Τα SUV, και ειδικά τα μικρά SUV, βρίσκονται ψηλά στην λίστα των προτεραιοτήτων όλων όσων αναζητούν ένα καινούργιο αυτοκίνητο. Γεγονός που αποδεικνύεται και από τις πωλήσεις, αφού 1 στα 4 νέα μοντέλα που ταξινομούνται στην Ελλάδα είναι B-SUV. Μεταξύ αυτών μια πρόταση που προσφέρει ό,τι θελήσει κανείς σε βατές τιμές, είναι το Opel Crossland.
Οι τιμές του ξεκινούν από τις 22.400 ευρώ στην πρώτη έκδοση Edition με τον 1.200άρη turbo κινητήρα των 110 ίππων, ενώ το Family Edition στοιχίζει από 22.900 ευρώ. Όσοι όμως θέλουν τα πάντα στον εξοπλισμό, τότε θα επιλέξουν την έκδοση Elegance στις 23.800 ευρώ.
Στον εξοπλισμό του πλουσιοπάροχου Crossland 1.2 Turbo 110 hp Elegance ανήκουν τα παρακάτω:
- 6 αερόσακοι
- Αυτόματο φρενάρισμα
- Προειδοποίηση παρέκκλισης από λωρίδα κυκλοφορίας
- Σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών
- Αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων
- Προβολείς ομίχλης
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω
- Διζωνικός κλιματισμός
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι/θερμαινόμενοι καθρέπτες
- Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών
Το Crossland, όπως όλα τα σύγχρονα Opel, διακρίνεται για τον ιδιαίτερα ελκυστικό σχεδιασμό, ο οποίος συνδυάζει δυναμικά χαρακτηριστικά με γερμανική στιβαρότητα. Στοιχεία που ούτως ή άλλως υιοθετούνται από την καταγωγή του B-SUV από το Ρούλεσχαϊμ, όντας σχεδιασμένο και εξελιγμένο στη Γερμανία. Το συμπαγές καλλίγραμμο αμάξωμα των 4.217 χλστ. μήκους δηλώνει την ταυτότητά του με τη χαρακτηριστική μάσκα Vizor, τα φωτιστικά σώματα με τις έντονες γωνίες και ο πλατύς αεραγωγός με το πλαίσιο περιμετρικά του. Στις πλευρικές του επιφάνειες διακρίνονται μεμιάς τα νεύρα σε σχήμα τόξου, ενώ στο πίσω μέρος κυριαρχούν τα ψηλά τοποθετημένα φώτα.
Οι θετικές εντυπώσεις συνεχίζονται και πολλαπλασιάζονται στο εσωτερικό. Η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής φαίνεται κατευθείαν, χάρις στο συνδυασμό του μαλακού πλαστικού στο ταμπλό και της προσοχής που έχει δοθεί στη συναρμογή και το φινίρισμα των επιμέρους επιφανειών. Στο κέντρο του ταμπλό φιλοξενείται η εύχρηστη οθόνη των 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, ενώ χαμηλότερα συναντάμε τα χειριστήρια του κλιματισμού. Παρά τις μαζεμένες εξωτερικές του διαστάσεις, το Crossland είναι σε θέση να εξυπηρετήσει χωρίς παραχωρήσεις τις μεταφορικές ανάγκες 4 ενηλίκων. Έξτρα πρακτικότητα παρέχει το προαιρετικό συρόμενο πίσω κάθισμα, το οποίο με απλές κινήσεις αυξάνει τη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών από τα 410 λίτρα στα 520 λίτρα. Για ακόμα περισσότερη χρηστικότητα τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται σε διάταξη 40/60 και το υποβραχιόνιο πέφτει ανεξάρτητα από τα καθίσματα, επιτρέποντας έτσι τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου μήκους. Με την αναδίπλωση των καθισμάτων ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 1.255 λίτρα, ενώ με το ρυθμιζόμενο σε ύψος δάπεδο του πορτ μπαγκάζ μπορεί να δημιουργηθεί μια μεγάλη επίπεδη επιφάνεια.
Κύριο ζητούμενο για όσους αναζητούν ένα B-SUV είναι η ευελιξία εντός πόλης, αλλά και η άνεση στο ταξίδι εκτός αυτής. Το Crossland χτυπάει «διάνα» και στα δύο, συνδυάζοντας έφεση στις μανούβρες και ευκολία παρκαρίσματος στα «τσιμέντα», προσφέροντας απρόσκοπτη περιμετρική ορατότητα και άνετα καθίσματα, ειδικά αν επιλεγούν τα εργονομικά καθίσματα ΑGR. Η άνεση της ανάρτησης συνεισφέρει στην οδηγική εμπειρία, παρέχοντας παράλληλα πολύ καλή σταθερότητα στο εθνικό δίκτυο και αξιοσημείωτα χαμηλό θόρυβο κύλισης, ενώ δεν παραλείπει να κρατάει τις κλίσεις του αμαξώματος σε ιδιαίτερα λογικά επίπεδα υπό πίεση στις στροφές. Οι αντιδράσεις είναι παντού και πάντα προοδευτικές, ενισχύοντας το αίσθημα ασφάλειας οδηγού και επιβατών.
Ιδανική επιλογή αποτελεί και ο 1.200άρης τρικύλινδρος τούρμπο, ο οποίος διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία, τις πολύ καλές επιδόσεις και την ακόμα καλύτερη κατανάλωση. Οι 110 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ. και τα 205 Nm στις 1.750 σ.α.λ. εξασφαλίζουν 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ., την ώρα που η τελική των 187 χλμ./ώρα σημαίνει πως ταχύτητες 130-140 χλμ./ώρα διατηρούνται «στο νερό». Η εργοστασιακή μέση κατανάλωση των 5,8 λίτρων/100 χλμ. εγγυάται μακροζωία στο πορτοφόλι, όπως και τα 84,48 ευρώ τελών κυκλοφορίας που προκύπτουν από τα 132 γρ.CO2/χλμ.