Το παγκόσμιο best seller αυτοκίνητο, το Toyota Corolla συμπλήρωσε 50 εκατομμύρια πωλήσεις από το 1966 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά, ενώ συνεχίζει ακάθεκτο, παρόλη την παρουσία πολλών και ισχυρών αντιπάλων.
Στην υπάρχουσα δωδέκατη γενιά του εμφανίζει ορισμένα μοναδικά χαρακτηριστικά, όπως είναι -μεταξύ άλλων- τα full hybrid συστήματα κίνησης με τους κινητήρες 1.8 λτ. 122 PS και 2.0 λτ. 184 PS. Αναμενόμενα περισσότερο αγοραστικό ενδιαφέρον συγκεντρώνει το 1.800άρι, καθώς είναι πιο βατό σε τιμή αλλά και σε φορολογία. Οι τιμές του Hatchback ξεκινούν από τις 21.070 ευρώ στη βασική έκδοση Feel, όμως η δεύτερη Active με 900 ευρώ παραπάνω (21.970 ευρώ) καλύπτει πλήρως τον αγοραστή σε όλους τους τομείς.
Συγκεκριμένα στον εξοπλισμό της έκδοσης Active, ανήκουν στάνταρ τα παρακάτω:
- 7 αερόσακοι
- Αυτόνομη πέδηση
- Ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας
- Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας
- Αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας
- Adaptive cruise control
- Σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών
- Προβολείς LED
- Αισθητήρας βροχής
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες,
- Διζωνικός κλιματισμός
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Ζάντες αλουμινίου
Οικονομία και ευκολία στην οδήγηση
To υβριδικό σύνολο του Corolla Hybrid με τη συνδυαστική ισχύ των 122 ίππων αποτελείται από ένα κινητήρα βενζίνης 1.8 λτ. απόδοσης 90 ίππων και 142 Nm ροπής και ένα ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη με ισχύ 72 ίππων και 163 Nm ροπής. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται μέσω ενός e-CVT κιβωτίου ταχυτήτων, προσφέροντας 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ. και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Κατά την πλήρη επιτάχυνση το θερμικό μοτέρ δουλεύει σε υψηλές στροφές και ακούγεται στην καμπίνα, ενώ δεν υπάρχουν επιλογές σχέσεων που να προσφέρουν καλύτερο χειρισμό του αυτοκινήτου (π.χ. σε διαδρομές με στροφές). Βασικό προσόν του είναι η πολύ χαμηλή κατανάλωση, επιπέδου ντίζελ μηχανικού συνόλου. Στην πόλη κινείται αρκετά με τη βοήθεια μόνο του ηλεκτροκινητήρα, όπως είναι στην εκκίνηση και σε επίπεδους δρόμους. Έτσι επιτυγχάνεται πραγματική κατανάλωση 5,3 λτ./100 χλμ. (εργοστασιακές μετρήσεις 4,5 λτ./100 χλμ. και 102 γρ./χλμ. CO2).
Αυτό που θα εκτιμήσει ακόμα ο οδηγός του Corolla Hybrid είναι η άνεση και ευκολία στην οδήγηση και το πόσο ξεκούραστο είναι ειδικά στην πόλη. Οι ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις (πολλαπλών συνδέσμων πίσω) φιλτράρουν με επιτυχία τις ανωμαλίες των δρόμων και μαζί με το στιβαρό πλαίσιο εξασφαλίζουν πολύ καλή οδική συμπεριφορά.
Μοντέρνο και ποιοτικό εσωτερικό
Το νέο Corolla Hatchback είναι δίχως αμφιβολία το πιο δυναμικό σε σχεδιασμό από ποτέ άλλοτε, τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό του. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η μεγάλη εύχρηστη οθόνη των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων ToyotaTouch, ενώ τη μοντέρνα εικόνα ενισχύει και η οθόνη TFT 7 ιντσών στον πίνακα οργάνων (από την έκδοση Active και πάνω). Την προσοχή στην ποιότητα ενισχύει το παχύ αφρώδες υλικό που καλύπτει ολόκληρη σχεδόν την επιφάνεια του ταμπλό και το φινίρισμα με τις ραφές στο ταμπλό και τα διακοσμητικά χρωμίου και μαύρης λάκας. Στον τομέα των χώρων για τους επιβάτες και ειδικά για τους πίσω δεν παρέχει πολλές ανέσεις παρά τα 4,4 μήκος του αμαξώματός του. Επίσης, το μπαγκάζ των 361 λτ. ικανοποιεί με τη χωρητικότητά του, ωστόσο το σχήμα του δεν είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο.