, αν και 3κύλινδρο το μηχανικό σύνολο, είναι ραφιναρισμένο, με το τράβηγμα να είναι ικανοποιητικό από τις χαμηλές στροφές. Το 0-100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 11,3 δλ., με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 186 χλμ./ώρα. Η μεικτή κατανάλωση είναι 6,1 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 ανέρχονται στα 138 γρ./χλμ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά |
Κυβισμός: 998 κ.εκ. |
Κύλινδροι/βαλβίδες: 3/12 |
Ταχύτητες: 6 |
Ισχύς: 120 hp/6.000 σ.α.λ. |
Ροπή: 172 Nm/1.500 σ.α.λ. |
0-100 χλμ./ώρα: 11,3 δλ. |
Τελική ταχύτητα: 186 χλμ./ώρα |
Κατανάλωση: 6,1 λτ./100 χλμ. |
Εκπομπές CO2: 138 γρ./χλμ. |