Ένα από τα πιο δημοφιλή και για αρκετά χρόνια πρώτο σε πωλήσεις SUV στην Ελλάδα, είναι το Nissan Qashqai. Εδώ και δύο χρόνια έχει λανσαριστεί το εντελώς νέο τρίτης γενιάς Qashqai, το οποίο παρουσιάζεται εμφανώς αναβαθμισμένο από άκρη σε άκρη. Μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα οι τιμές του αυξήθηκαν σημαντικά (όπως άλλωστε τα περισσότερα αυτοκίνητα), όμως τους τελευταίους μήνες προσφέρεται με σημαντικές μειώσεις που φτάνουν έως τις 3.200 ευρώ.
Αυτή την στιγμή κοστίζει από 27.490 ευρώ, ποσό χαμηλότερο από οποιοδήποτε άλλο άμεσα ανταγωνιστικό SUV με μήκος κοντά στα 4,5 μέτρα. Επίσης και στη δεύτερη έκδοση των 29.990 ευρώ είναι και πάλι πιο προσιτό από την πλειοψηφία των αντιπάλων του. Το ποσό των 27.490 ευρώ αφορά το Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS Elite, συνοδευόμενο με πλούσιο εξοπλισμό ασφαλείας και τα απαραίτητα στοιχεία ανέσεων. Μεταξύ άλλων διαθέτει: αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, προειδοποίηση τυφλού σημείου, έλεγχο κίνησης οχήματος ή αντικειμένου κατά την οπισθοπορεία, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, φώτα Bi-LED, μηχανικό κλιματισμό κ.λπ.
Στην επόμενη έκδοση Premium η τιμή αυξάνεται κατά 2.500 ευρώ. Πρόσθετα εξοπλίζεται με: οθόνη 8 ιντσών, διζωνικό κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρα βροχής, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, δερμάτινο τιμόνι – λεβιέ ταχυτήτων και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Ουσιαστικά στο Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS Premium δεν λείπει απολύτως τίποτα, σε συνάρτηση και με τα αξιόλογα χαρακτηριστικά του στους υπόλοιπους τομείς.
Ένας από αυτούς, είναι η αρτιότητα που εμφανίζει στο εσωτερικό του. Η όλη κατασκευή του είναι γεροδεμένη, ενώ μαλακές σε υφή επιφάνειες καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και των επενδύσεων των εμπρός θυρών. Ο οδηγός του νέου Qashqai βολεύεται γρήγορα στη θέση του και εξοικειώνεται εύκολα με τις θέσεις και τις λειτουργίες των διαφόρων χειριστηρίων, όπως και με το απλό μενού της κεντρικής οθόνης των 8 ιντσών. Στα θετικά του γνωρίσματα ανήκει και η ευρυχωρία, αφού στο πίσω κάθισμα διαθέτει αρκετό αέρα για τα πόδια, το κεφάλι και ωφέλιμο πλάτος. Γενναιόδωρο με τη σειρά του είναι και το πορτ μπαγκάζ των 504 λίτρων με τη ρεζέρβα ανάγκης κάτω από το δάπεδο.
Το νέο Nissan Qashqai ήταν το πρώτο νέο μοντέλο στην Ευρώπη που έκανε χρήση της πλατφόρμας CMF-C. Ταυτόχρονα, η χρήση ελαφριών υλικών σε διάφορα σημεία του αμαξώματος και οι προηγμένες τεχνικές συγκόλλησης, αύξησαν την ακαμψία κατά 41% και μείωσαν το βάρος κατά 60 κιλά συγκριτικά με το προγενέστερο Qashqai. Όλα αυτά μαζί με την πολύ καλή ποιότητα κύλισης και την «ισοπεδωτική» ανάρτηση, κάνουν το Qashqai ξεκούραστο σε κάθε διαδρομή.
Πολύ ταιριαστός είναι και ο 4κύλινδρος 1.300άρης turbo κινητήρας με τις πολλές βελτιώσεις. Η ισχύς των 140 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και η ροπή των 250 Nm από τις 1.650 σ.α.λ., εξασφαλίζουν σβέλτες επιταχύνσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ.). Παράλληλα, η μακριά 6η ταχύτητα κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα σε συνθήκες αυτοκινητόδρομου (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 2.700 σ.α.λ.), χωρίς όμως να «κρεμάει» σε δύναμη. Το τράβηγμά του είναι θετικό από τις στροφές που αποδίδεται η ροπή και άνω και φτάνει σε πιο υψηλούς ρυθμούς χωρίς δισταγμούς και με γραμμικό τρόπο. Όσον αφορά την κατανάλωση, στη δοκιμή βρέθηκε στα 9,8 λτ./100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 143 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι 100 ευρώ.