Η Renault διαθέτει την πιο μεγάλη γκάμα αυτοκινήτων από ποτέ, τα περισσότερα από τα οποία εφοδιάζονται με φουλ υβριδικά μηχανικά σύνολα. Το Clio, το Captur, το Symbioz, το Austral, το Arkana και το Rafale διαθέτουν στην γκάμα τους τα full hybrid E-Tech μοτέρ, τα οποία συνδυάζουν απόδοση και οικονομία καυσίμου. Μεταξύ αυτών ενδιαφέρον συγκεντρώνει και το νέο μικρομεσαίο SUV Symbioz E-Tech 145 (εδώ η δοκιμή), καθώς διατίθεται σε πολύ ανταγωνιστική τιμή για full hybrid μοντέλο της κατηγορίας.
C-SUV, αυτόματο και full hybrid από 28.900 ευρώ
Πιο συγκεκριμένα εκκινεί από 28.900 ευρώ, τιμή που είναι πιο χαμηλή από αμιγώς βενζίνης ή mild hybrid C-SUV με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, πόσο δε μάλλον με αυτόματο σασμάν. Στη βάση της γκάμας του Symbioz τοποθετείται η έκδοση evolution με τον εξής εξοπλισμό: 6 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, πίνακας οργάνων με οθόνη 7 ιντσών, οθόνη πολυμέσων 10,4 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, αυτόματος κλιματισμός, προβολείς Full LED και αισθητήρας φώτων – βροχής. Στην αμέσως επόμενη έκδοση προσφέρεται από 30.500 ευρώ, τιμή που είναι και πάλι συμφέρουσα για τα δεδομένα των C-SUV. Επιπλέον του evolution προστίθενται στον εξοπλισμό του πίνακας οργάνων 10 ιντσών, πλοήγηση, Google Built-In, Renault Multi-Sense, ηχοσύστημα Arkamys Classic, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες και ηλεκτροχρωμικός εσωτερικός καθρέπτης. Επίσης, κάθε νέο Renault Symbioz συνοδεύεται με εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών ή 100.000 χλμ. (όποιο επέλθει πρώτο) και 5ετή οδική βοήθεια.
Πρακτικό και ποιοτικό εσωτερικό

Το Symbioz θυμίζει άμεσα το αμέσως μικρότερο Captur αφού βασίζεται σε αυτό, είναι όμως μεγαλύτερο για να παρέχει ακόμα περισσότερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Το Symbioz έχει μήκος 4.413 χλστ., πλάτος 1.797 χλστ., ύψος 1.575 χλστ. και μεταξόνιο 2.638 χλστ. Το πίσω συρόμενο κάθισμα μπορεί να μετακινηθεί κατά τον διαμήκη άξονα κατά 16 εκατοστά, ώστε όλοι να μπορούν να επιλέξουν αν θα αυξηθεί ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών ή εκείνος στο χώρο αποσκευών. Με τα καθίσματα στην πιο πίσω θέση το πορτ μπαγκάζ αγγίζει τα 500 λίτρα (492 λτ.), ενώ όταν συρθούν μπροστά αυξάνεται στα 624 λίτρα. Η μέγιστη χωρητικότητα χώρου αποσκευών με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα φτάνει τα 1.582 λίτρα. Στα θετικά γνωρίσματα ανήκει και η προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, με χρήση μαλακών υλικών στα ανώτερα τμήματα του ταμπλό και φροντισμένα σε φινίρισμα σκληρά πλαστικά χαμηλότερα. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη πολυμέσων 10,4 ιντσών (OpenR Link, με κατακόρυφο προσανατολισμό) με τα μοντέρνα γραφικά, γρήγορη απόκριση και λειτουργίες της Google.
Άνετο στην οδήγηση και με χαμηλή κατανάλωση
Από ένα υβριδικό μικρομεσαίο SUV όπως είναι το Renault Symbioz E-Tech, ο οδηγός θέλει άνεση, ασφάλεια και ευκολία στις όποιες διαδρομές του. Από τις καθημερινές αστικές και «μποτιλιαρισμένες» μετακινήσεις, έως τις πιο μακρινές αποστάσεις φορτωμένο με επιβάτες και αποσκευές. Η ρύθμιση των αναρτήσεών του δεν είναι ούτε υπερβολικά μαλακή, ούτε και ιδιαίτερα σφικτή, με αποτέλεσμα να απορροφά τις κακοτεχνίες χωρίς να «διαταράσσεται» η σταθερότητα του αυτοκινήτου. Στις στροφές παρουσιάζει περιορισμένες κλίσεις και το τιμόνι προσφέρει καλή πληροφόρηση, ενώ στο πρόγραμμα Sport, η αίσθηση και η απόκρισή του είναι ελαφρώς καλύτερη.

Όσον αφορά το E-Tech 145 μηχανικό σύνολο με την πολιτισμένη υπόσταση αποτελείται από ένα 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.6 λτ. με 95 ίππους και 148 Nm δύο ηλεκτροκινητήρες. Έναν κύριο που αποδίδει 49 hp και 205 Nm και έναν δεύτερο με ισχύ 24 hp. Συνδυαστικά, η αυτοφορτιζόμενη υβριδική μονάδα του αυτοκινήτου αποδίδει 145 ίππους και εξασφαλίζει επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ. και 80-120 χλμ./ώρα σε 8,0 δλ. Από εκεί και πέρα, το αυτόματο κιβώτιο multimode δεν διαθέτει μετατροπέα ροπής και ελέγχεται από ένα προηγμένο λογισμικό που επιλέγει πότε θα εμπλέξει ποιον κινητήρα. Στην πράξη, θυμίζει CVT στον τρόπο που λειτουργεί, χωρίς φυσικά να είναι, με τις τέσσερις ταχύτητες να είναι για το θερμικό κινητήρα και τις δύο ηλεκτρικές. Σε ότι αφορά την κατανάλωση καυσίμου, σε μικτές συνθήκες κίνησης, οι μέσες απαιτήσεις κυμαίνονται στα 5,0 με 5,5 λτ./100 χλμ., ενώ με «ελαφρύ» πόδι μπορεί κανείς να πετύχει ακόμα πιο χαμηλές τιμές. Επίσης, με εκπομπές CO2 105 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας και μπαίνει καθημερινά στο Δακτύλιο.
                        
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							
							





                                            






                                        







								
							
								
							
								
							



















