Το Toyota C-HR βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των πωλήσεων στα μικρομεσαία SUV, έχοντας ως βασικά του πλεονεκτήματα τη δυναμική εμφάνιση, τη χαμηλή κατανάλωση με τον υβριδικό κινητήρα και τις προσιτές τιμές. Χαρακτηριστικά που έχουν παραμείνει αναλλοίωτα όλα αυτά τα χρόνια που διατίθεται, πόσο δε μάλλον τώρα που τα κόστη στα καύσιμα και στην απόκτηση ενός νέου αυτοκινήτου έχουν ανέβει στα ύψη.
Το πιο οικονομικό full hybrid C-SUV
Το Toyota C-HR διατηρεί και με διαφορά την πρωτιά του πιο φθηνού σε τιμή μικρομεσαίου SUV της αγοράς με φουλ υβριδικό κινητήρα. Η πρώτη έκδοση C-Enter στοιχίζει από 26.420 ευρώ, όταν το 2016 που λανσαρίστηκε εκκινούσε από 24.870 ευρώ, δηλαδή έχει ακριβύνει μόνο κατά 1.550 ευρώ. Ποσό αμελητέο μετά από 7 χρόνια, δεδομένων των αναβαθμίσεων που έχει δεχτεί και των τεράστιων αυξήσεων που ισχύουν στην αγορά του αυτοκινήτου. Όσον αφορά τον εξοπλισμό του διαθέτει όλα τα απαραίτητα πλέον συστήματα ασφαλείας, ανέσεων και υποβοήθησης του οδηγού, όπως είναι τα εξής:
- 7 αερόσακους
- Αποφυγή πρόσκρουσης
- Έλεγχο διατήρησης λωρίδας
- Αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας
- Οθόνη 8 ιντσών
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Διζωνικό κλιματισμό
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες
- Αυτόματη λειτουργία προβολέων
- Προβολείς ομίχλης
- Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών
Σπορτίφ εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα
Το Toyota C-HR παρότι μετράει επτά χρόνια από τότε που παρουσιάστηκε (Μάρτιος του 2016), παραμένει σύγχρονο και μοντέρνο εξωτερικά και στο εσωτερικό του. Το μινιμάλ ταμπλό με την κεντρική οθόνη των 8 ιντσών του infotainment, τα λίγα χειριστήρια και οι απαλές καμπύλες επιφάνειες, συνθέτουν μια ευχάριστη συνολικά εικόνα. Από πλευράς κατασκευής έχει γίνει χρήση μαλακών υλικών στο ταμπλό και στο άνω τμήμα των εμπρός θυρών, ενώ το φινίρισμα και η συναρμογή έχουν γίνει με προσοχή. Εκεί που το Toyota C-HR είναι κατώτερο έναντι άλλων μικρομεσαίων SUV, είναι σε χώρους. Θα χωρέσει μια τετραμελή οικογένεια στην καμπίνα χωρίς περίσσιες ανέσεις, όμως τα μικρά πίσω παράθυρα είναι κλειστοφοβικά. Για τις αποσκευές υπάρχουν 377 λίτρα, τα οποία είναι λιγότερα ακόμα και από μικρών SUV.
Πρωταγωνιστής η χαμηλή κατανάλωση
Το γνωστό εδώ και χρόνια υβριδικό σύνολο με τον κινητήρα των 1.8 λτ. και τη συνδυαστική ισχύ των 122 ίππων, έχει ξεχωρίσει πρωτίστως για τις χαμηλές απαιτήσεις του σε καύσιμο. Σε μεικτές συνθήκες βρίσκεται εύκολα στα 5,8 λτ./100 χλμ., ενώ στην πόλη με αρκετή χρήση του ηλεκτροκινητήρα μπορεί να πέσει κοντά στα 4,5 λτ./100 χλμ. Το ηλεκτρικό μοτέρ των 73 ίππων και 163 Nm ροπής αντλεί ενέργεια από την αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου των 207,2V, η οποία «γεμίζει» εύκολα με την ανάκτηση ενέργειας και τη βοήθεια του βενζινοκινητήρα των 98 ίππων και 142 Nm ροπής. Οι επιδόσεις είναι αρκετά καλές, με 0-100 χλμ./ώρα σε 11,0 δλ. και σβέλτες επιταχύνσεις εν κινήσει. Μειονέκτημα αποτελεί το βουητό του κινητήρα όταν πιέζεται, λόγω του e-CVT κιβωτίου ταχυτήτων.
Στα θετικά γνωρίσματα του Toyota C-HR ανήκει και το πολύ καλό πάτημά του στο δρόμο, χάρη στον συνδυασμό του στιβαρού πλαισίου και των ανεξάρτητων αναρτήσεων (διπλά ψαλίδια πίσω), με την σχετικά σφιχτή ρύθμιση. Από τη μία πλευρά το επιδεικνύει εξαιρετικά αντανακλαστικά σε απότομες μεταφορές φορτίου, ενώ από την άλλη δεν κουράζει τους επιβάτες όταν περνά από ανωμαλίες των δρόμων.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.798 |
Ισχύς βενζινοκινητήρα (hp/σ.α.λ.) | 98/5.200 |
Ροπή βενζινοκινητήρα (Nm/σ.α.λ.) | 142/3.600 |
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (hp) | 72 |
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm) | 163 |
Συνδυαστική ισχύς (hp) | 122 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,0 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 170 |
Κατανάλωση* (λτ./100 χλμ.) | 5,8 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 110 |
Βάρος (κιλά) | 1.420 |
*Δοκιμής |