Το Renault Rafale Hyper Hybrid φέρνει την τεχνολογία plug-in hybrid στο επόμενο επίπεδο, με κορυφαίες επιδόσεις, ηλεκτρική αυτονομία έως 105 χλμ. και απόλυτη άνεση σε κάθε διαδρομή. Το Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4×4 είναι η νέα ναυαρχίδα της μάρκας και αποτελεί μια καινούρια πρόταση στην κατηγορία των μεσαίων SUV. Έχει σπορ σχεδίαση, τεχνολογία αιχμής και υβριδική απόδοση υψηλών προδιαγραφών που δίνει συνολική αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων.
Μόνο σε κορυφαία έκδοση
Το Rafale διατίθεται στην Ελλάδα μόνο σε κορυφαίες εκδόσεις εξοπλισμού και κινητήρα. Το «αρχικό» μοντέλο στην γκάμα είναι το Rafale esprit Alpine hyper hybrid E-Tech 4×4 300 στην τιμή των 51.800 ευρώ (39.399 ευρώ χωρίς φόρους που σημαίνει 0% φόρο χρήσης στους εταιρικούς πελάτες). Επόμενη έκδοση είναι η atelier Alpine hyper hybrid E-Tech 4×4 300 στις 55.900 ευρώ (42.526 ευρώ χωρίς φόρους). Στον εξοπλισμό του ανήκουν μεταξύ άλλων όλα τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (ADAS), σύστημα πολυμέσων openRLink 12 ιντσών με ηχοσύστημα Arkamys, πλοήγηση & Google build-in, οθόνη οδηγού 12,3 ιντσών, Adaptive LED Vision με High Beam Assist, 3D Κάμερα 360°, Hands free σύστημα παρκαρίσματος, Face ID – σύστημα αναγνώρισης οδηγού και ενεργοποίηση εξατομικευμένου προφίλ, περιμετρικοί αισθητήρες παρκαρίσματος, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών κ.λπ. Στο atelier Alpine προστίθενται ενεργό σύστημα ανάρτησης συνδεδεμένο με κάμερα, προβολείς LED Matrix, θερμαινόμενο τιμόνι και ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών.
Μαγνητίζει με το δυναμικό του σχεδιασμό

Ο σχεδιασμός του Rafale κεντρίζει αμέσως το ενδιαφέρον και σε καλεί να περιεργαστείς κάθε πτυχή του αμαξώματός του με τις εντυπωσιακές λεπτομέρειες. Η εμπρός γρίλια με τα τρισδιάστατα διαμάντια (που σχεδιάστηκε με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης) και η φωτιστική υπογραφή σε Matrix LED Vision δημιουργούν ένα εκλεπτυσμένο, δυναμικό σύνολο. Λεπτομέρειες όπως τα πίσω φώτα με τεχνολογία micro-optics, το φωτιζόμενο έμβλημα της μάρκας με το «A» και το βέλος στην πλάτη των εμπρός καθισμάτων και οι ραφές στα χρώματα της Γαλλικής σημαίας (bleu-blanc-rouge) ολοκληρώνουν την εικόνα ενός αυτοκινήτου που θέλει και μπορεί να τραβά αμέσως πάνω του τα βλέμματα. Με μήκος 4,71 μέτρα, πλάτος 1,86 μέτρα, ύψος 1,61 μέτρα και μακρύ μεταξόνιο 2,74 μέτρων, προσφέρει άνετους χώρους για όλους τους επιβάτες, χωρίς συμβιβασμούς. Η κεκλιμένη γραμμή της οροφής αφήνει αρκετό χώρο για τα κεφάλια των πίσω φιλοξενούμενων, ενώ η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ είναι στα 539 λίτρα.
Κορυφαία Άνεση και Τεχνολογία
Στο εσωτερικό, το Rafale εκπέμπει κομψότητα και λειτουργικότητα, με ψηφιακές οθόνες OpenR Link. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαγώνιο 12,3 ιντσών σε οριζόντια διάταξη και η κάθετη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων με διαγώνιο 12 ιντσών διαμορφώνουν ένα περιβάλλον με διάταξη «L». Με το Android Automotive 12, το σύστημα πολυμέσων OpenR Link έχει ενσωματωμένες λειτουργίες της Google και πάνω από 50 εφαρμογές ανάλογα με τη χώρα και την έκδοση. Εκτός από τις δυνατότητες πλήρους εξατομίκευσης, το συγκεκριμένο interface είναι συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay, για ενσύρματη και ασύρματη συνδεσιμότητα smartphone. Οι ανέσεις του Rafale όμως δεν περιορίζονται στο εμπρός μισό της καμπίνας, αφού οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν υποβραχιόνιο Ingenius με περιστρεφόμενες βάσεις για tablets και smartphones, καθώς και θύρες φόρτισης.

Solarbay για να ελέγχει τον ήλιο
Η πανοραμική γυάλινη οροφή Solarbay, με διαστάσεις 1,47 x 1,11 μέτρα, αποτελείται από 9 τμήματα που αλλάζουν από αδιαφανή σε διαφανή, με επιλογή του οδηγού, ώστε να προσφέρει προστασία από τον ήλιο και αίσθηση ευεξίας. Η επιλογή γίνεται με διακόπτη ή με φωνητική εντολή, μέσω του Google Assistant. Ο οδηγός και οι επιβάτες μπορούν να επιλέξουν τέσσερις θέσεις για την ηλιοροφή: πλήρως διάφανη, πλήρως αδιάφανη, διάφανη εμπρός και αδιάφανη πίσω, ή αντίστροφα. Με την τεχνολογία πολυστρωματικής επένδυσης (laminate), η οροφή Solarbay ελαχιστοποιεί το φαινόμενο της «σάουνας» ή της «κατάψυξης» στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Επιπλέον όταν ο οδηγός βγαίνει από το αυτοκίνητο, η γυάλινη οροφή σκοτεινιάζει αυτόματα και με την εκκίνηση η οροφή επανέρχεται στην τελευταία επιλεγμένη θέση της.

Υβριδική τεχνολογία Hyper Hybrid E-Tech
Κάτω από το καπό του Renault Rafale βρίσκεται το νέο plug-in υβριδικό σύστημα Hyper Hybrid, το οποίο συνδυάζει έναν 3ύλινδρο θερμικό κινητήρα turbo 1.2 λίτρων (150 ίππων) και τρεις ηλεκτροκινητήρες. Δύο βασικούς και έναν δευτερεύοντα HSG. Ο βασικός ηλεκτροκινητήρας στον μπροστινό άξονα έχει ισχύ 70 ίππων και ροπή 205 Nm ενώ ο δεύτερος βασικός ηλεκτροκινητήρας, μόνιμα συνδεδεμένος στον πίσω άξονα, αποδίδει ισχύ 136 ίππων και ροπή 195 Nm. Έτσι η συνδυαστική ισχύς είναι 300 ίπποι και η ροπή 230+205+200 (μη αθροιστική). Το Rafale επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 6,4 δευτερόλεπτα, ενώ η ρεπρίζ 80-120 χλμ./ώρα χρειάζεται μόλις 4 δευτερόλεπτα. Μια μπαταρία ιόντων λιθίου των 22 kWh/400V δίνει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία για έως 105 χλμ., με μέγιστη ταχύτητα 135 χλμ./ώρα σε EV Mode. Η φόρτιση γίνεται σε μόλις 2 ώρες και 55 λεπτά μέσω wallbox 7,4 kW. Σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ βενζίνης 55 λίτρων, το Rafale μπορεί να προσφέρει συνολική αυτονομία έως και 1.000 χλμ., σημειώνοντας εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση 0,5 λτ./100 χλμ. (WLTP) με πλήρως φορτισμένη μπαταρία ή 5,8 λτ./100 χλμ. με την μπαταρία χωρίς φορτίο (εκπομπές CO2 12 και 29 γρ./χλμ. αντίστοιχα).

Εξατομικευμένη οδήγηση και 4x4
Το Rafale Hyper Hybrid E-Tech διαθέτει μόνιμη τετρακίνηση και σύστημα τετραδιεύθυνσης, με κατανομή ροπής που προσαρμόζεται ανάλογα με την ταχύτητα και το πρόγραμμα οδήγησης. Οι επιλογές Multi-Sense (Eco, Comfort, Sport, Snow) επιτρέπουν στον οδηγό να ρυθμίζει την απόδοση ισχύος, την κατανομή ροπής και τη συμπεριφορά των αναρτήσεων, εξασφαλίζοντας τόσο οικονομική οδήγηση όσο και σπορ αίσθηση, ανάλογα με τις συνθήκες. Συγκεκριμένα το πρόγραμμα οδήγησης Eco δίνει ισχύ από 185 έως 300 ίππους για οικονομία, το Comfort 250 έως 300 ίππους, για ισορροπημένη οδήγηση, το Sport και τους 300 ίππους με έμφαση στη δυναμική οδήγηση και έως 70% της ροπής στους πίσω τροχούς. Τέλος στο Snow έχει ισχύ 250 έως 300 ίππους, σταθερή κατανομή 50%-50% και ειδικές ρυθμίσεις του ESP για μέγιστη πρόσφυση. Η έκδοση Atelier Alpine ανεβάζει τον πήχη της δυναμικής οδήγησης με ειδικά αμορτισέρ, έξυπνη ενεργή ανάρτηση με κάμερα προληπτικής δράσης, 4Control Advanced και ζάντες 21 ιντσών. Τρεις εργοστασιακά προγραμματισμένες ρυθμίσεις (Comfort, Dynamic και Sport) επιτρέπουν εύκολη προσαρμογή και βέλτιστη συμπεριφορά στις στροφές, με ελάχιστες κλίσεις αμαξώματος, κορυφαία στην κατηγορία.













































































