Με τις τιμές των καινούργιων αυτοκινήτων συνεχώς να ανεβαίνουν, πλέον το ποσό των 20.000 ευρώ, το οποίο πριν από μερικά χρόνια έφτανε για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, τώρα επαρκεί για μικρά μοντέλα. Παρόλα αυτά υπάρχουν ακόμα κάποιες ελάχιστες εξαιρέσεις μικρομεσαίων χάτσμπακ σε χαμηλή τιμή, αλλά με πλούσιο εξοπλισμό και αποδοτικό κινητήρα.
Μια τέτοια συμφέρουσα πρόταση παραμένει το Skoda Scala. Στην αρχική έκδοση 1.0 TSI 95 PS Ambition πωλείται από 18.500 ευρώ, ωστόσο με μόλις 400 ευρώ παραπάνω (18.900 ευρώ), το 1.0 TSI 110 PS αποτελεί μονόδρομο. Στο βασικό εξοπλισμό ανήκουν 6 αερόσακοι, τα συστήματα αυτόνομης πέδησης και διατήρησης λωρίδας, οθόνη αφής 8,0 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, air condition, φώτα LED εμπρός – πίσω, προβολείς ομίχλης, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες και ζάντες αλουμινίου.
Την κίνηση αναλαμβάνει ο γνωστός και αποδοτικός 1.000άρης 3κύλινδρος turbo, απόδοσης 110 ίππων και 200 Nm ροπής στις 2.000-3.500 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο με τη ραφιναρισμένη λειτουργία, το θετικό τράβηγμα και τη δύναμη από τις μεσαίες στροφές κυρίως και άνω, κινεί εύκολα το Scala των 4.362 χλστ. μήκους και βάρους 1.148 κιλών. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις, το μικρομεσαίο χάτσμπακ επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 10,1 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 199 χλμ./ώρα. Επίσης, σύμφωνα με την Skoda, η μεικτή κατανάλωση είναι 5,3 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 119 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη είσοδος στο δακτύλιο).
Το βασισμένο στην πλατφόρμα MQB-A0 του ομίλου VW, Skoda Scala, επιδεικνύει ισορροπημένη οδική συμπεριφορά. Οι αναρτήσεις με τη μαλακή ρύθμιση ισοπεδώνουν τις διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος και ταυτόχρονα εξασφαλίζουν χαμηλό θόρυβο κύλισης. Παράλληλα, το ελαφρύ σε αίσθηση τιμόνι τονίζει τον προσανατολισμό του στη μέγιστη δυνατή άνεση.
Τα θετικά γνωρίσματα του αυτοκινήτου αφορούν και τη συνολική εικόνα του εσωτερικού. Το ταμπλό σε ολόκληρο το πάνω μέρος του είναι κατασκευασμένο από μαλακό πλαστικό, ενώ το φινίρισμα είναι προσεγμένο και συνδυάζεται με στιβαρή συναρμογή. Σε κορυφαία για την κατηγορία επίπεδα είναι οι χώροι των επιβατών. Οι φιλοξενούμενοι στο πίσω κάθισμα έχουν στη διάθεσή τους άφθονο αέρα για τα πόδια και το κεφάλι. Επίσης, μεγάλο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο είναι το πορτ μπαγκάζ των 467 λίτρων.