Η κατανάλωση καυσίμου και κατά επέκταση το κόστος στις καθημερινές μετακινήσεις, επιβαρύνει σημαντικά τα έξοδα κάθε οδηγού (ή εταιρείας). Ένα μικρομεσαίο χάτσμπακ ή SUV με turbo downsized κινητήρα βενζίνης μέχρι 1.400 κ.εκ. για παράδειγμα, καταναλώνει κατά μέσο όρο σε μεικτή χρήση κοντά στα 7-8 χλμ./100 χλμ. Στην πόλη όπου διανύονται τα περισσότερα χιλιόμετρα, η κατανάλωση ανεβαίνει και άλλο και φτάνει τα 9 λτ./100 χλμ.
Στο πορτοφόλι και με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,9 ευρώ/λτ., το κόστος κυμαίνεται μεταξύ 13 με 17 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα. Εάν προτιμάτε σε λίτρα, τότε με 15.000 χλμ. ετησίως, οι παραπάνω καταναλώσεις ισοδυναμούν με 1.050-1.350 λίτρα (1.995-2.565 ευρώ). Ιδανική λύση για να μειωθεί δραστικά η κατανάλωση και το κόστος από το πρώτο κιόλας χιλιόμετρο, αποτελεί το νέο full hybrid Kia Niro HEV. Ειδικά στις αστικές μετακινήσεις οι απαιτήσεις σε βενζίνη μπορούν να μειωθούν στο μισό, που σημαίνει ότι ετησίως το κέρδος κυμαίνεται κοντά στα 1.000 ευρώ. Συν του ότι ο κάτοχός του δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας (εκπομπές CO2 100 γρ./χλμ.) και έχει το επιπλέον πλεονέκτημα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, που κάνει πολύ πιο ξεκούραστη την οδήγηση.
Κατανάλωση κάτω από 4,5 λτ./100 χλμ.
Το φουλ υβριδικό σύνολο που αναλαμβάνει την κίνηση του Kia Niro HEV 1.6 GDi είναι αποδοτικό, εξοικονομεί πολύ καύσιμο και η μετάδοση γίνεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, αντί CVT, για καλύτερη λειτουργία. Η συνδυαστική ισχύς του φτάνει τους 141 ίππους και τα 265 Nm ροπής, προσφέροντας γρήγορες επιδόσεις, αλλά και αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Στην εκκίνηση, στους ελιγμούς και σε χαμηλές ταχύτητες ο ηλεκτροκινητήρας και η αυτοφορτιζόμενη μπαταρία των 1,32 kWh προσφέρουν αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, με αποτέλεσμα η κατανάλωση σε τέτοιες συνθήκες να πέφτει στα 4,5 λτ./100 χλμ. Ακόμα και σε μεικτή χρήση τα 5,3 λτ./100 χλμ. είναι νούμερο χαμηλότερο και από 1.000άρια μίνι αυτοκίνητα με τα μισά άλογα. Κοινώς, το Kia Niro HEV εξοικονομεί κοντά στα 600 λίτρα βενζίνης συγκριτικά με ένα αμιγώς βενζίνης αντίστοιχο αυτοκίνητο, τα οποία τώρα ισοδυναμούν με 1.140 ευρώ!
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.580 |
Κιβώτιο ταχυτήτων | 6DCT |
Συνδυαστική ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 141/5.700 |
Συνδυαστική ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 265/4.000 |
Ισχύς βενζινοκινητήρα (PS/σ.α.λ.) | 105/5.700 |
Ροπή βενζινοκινητήρα (Nm/σ.α.λ.) | 144/4.000 |
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS) | 44 |
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm) | 170 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,4 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 165 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 5,3 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 100 |
Βάρος (κιλά) | 1.399 |
Πολύ άνετο και σταθερό στο δρόμο
Η χαμηλή κατανάλωση που προσφέρει Kia Niro HEV 1.6 GDi, συνδυάζεται με πολύ ισορροπημένα χαρακτηριστικά οδήγησης. Αξιοποιεί στο έπακρο τα προτερήματα της τρίτης γενιάς πλατφόρμας «K», όπου ταιριάζει η υψηλότερη κατά 22% ακαμψία με χαμηλότερο βάρος στο πλαίσιο. Οι ανεξάρτητες αναρτήσεις (πολλαπλών συνδέσμων πίσω) φιλτράρουν αποτελεσματικά την πλειονότητα των ανωμαλιών των δρόμων, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα αυξημένη πρόσφυση, λογικές κλίσεις στις στροφές και ουδέτερη συμπεριφορά. Στα πολύ θετικά και η εξαιρετική αίσθηση στο πεντάλ των φρένων με την άμεση απόκριση και τη σεμιναριακή συνεργασία με την ανάκτηση ενέργειας.
Αρτιότητα και στο εσωτερικό
Το νέο Kia Niro ξεχωρίζει αμέσως εξωτερικά για τον ευφάνταστο σχεδιασμό του, ενώ πολύ σύγχρονη είναι η εικόνα και στο εσωτερικό του. Σε αυτό κυριαρχεί αμέσως το ενιαίο πάνελ με που ενσωματώνει τον πίνακα οργάνων των 10,25 ιντσών και την οθόνη του infotainment των επίσης 10,25 ιντσών (8 ιντσών στην πρώτη έκδοση). Ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα βρίσκεται το περιστροφικό χειριστήριο για την επιλογή της μετάδοσης (R, N, D), δεδομένου ότι δεν υπάρχει Niro με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Επιπλέον, η παρουσία μαλακού υλικού στο πάνω μέρος του ταμπλό και στις πόρτες, μαζί με το πολύ καλό φινίρισμα και συναρμογή, ενισχύουν την προσοχή που έχει δοθεί στην κατασκευή του Niro. Κάτι ακόμα που εκτιμάται δεόντως είναι οι πολύ άνετοι χώροι για τους επιβάτες, όπως και το μπόλικο πορτ μπαγκάζ των 451 λίτρων.
Με τιμή από 33.690 ευρώ
Το ποσό των 33.690 ευρώ που τιμάται η πρώτη έκδοση Dynamic είναι πολύ ανταγωνιστικό για τα τωρινά δεδομένα των μικρομεσαίων SUV, αφού στα ίδια ή και περισσότερα λεφτά πωλούνται μοντέλα χωρίς να είναι φουλ υβριδικά. Παράλληλα, το Kia Niro συνοδεύεται με την 7ετή εργοστασιακή εγγύηση της Kia, συν 5 χρόνια δωρεάν service. Όσο για τον στάνταρ εξοπλισμό, ανήκουν τα παρακάτω:
8 αερόσακοι |
Αυτόματη έκτακτη πέδηση |
Διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας |
Αυτόματα μεσαία και μεγάλα φώτα |
Infotainment με οθόνη αφής 8 ιντσών |
Διζωνικός κλιματισμός |
Ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες |
Ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες |
Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω |
Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών |