Τα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ολοένα και προτιμώνται από περισσότερους αγοραστές, αφού κάνουν σημαντικά πιο ξεκούραστη την οδήγηση. Ειδικά όσοι έχουν στην κατοχή τους αυτόματο μοντέλο δεν γυρίζουν ποτέ ξανά σε χειροκίνητο, γιατί ειδικά στις αστικές μετακινήσεις διευκολύνει απίστευτα. Παράλληλα τα σύγχρονα αυτόματα κιβώτια είναι στην πλειοψηφία τους εύχρηστα, ομαλά στις αλλαγές τους και διαθέτουν αρκετές σχέσεις για να διαχειρίζονται καλύτερα την απόδοση του κινητήρα.
Γεγονός που αφορά τα διπλού συμπλέκτη, όπως είναι αυτό που εξοπλίζεται και το Kia XCeed με το νέο και δυνατό 1.500άρη turbo κινητήρα των 160 ίππων. Ένας συνδυασμός που ενσωματώνει και ήπιο υβριδικό σύστημα 48V για εξοικονόμηση καυσίμου, λιγότερες εκπομπές ρύπων και καλύτερη λειτουργία. Όλα αυτά και πολλά ακόμα παρέχονται στην πολύ συμφέρουσα τιμή των 24.490 ευρώ, μαζί με πληρέστατο εξοπλισμό που περιλαμβάνει τα εξής: 6 αερόσακους, αυτόνομο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων, αυτοματισμό μεγάλης σκάλας προβολέων, οθόνη αφής 8 ιντσών, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, Full LED φώτα, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό και ζάντες αλουμινίου.
Ο 1.5 T-GDi κινητήρας των 160 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και των 253 Nm ροπής στις 1.500-3.500 σ.α.λ. παρουσιάζει πολύ ομαλή εκκίνηση με το start/stop (χάρη στο 48V Hybrid), γεγονός που εκτιμάται αμέσως στην πόλη. Επίσης, ξεχωρίζει για τη γραμμική του απόδοση δίχως ξεσπάσματα ή κενά και το πολύ καλό ταίριασμα με το 7άρι DCT. Οι αλλαγές των ταχυτήτων πραγματοποιούνται ομαλά και γρήγορα, τόσο στο αυτόματο πρόγραμμα, όσο και στο χειροκίνητο με τη μετακίνηση του λεβιέ. Πρόσθετα, ο οδηγός μέσω του Drive Mode μπορεί να επιλέξει μεταξύ των προγραμμάτων Eco, Drive και Sport, ανάλογα το στιλ του και τις συνθήκες. Από πλευράς επιδόσεων, το XCeed είναι σβέλτο σε κάθε περίπτωση και ολοκληρώνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 9,2 δλ., το 80-120 χλμ./ώρα σε 6,3 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 208 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση στη δοκιμή βρέθηκε στα 7,8 λτ./100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 από 135-141 γρ./χλμ., τα τέλη κυκλοφορίας είναι 86,4-98,7 ευρώ.
Πολύ καλή είναι και η οδική συμπεριφορά του μικρομεσαίου Crossover, καθώς δεν διαφέρει από ένα καλοστημένο κλαστικό χάτσμπακ. Το στιβαρό πλαίσιο και οι ανεξάρτητες αναρτήσεις με τη σφιχτή ρύθμιση εξασφαλίζουν σίγουρο πάτημα, δίχως τάσεις πλεύσης ή έντονες κλίσεις στις στροφές. Παράλληλα είναι ξεκούραστο στο ταξίδι, λόγω και των χαμηλών θορύβων από εξωγενείς παράγοντες.
Δείτε ακόμα: Έρχεται το Kia που «πατάει» Porsche
Η προσοχή στη λεπτομέρεια που έχει δοθεί στην κατασκευή του XCeed γίνεται αμέσως εμφανής και στο εσωτερικό του. Αυτό εντυπωσιάζει αμέσως με την ποιότητα των υλικών, το φινίρισμα και το «δέσιμο» των επιμέρους επιφανειών. Στις πιο ακριβές εκδόσεις διατίθενται ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών και οθόνη αφής 10,25 ιντσών. Οι χώροι του είναι άνετοι για τις ανάγκες τεσσάρων ατόμων, μαζί και με το ικανοποιητικό πορτ μπαγκάζ των 380 λίτρων.