Το Hyundai Kona αποτελεί ένα από τα δημοφιλέστερα SUV στην Ελλάδα, αλλά και ένα από τα πιο ανταγωνιστικά και συμφέροντα σε τιμές, σε συνδυασμό και με τον πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό. Οι επιλογές σε κινητήρες αφορούν τους αμιγώς βενζίνης 1.0 T-GDi 120 PS, 1.6 Τ-GDi 198 PS και 2.0 T-GDi 280 PS (N), το υβριδικό 1.6 λτ. 141 PS και τα ηλεκτρικά Kona των 136 PS και 204 PS.
Ανάμεσα σε αυτά ένα άριστο συνδυασμό τιμής – ισχύος – εξοπλισμού προσφέρει το Kona 1.6 Τ-GDi 198 PS 7DCT, το οποίο είναι πληρέστατο σε όλους τους τομείς και κοστίζει από 25.490 ευρώ. Από την πρώτη έκδοση Premium διαθέτει 6 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, σύστημα εκτροπής και διατήρησης λωρίδας, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, οθόνη αφής 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, φώτα LED, αυτόματο κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών κ.λπ.
Ο τετρακύλινδρος 1.600άρης τούρμπο της σειράς Smartstream φτάνει τους 198 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και τα 265 Nm ροπής στις 1.600-4.500 σ.α.λ., παραπέμποντας περισσότερο σε σπορ μοντέλο, παρά σε ένα οικογενειακό κατά βάση μικρό SUV. Αμέσως κερδίζει τον οδηγό η ελαστικότητα του μοτέρ, καθώς το τράβηγμα είναι άκοπο από τις χαμηλές στροφές, δεν υπάρχουν εξάρσεις ισχύος και το στροφάρισμα είναι ομαλό μέχρι τον κόφτη. Σε συνδυασμό με το στάνταρ 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT, εξασφαλίζονται γρήγορες επιταχύνσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 7,7 δλ.) και εν κινήσει. Το κιβώτιο από τη μεριά του, όταν πατάς τέρμα γκάζι, ασχέτως του προγράμματος λειτουργίας (Eco, Normal, Sport), κατεβάζει και αλλάζει γρήγορα (προφανώς ταχύτερα στο Sport και πιο νωχελικά στο Eco). Όσον αφορά την κατανάλωση, τα 7,9 λτ./100 χλμ. στη δοκιμή είναι πολύ λογικά (εκπομπές CO2 142-152 γρ./χλμ.).
Το δυνατό μοτέρ συνεργάζεται κατάλληλα με τη σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων. Οι κλίσεις στις στροφές είναι μικρές, η πρόσφυση είναι μπόλικη και το τιμόνι βαραίνει λίγο παραπάνω από όσο θες στο Sport, αλλά δεν αλλοιώνεται η αίσθηση. Υποστροφή θα εκδηλωθεί δύσκολα παρά στα σχεδόν 200 άλογα, ενώ υπερστροφή είναι πρακτικά απίθανο να αντιμετωπίσεις. Η ποιότητα κύλισης ικανοποιεί όπως και το φιλτράρισμα των ανωμαλιών του οδοστρώματος από την ανάρτηση.
Πέρα από τις επιδόσεις του 1.6 Τ-GDi 198 PS στο δρόμο, το B-SUV της Hyundai διακρίνεται για το μοντέρνο του σχεδιασμό εξωτερικά και το γεροδεμένο εσωτερικό του. Οι χώροι είναι άνετοι για τέσσερα ενήλικα άτομα και το πορτμπαγκάζ των 374 λίτρων φτάνει έως τα 1.156 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.