Η τεχνολογία των αυτοκινήτων έχει προοδεύσει σημαντικά τα τελευταία χρόνια και πλέον ένα αυτοκίνητο 10ετίας, βρίσκεται αρκετά πίσω σε πολλά επίπεδα. Οι ψηφιακές οθόνες έχουν φέρει τα πάνω κάτω στο σχεδιασμό του εσωτερικού και στην επικοινωνία, τα συστήματα υποβοήθησης έχουν αυξήσει σημαντικά την ασφάλεια, ενώ οι κινητήρες είναι ακόμα πιο δυνατοί και λιγότεροι απαιτητικοί σε καύσιμο.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Mercedes-Benz CLA Coupe 180 d 7G-DCT
Το downsizing στα μηχανικά σύνολα βενζίνης έχει προοδεύσει και αυτό σε σημαντικό βαθμό, αφού πλέον δεν χρειάζονται μεγάλα μοτέρ για να βγάλουν αρκετή δύναμη. Τρανταχτό παράδειγμα αποτελεί ο 1.33 λτ. που κινεί και τη Mercedes A 200, με απόδοση που φτάνει τους 163 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και τα 250 Nm ροπής στις 1.620 σ.α.λ. O M 282 κινητήρας αναπτύχθηκε από τη Mercedes-Benz σε συνεργασία με τη Renault και παράγεται στο εργοστάσιο Kölleda, στη Θουριγγία της Γερμανίας.
Το 4κύλινδρο αλουμινένιο μηχανικό αυτό σύνολο των 1.33 λτ. αντικατέστησε το προηγούμενο των 1.6 λτ. και διαθέτει μικρότερες διαστάσεις, χαμηλότερο βάρος και υψηλότερη ακαμψία. Ο υπερσυμπιεστής διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα εκτόνωσης, ενώ είναι ο πρώτος τετρακύλινδρος κινητήρας της Mercedes-Benz με λειτουργία απενεργοποίησης των κυλίνδρων. Μεταξύ 1.250 και 3.800 σ.α.λ. και ανάλογα με την απαίτηση ισχύος, οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής του δεύτερου και τρίτου κυλίνδρου κλείνουν. Οι υπόλοιποι δύο κύλινδροι λειτουργούν και έτσι επιτυγχάνεται μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων, χωρίς ο οδηγός να αντιλαμβάνεται κάποια διαφορά στη λειτουργία του μοτέρ. Επιπλέον, για να ελαχιστοποιηθεί η τριβή, τα τοιχώματα των κυλίνδρων επικαλύπτονται χρησιμοποιώντας την πατενταρισμένη διαδικασία NANOSLIDE, μια ειδική επίστρωση γραφίτη για βελτιστοποιημένη τριβή και υψηλή αντοχή στη φθορά.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Mercedes GLB 200 7G-DCT 1.33 λτ. 163 PS
Στην πράξη, ο δυνατός αυτός κινητήρας εμφανίζει πολύ καλή ελαστικότητα και τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές. Με βαθύ βύθισμα του πεντάλ του γκαζιού δείχνει αμέσως τη δύναμή του επιταχύνοντας γρήγορα και γραμμικά το αμάξωμα των 1.355 κιλών. Μειονέκτημά του αποτελεί ο αισθητός θόρυβος που παράγει γίνεται αντιληπτός στην καμπίνα. Σε συνδυασμό με το μηχανικό κιβώτιο των 6 ταχυτήτων, η επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 8,2 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 225 χλμ./ώρα. Η μεικτή κατανάλωση είναι 5,3 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 120 γρ./χλμ. Με το 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT, η Α 200 επιταχύνει ακόμα πιο γρήγορα (0-100 χλμ./ώρα σε 8,0 δλ.) και η 7η ταχύτητα κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα σε ρυθμούς ταξιδιού (130 χλμ./ώρα με 2.400 σ.α.λ.).
Οι τιμές της Mercedes-Benz A 200 ξεκινούν από τις 31.250 ευρώ, ενώ υπάρχει και η τετρακίνητη A 200 4MATIC (από 38.240 ευρώ). Επίσης, με το 1.33 λτ. μηχανικό σύνολο αλλά με χαμηλότερη ισχύ διατίθενται η A 180 των 136 ίππων (από 27.431 ευρώ) και η Α 160 των 109 ίππων (από 22.036 ευρώ).
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Mercedes GLA 200 7G-DCT 1.33 λτ. 163 PS
Παρακολουθείστε στο παρακάτω βίντεο την A 200 να επιταχύνει από στάση έως τα 213 χλμ./ώρα: