Ο περισσότερος κόσμος που κάνει έρευνα για το καινούργιο του αυτοκίνητο κοιτάει πρώτα τα SUV και μετά τα κλασικά χάτσμπακ. Οι προτάσεις στα SUV είναι άφθονες, όμως λόγω των αυξήσεων των τιμών οι οικονομικές προτάσεις ολοένα και λιγοστεύουν. Πλέον με λιγότερο από 20.000 ευρώ τα διαθέσιμα μοντέλα μετριούνται στα δάκτυλα, ενώ αυτό με τη χαμηλότερη τιμή όλων είναι το Kia Stonic.
Στη χαμηλότερη τιμή της αγοράς
Με τον 1.200άρη κινητήρα των 84 ίππων στην πρώτη έκδοση εξοπλισμού Inmotion κοστίζει από 18.340 ευρώ. Αποτελεί μια τίμια επιλογή για αυτούς που θέλουν ένα καινούργιο, αξιόπιστο και εγγυημένο (7 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και 5 χρόνια δωρεάν service) μικρό SUV. Παράλληλα στον εξοπλισμό του διαθέτει όλα τα απαραίτητα, όπως είναι 6 αερόσακους, σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων, air condition, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες και τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα.
Με μικρή επιβάρυνση της τάξεως των 1.000 ευρώ, η τιμή της επόμενης έκδοσης Optimum παραμένει και πάλι κάτω από το «όριο» των 20.000 ευρώ (19.340 ευρώ). Επιπλέον της έκδοσης Inmotion διαθέτει ζάντες αλουμινίου, κάμερα οπισθοπορείας, φώτα LED, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, cruise control, πίσω θύρα USB, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων και κεντρικό υποβραχιόνιο. Πολύ συμφέρουσα είναι η τιμή και του Stonic με το πιο δυνατό 1.000άρη turbo κινητήρα, αφού ξεκινά από τις 19.840 ευρώ (έκδοση Inmotion).
Επιλογή μεταξύ 1.2 84 PS και 1.0 T-GDi 100 PS
Όπως αναφέρουμε παραπάνω, με λιγότερα από 20.000 ευρώ, το Stonic προσφέρεται με τον ατμοσφαιρικό 4κύλινδρο κινητήρα των 1.2 λτ. με τους 84 ίππους και τον 3κύλινδρο 1.0 λτ. υπερτροφοδοτούμενο των 100 ίππων. Όσοι κινούνται κυρίως στην πόλη, θα καλύψουν τις μετακινήσεις τους με το πρώτο μηχανικό σύνολο, το οποίο είναι ελαστικό από τις χαμηλές στροφές. Στα ταξίδια το 1.000άρι turbo με την περισσότερη ιπποδύναμη, ροπή και το 6άρι κιβώτιο είναι σαφώς προτιμότερο. Οπότε η επιλογή εξαρτάται από της ανάγκες του κάθε οδηγού.
Ανεξαρτήτως κινητήρα και εξοπλισμού, το Stonic με το κόμπακτ αμάξωμα των 4.140 χλστ. μήκους είναι πάρα πολύ ευέλικτο και εύκολο στους χειρισμούς. Βασικά ζητούμενα για τις ασφυκτικές πόλεις με την πολύ κίνηση, τους στενούς δρόμους και τις ελάχιστες θέσεις για παρκάρισμα. Παράλληλα, το Stonic με το σχετικά σφιχτό σετάρισμα των αναρτήσεών του εξασφαλίζει σίγουρο πάτημα, χωρίς να κουράζει στους «βομβαρδισμένους» δρόμους.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | ||
Έκδοση | 1.2 84 PS | 1.0T 100 PS |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.197 | 998 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 84/6.000 | 100/4.500-6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 118/4.200 | 172/1.500-4.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 13,5 | 10,7 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 165 | 183 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 6,5 | 7,5 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 124-129 | 122-129 |
Βάρος (κιλά) | 1.155 | 1.195 |
*Εργοστασιακές μετρήσεις |
Καλοφτιαγμένο εσωτερικό με καλούς χώρους
Το εσωτερικό του Stonic διαθέτει ένα απλό και νεανικό παρουσιαστικό, δίνοντας έμφαση στην εργονομία και την πρακτικότητα. Ο οδηγός του θα εξοικειωθεί γρήγορα με τα διάφορα επιμέρους χειριστήρια και διακόπτες και δεν θα ψάχνεται για να βρει απλές λειτουργίες. Από πλευράς ποιότητας κατασκευής έχει γίνει ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών στο ταμπλό και τις πόρτες, με στιβαρή συναρμογή. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη των 8 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, η οποία είναι συμβατή με Apple CarPlay και Android Auto. Στο Stonic θα φιλοξενηθούν χωρίς παραχωρήσεις τέσσερα ενήλικα άτομα, ενώ ικανοποιητικό είναι το πορτ μπαγκάζ των 352 λίτρων με το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, δίχως προεξοχές.