Τα SUV ή «τζιπάκια» όπως τα αποκαλούν πολλοί, αποτελούν τα πλέον αγαπημένα αυτοκίνητα της πλειοψηφίας του αγοραστικού και μη κοινού, όπως άλλωστε αποδεικνύεται από τις πωλήσεις. Ενδεικτικά από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του 2021, τα SUV όλων των υποκατηγοριών έχουν αποσπάσει το 46% του μεριδίου των καινούργιων αυτοκινήτων στην Ελλάδα, με τα B-SUV να κατέχουν το μεγαλύτερο ποσοστό, της τάξεως του 21,41%.
Μεταξύ των πιο δημοφιλών μικρών SUV είναι το Suzuki Vitara, το οποίο στην 4κίνητη έκδοση είναι το πιο οικονομικό σε τιμή μοντέλο στην κατηγορία του. Προσθέστε ακόμα τα πολύ καλά εκτός δρόμου χαρακτηριστικά, το υβριδικό σύστημα και τον πλήρη στάνταρ εξοπλισμό στις 22.820 ευρώ και τα οφέλη γίνονται ακόμα περισσότερα.
Όσον αφορά τον εξοπλισμό, το Vitara 1.4 Boosterjet Hybrid AllGrip GL+ ενσωματώνει τα εξής: 7 αερόσακους, τα συστήματα αυτόνομης πέδησης, αναγνώρισης τυφλού σημείου, προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας και υποβοήθηση οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας. Επιπλέον εξοπλίζεται με όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, αυτόματο κλιματισμό, οθόνη αφής 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, adaptive cruise control, προβολείς LED και ζάντες αλουμινίου.
Μεταξύ των σημαντικών πλεονεκτημάτων του ιαπωνικού SUV είναι η τετρακίνηση AllGrip με τα τέσσερα προγράμματα (Auto, Sport, Snow και Lock) που επιλέγονται μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου. Ιδιαίτερα χρήσιμο βοήθημα σε ολισθηρές κατηφόρες είναι το Hill Descent Control, που φροντίζει το Vitara να φρενάρει από μόνο του, επιτρέποντας καλύτερο χειρισμό. Μαζί με τα 185 χιλιοστά από το έδαφος, το Vitara είναι ικανό και για πιο δύσκολα περάσματα. Εντός οδοστρώματος είναι ευχάριστο στην οδήγηση, αρκετά σταθερό και με μπόλικη πρόσφυση.
Στα «συν» του αυτοκινήτου ανήκει και ο 4κύλινδρος turbo κινητήρας των 1.4 λτ., ισχύος 129 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και με ροπή 235 Nm στις 2.000-3.000 σ.α.λ. Με τη συνδρομή του ήπιου υβριδικού συστήματος 48V παρέχεται επιπλέον ροπή και βελτιώνεται το τράβηγμα στις χαμηλές ταχύτητες, προς όφελος και της κατανάλωσης και ρύπων (5,8 λτ./100 χλμ. και 131 γρ./χλμ. CO2). Πρόσθετα, το 1.400άρι υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ διακρίνεται για τη γραμμική του απόδοση, την πολιτισμένη λειτουργία και τις σβέλτες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ.).
Θετικές είναι κι οι εντυπώσεις από την καμπίνα του, όπου δεν λείπει κάτι. Κατασκευαστικά το μαλακό πλαστικό στο ταμπλό το αναβαθμίζει, ενώ η συναρμογή των επιμέρους επιφανειών είναι στιβαρή. Ο οδηγός θα κάτσει ξεκούραστα στη θέση του και δεν θα αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα με την εργονομία. Στα θετικά του γνωρίσματα ανήκουν οι αρκετά καλοί χώροι των επιβατών, με το πορτ μπαγκάζ των 375 λίτρων να επαρκεί.