Για την αγορά ενός οικογενειακού μικρομεσαίου SUV με όλες τις ανέσεις και χωρίς να γίνονται παραχωρήσεις, θα πρέπει ο ενδιαφερόμενος να έχει κατά νου ποσά τουλάχιστον από 30.000 ευρώ και άνω. Αν θέλει και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, τότε θα πρέπει να βάλει ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη, που σημαίνει ότι μπορεί τελικά να κοιτάξει κάτι πιο οικονομικό κάνοντας ορισμένους συμβιβασμούς.

Εξαίρεση στον κανόνα αποτελεί το Renault Arkana, αφού με τιμή από 26.900 ευρώ με τον κινητήρα mild hybrid 140 EDC, προσφέρει τα περισσότερα στα λιγότερα λεφτά, συγκριτικά με άλλα SUV ανάλογου μεγέθους που ξεπερνά τα 4,5 μέτρα σε μήκος. Παράλληλα από την αρχική έκδοση evolution είναι πλήρως εξοπλισμένο και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει τα εξής: 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, οθόνη οδηγού 7 ιντσών, οθόνη πολυμέσων 7 ιντσών με πλοήγηση, αισθητήρες φωτός & βροχής, αυτόματη εναλλαγή μεσαίας/μεγάλης σκάλας φώτων, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, Adaptive Cruise Control με Stop&Go, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Επίσης, συνοδεύεται με εγγύηση για 5 έτη ή 100.000 χιλιόμετρα.
Εκτός από τις πολύ ελκυστικές του τιμές, το Arkana ξεχωρίζει από άλλα μικρομεσαία SUV και για το τύπου κουπέ SUV αμάξωμά του, με το επικλινές τελείωμα του πίσω τμήματος και το σπόιλερ που σχηματίζεται στο άκρο της πόρτας του πορτ μπαγκάζ. Mε μήκος που φτάνει τα 4.568 χλστ. τοποθετείται στο άνω άκρο των C-SUV. Μαζί με το πλάτος των 1.821 χλστ., το ύψος των 1.567 χλστ. και το μακρύ μεταξόνιο των 2.720 χλστ., παρέχει άνεση χώρων για όλους τους επιβάτες του. Εξίσου γενναιόδωρο είναι και με τις αποσκευές, αφού το πλήρως αξιοποιήσιμο τετραγωνισμένο πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 513 λίτρα. Το εσωτερικό του Arkana αποσπά θετικές κριτικές και ως προς την ποιότητα κατασκευής του με χρήση μαλακών υλικών σε πολλές επιφάνειες του ταμπλό και των πάνελ των θυρών, μαζί με πολύ καλό φινίρισμα και συναρμογή.

Το Arkana που πωλείται στην τιμή των 26.900 ευρώ, τροφοδοτείται με το ήπια υβριδικό 12V, υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο των 1.3 λτ. Η μέγιστη ισχύ του φτάνει τους 140 ίππους και τα 260 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ., ενώ η μετάδοση γίνεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC7. Αυτό περιλαμβάνει και paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές και καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου, εφόσον το θελήσει ο οδηγός σε μια ορεινή διαδρομή. Το μηχανικό αυτό σύνολο έχει την απαιτούμενη δύναμη από τις χαμηλές στροφές έως τις υψηλότερες, εξασφαλίζει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 9,8 δλ. και από 80-120 χλμ./ώρα σε 7,6 δλ. Καταναλώνει σε μεικτή οδήγηση 7,5 λτ./100 χλμ. (μέτρηση δοκιμής) και εκπέμπει 130 γρ./χλμ. CO2 (83 ευρώ τέλη κυκλοφορίας).
Το Renault Arkana παρουσιάζεται πολύ ισορροπημένο και σε οδική του συμπεριφορά, αφενός γιατί παρέχει αρκετά καλή άνεση και αφετέρου γιατί είναι σταθερό και ευθύβολο. Παρά τον αυξημένο συνολικό του όγκο και την αρκετή απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος των 200 χιλιοστών, το κουπέ C-SUV της Renault ταξιδεύει με σιγουριά στους αυτοκινητόδρομους, ενώ δεν θα νιώσει άβολα σε ορεινές διαδρομές με στροφές, καθώς ανταποκρίνεται και σε πιεσμένους ρυθμούς, δίχως να εμφανίζει ανεπιθύμητες συμπεριφορές με έντονη υποστροφή ή τάσεις υποστροφής.



















































