Αυτοκίνητα με κινητήρες υβριδικής τεχνολογίας υπάρχουν πολλά. Από απλά mild hybrid, έως πιο αποδοτικά full hybrid και περισσότερο «ηλεκτρικά» plug-in hybrid, καλύπτοντας τις ανάγκες και απαιτήσεις μιας μεγάλης μερίδας αγοραστών. Ανάμεσα σε όλα αυτά, ένα μοντέλο προσφέρει κορυφαία χαρακτηριστικά απόδοσης, επιδόσεων, κατανάλωσης, ποιότητας, οδικής συμπεριφοράς και ποιότητας, σε τιμή που σίγουρα δεν απευθύνεται σε όλους, όμως είναι απολύτως λογική για μεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο.

Ο λόγος για το νέο Civic e:HEV, το μακροβιότερο μοντέλο της Honda, με 53 χρόνια πορείας και 11 γενιές από το 1972 που παρουσιάστηκε. Το υπάρχον Civic τοποθετείται στη μεσαία κατηγορία, αφού με μήκος 4.551 χιλιοστά είναι μακρύτερο από τα μικρομεσαία χάτσμπακ (π.χ. 4.282 χλστ. το νέο VW Golf). Παράλληλα εμφανίζει ένα σαφώς πιο κομψό σχεδιασμό από το προγενέστερο μοντέλο, συνδυασμένο με διακριτικό δυναμισμό. Τα λεπτά φώτα ενισχύουν την αίσθηση του πλάτους, το μακρύ και χαμηλό εμπρός καπό τονίζει το σπορτίφ προφίλ του, όπως επίσης και το πίσω παρμπρίζ με την έντονη κλίση και το ενσωματωμένο σπόιλερ στο τελείωμα της πόρτας του χώρου αποσκευών.
Το αμιγώς full hybrid νέο Honda Civic e:HEV διατίθεται με έκπτωση 2.000 ευρώ σε όλες τις εκδόσεις του, συν του ότι υπάρχουν ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα. Στην αρχική έκδοση Elegance ξεκινά από την τιμή των 34.950 ευρώ, χωρίς να χρεώνεται επιπλέον το μεταλλικό χρώμα, ενώ συνοδεύεται με 5 χρόνια εγγύηση και οδική βοήθεια εντελώς δωρεάν. Πληροφοριακά, το ίδιο ακριβώς μοντέλο στη Γερμανία κοστίζει από 40.600 ευρώ (39.500 ευρώ + 1.100 ευρώ το μεταλλικό χρώμα). Η ελληνική αντιπροσωπεία κάνει πιο προσιτή την απόκτησή του μέσω και του ευέλικτου χρηματοδοτικού προγράμματος. Αυτό περιλαμβάνει ετήσιο ονομαστικό επιτόκιο 5,5%, ελάχιστη προκαταβολή από 0% και περίοδο αποπληρωμής από 12 έως 84 μήνες. Στον εξοπλισμό της έκδοσης Elegance ανήκουν τα πάντα, όπως είναι -μεταξύ άλλων- 11 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, έλεγχος των τυφλών γωνιών, κεντρική οθόνη 9 ιντσών, οθόνη οδηγού 7 ιντσών, Adaptive cruise control, εμπρός θερμαινόμενα καθίσματα, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός – πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματοι προβολείς, διζωνικός κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών κ.λπ.

Το νέο Honda Civic παρουσιάζει αρτιότητα και στο εσωτερικό του σε όλους τους τομείς. Το ταμπλό του με τη μινιμάλ αισθητική είναι πολύ κομψό με τις ευθείες γραμμές και τις επίπεδες επιφάνειες, αφού κάθε τι περιττό στοιχείο εντυπωσιασμού δεν υφίσταται. Κορυφαία είναι η εργονομία, τόσο από τον εύκολο χειρισμό των διαφόρων χειριστηρίων, όσο και του μενού του συστήματος πολυμέσων. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δώσει η Honda και στην ποιότητα κατασκευής, με τα μαλακά υλικά και σκληρά πλαστικά να είναι γεροδεμένα σε συναρμογή, με άψογο φινίρισμα και με ελάχιστα διάκενα. Το πληρέστατο εσωτερικό του νέου Honda Civic e:HEV συμπληρώνει η ευρυχωρία που παρέχει σε όλους τους επιβάτες και στους πιο ψηλούς, όπως επίσης και το πορτ μπαγκάζ των 410 λίτρων με το μεγάλο άνοιγμα.
Η Honda έχει κάνει το θαύμα της και ως προς τον τρόπο που ταιριάζει το αποδοτικό υβριδικό σύνολο με το εξαιρετικά ισορροπημένο οδηγικό του προφίλ. Το e:HEV συνδυάζει δυο ηλεκτροκινητήρες ισχύος 184 ίππων και 315 Nm ροπής που δίνουν την κίνηση και ένα 2λιτρο βενζινοκινητήρα κύκλου Atkinson με 143 ίππους. Η μετάδοση γίνεται μέσω κιβωτίου eCVT το οποίο σε λειτουργία μοιάζει σαν ένα πολύ γρήγορο αυτόματο διπλού συμπλέκτη και σε καμία περίπτωση με μονής σχέσης e-CVT. Ο θερμικός κινητήρας ακούγεται από καθόλου έως ελάχιστα, ενώ η αυτοφορτιζόμενη μπαταρία των 1,05 kWh εξασφαλίζει 100% ηλεκτρική κίνηση σε αστικούς κυρίως ρυθμούς. Η μεικτή πραγματική κατανάλωση βρίσκεται χαμηλά στα 5,3 λίτρα/100 χλμ. και πέφτει εύκολα στην πόλη. Το υβριδικό σύνολο εξασφαλίζει γρήγορες επιταχύνσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 7,8 δλ.) με εκπομπές CO2 108 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας). Το νέο Civic e:HEV είναι πολύ άνετο, ιδιαίτερα στιβαρό και μπορεί να ξεδιπλώσει τη δυναμική του πλευρά σε μια «φιδίσια» ορεινή διαδρομή, ειδικά με την επιλογή Sport (υπάρχουν ακόμα τα προγράμματα Eco, Normal και Individual). Το αυτοκίνητο στρίβει με μικρές κλίσεις και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, δίνοντας την αίσθηση μιας σπορ κατασκευής, χάρη και στις ανεξάρτητες αναρτήσεις του λειτουργούν υποδειγματικά, ενώ το τιμόνι όσο βαρύ πρέπει και παρέχει πλούσια πληροφόρηση.


































































