Η ζήτηση για τα SUV βρίσκεται σταθερά σε υψηλά επίπεδα και στην εγχώρια αγορά, όπου πάνω από τα μισά καινούργια αυτοκίνητα που ταξινομούνται ανήκουν σε αυτή την κατηγορία. Οι επιλογές είναι τόσες πολλές με αποτέλεσμα να είναι εύκολο να έρθει ο ενδιαφερόμενος σε σύγχυση και να μην ξέρει σε ποιο μοντέλο να καταλήξει.
Για το κοινό που αναζητά το μεγαλύτερο μικρομεσαίο SUV της αγοράς με Full Hybrid κινητήρα και σε πολύ ανταγωνιστική τιμή, τότε θα πρέπει να βάλει ψηλά στη λίστα του το Renault Arkana 1.6 E-TECH Hybrid 145 hp. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που προσφέρει απλόχερα οτιδήποτε αναζητήσει κανείς από ένα C-SUV, μαζί με πάρα πολύ χαμηλή κατανάλωση, μικρότερη και από ενός μίνι αυτοκινήτου.
Full Hybrid Coupe C-SUV με 34.990 ευρώ
Αρχικά το Renault Arkana ξεχωρίζει αμέσως για το δυναμικό του σχεδιασμό, από όποια πλευρά και να το περιεργαστεί κανείς. Μπροστά κυριαρχούν τα full LED φώτα σχήματος «C», η φαρδιά μάσκα και ο μεγάλος αεραγωγός στον προφυλακτήρα με την ασημί ποδιά. Από το πλάι χαρακτηρίζεται για την έντονη κλίση της οροφής στο τελείωμά της, την ενσωματωμένη αεροτομή και τα μακρόστενα φώτα που ενώνονται με μια λωρίδα. Την πληθωρικότητά του ενισχύουν οι τονισμένες διαστάσεις, όπως είναι το μήκος των 4.568 χλστ., πλάτος 1.821 χλστ., ύψος 1.576 χλστ., μεταξόνιο 2.720 χλστ. και απόσταση από το έδαφος 200 χλστ. Όσον αφορά τον εξοπλισμό του, στην πρώτη έκδοση Equilibre των 34.990 ευρώ ανήκουν τα παρακάτω στοιχεία:
- 6 αερόσακοι
- Αυτόματο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης
- Προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας
- Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας
- Αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας
- Πίνακας οργάνων με διαμορφώσιμη οθόνη 7 ιντσών
- Σύστημα πολυμέσων με οθόνη 7 ιντσών
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Εμπρός και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος
- Αυτόματος κλιματισμός
- Ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες
- Αισθητήρες φωτός και βροχής
- Προβολείς LED
- Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών
Ευρύχωρο και πολύ καλής ποιότητας εσωτερικό
Πολύ καλά χαρακτηριστικά εμφανίζει και το εσωτερικό του Renault Arkana, αφού όχι μόνο δεν του λείπει τίποτα, αλλά είναι και πολύ καλό σε όλους τους τομείς. Από πλευράς ποιότητας, όλο το πάνω μέρος του ταμπλό και των θυρών αποτελείται από μαλακό πλαστικό, η συναρμογή είναι γεροδεμένη και ο διάκοσμος διαθέτει πολυτελή στοιχεία. Στο κέντρο του ταμπλό φιλοξενείται το σύστημα πολυμέσων Renault EASY LINK με την οθόνη αφής των 7 ιντσών (9,3 ιντσών στην έκδοση Techno των 37.590 ευρώ) και το εύκολο μενού. Την πρακτικότητα ενισχύουν η πολύ καλή θέση οδήγησης και οι αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, ποτήρια και μπουκάλια. Το Arkana είναι ευρύχωρο για όλους τους φιλοξενούμενους και θα χωρέσει εύκολα μέχρι πέντε άτομα. Στο πίσω τμήμα υπάρχει αρκετό διαθέσιμο πλάτος αέρας για τα πόδια και για το κεφάλι, παρά την έντονη κλίση της οροφής. Μεγάλος και πλήρως εκμεταλλεύσιμος είναι ο τετραγωνισμένος χώρος αποσκευών των 480 λίτρων.
Άνετο και πολύ ισορροπημένο στο δρόμο
Ολοκληρωμένο παρουσιάζεται και στο δρόμο το Renault Arkana 1.6 E-TECH Hybrid 145 hp, καθώς εμφανίζει πολύ ισορροπημένη οδική συμπεριφορά, ενώ ο υβριδικός κινητήρας εξασφαλίζει πολύ χαμηλή κατανάλωση. Βασισμένο στην πλατφόρμα CMF-B διαθέτει πολύ καλή ακαμψία, ενώ μαζί με τις ορθά ρυθμισμένες αναρτήσεις, εξασφαλίζεται ένα κατάλληλο ταίριασμα άνεσης και κρατήματος. Το Arkana περνάει από τις ανωμαλίες των δρόμων με στιβαρό τρόπο, χωρίς να ταλαιπωρεί τους επιβάτες του, Στον αυτοκινητόδρομο οι αναρτήσεις ελέγχουν αποτελεσματικά το ψηλό όχημα, εξαλείφοντας τυχόν τάσεις πλεύσης, όπως και σε στροφές, όπου εμφανίζει μικρές κλίσεις, αρκετή πρόσφυση και ο οδηγός λαμβάνει αρκετά καλή πληροφόρηση και αμεσότητα από το τιμόνι με τις 2,6 στροφές από άκρη σε άκρη. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και την τεχνολογία Renault Multi-Sense με τις επιλογές Eco, Sport και MySense, όπου αναλόγως διαμορφώνεται η απόκριση στο γκάζι και το βάρος του τιμονιού.
«Τσιγκούνικο» σε βενζίνη
Παρά το «ανάστημά» του, το Full Hybrid Renault Arkana με τη συνδυαστική ισχύ των 145 ίππων είναι εξαιρετικά οικονομικό σε βενζίνη. Ο 1.6 λτ. κινητήρας βενζίνης των 95 ίππων ενισχύεται από την παρουσία των δύο ηλεκτρικών μοτέρ: Ένα 49 ίππων και ένα HSG (High-Voltage Starter Generator) 20 ίππων, ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου πολλαπλών λειτουργιών με 6 ταχύτητες. Το Arkana 1.6 E-TECH Hybrid 145 hp καλύπτει αρκετές αποστάσεις σε χαμηλές ταχύτητες πόλης με τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, που αντλείται από την αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,2 kWh. Με λίγη προσοχή στο γκάζι ο οδηγός μπορεί να δει πολύ χαμηλές καταναλώσεις, όπως και τη μεικτή των 4,5 λτ./100 χλμ. που πετύχαμε στο δοκιμή. Επίσης, με εκπομπές CO2 στα 117 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι μηδενικά και μπορεί να κυκλοφορεί ελεύθερα στο Δακτύλιο της Αθήνας. Τέλος, το υβριδικό σύνολο εξασφαλίζει σβέλτες επιταχύνσεις δίχως οι επιβάτες να ενοχλούνται από θορύβους, παρά μόνο όταν το μοτέρ φτάνει τις πολύ υψηλές στροφές.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.598 |
Ισχύς βενζινοκινητήρα (hp/σ.α.λ.) | 95/5.600 |
Ροπή βενζινοκινητήρα (Nm/σ.α.λ.) | 148/3.600 |
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (hp) | 49+20 |
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm) | 200+50 |
Συνδυαστική ισχύς (hp/σ.α.λ.) | 145/6.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,8 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 172 |
Κατανάλωση* (λτ./100 χλμ.) | 4,5 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 112 |
Βάρος (κιλά) | 1.435 |
*Δοκιμής |