Τα υβριδικά αυτοκίνητα απαντώνται πλέον σε όλες τις κατηγορίες, καταλαμβάνοντας ένα πολύ σημαντικό μερίδιο της αγοράς. Η κατηγοριοποίησή τους, ωστόσο, διαφέρει, καθώς χωρίζονται σε 3 διαφορετικά είδη: τα mild hybrid, όπου ένα ηλεκτρικό μοτέρ χαμηλής ισχύος υποβοηθά το θερμικό κινητήρα, τα full hybrid τα οποία προσφέρουν και αμιγώς ηλεκτρική κίνηση σε μικρές αποστάσεις, και τα πιο πολύπλοκα/ακριβά plug-in με τη μεγαλύτερη δυνατότητα κίνησης χρησιμοποιώντας μόνο τον ηλεκτροκινητήρα.
Τα full hybrid αποτελούν τη «χρυσή τομή», καθώς συνδυάζουν τα οφέλη του υβριδικού συστήματος (χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές ρύπων) δίχως τα μειονεκτήματα ενός PHEV, ήτοι την ανάγκη για φόρτιση σε πρίζα. Μια εξαιρετικά ολοκληρωμένη πρόταση, που «παντρεύει» όλες τις χάρες των υβριδικών, με compact διαστάσεις και οικογενειακό χαρακτήρα, είναι το Honda Jazz e:HEV.
Το υβριδικό supermini της φίρμας από το Τόκιο αξιοποιεί δυο ηλεκτρικά μοτέρ και έναν βενζινοκινητήρα, ο οποίος στην ουσία εκτελεί χρέη γεννήτριας. Η κίνηση του Jazz e:HEV γίνεται από τους ηλεκτροκινητήρες, συνολικής ισχύος 109 ίππων και 253 Nm, με τον 1.5 i-VTEC των 98 ίππων και 131 Nm να αναλαμβάνει τη φόρτιση της μπαταρίας των 0.8 kWh. Οι τιμές ξεκινούν ξεκινούν από τις 23.750 ευρώ στην πρώτη έκδοση Comfort, διαθέτοντας στο στάνταρ εξοπλισμό 10 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας, Adaptive Cruise Control, προβολείς LED, αυτόματος κλιματισμός, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, Monitor Audio με οθόνη 5 ιντσών και αυτόματους προβολείς/υαλοκαθαριστήρες.
Ποσό απολύτως λογικό για ένα πλήρως υβριδικό αυτοκίνητο, όταν αρκετοί ανταγωνιστές από την κατηγορία πλησιάζουν τέτοιες τιμές στις βασικές τους εκδόσεις, δίχως να είναι καν mild hybrid! Σημαντική παροχή είναι και τα 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης ή 100.000 χλμ. (όποιο έρθει πρώτο).
Ο οδηγός του Jazz e:HEV θα εκτιμήσει από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα την άριστη ευελιξία και ορατότητα, που διασφαλίζονται από το συμπαγές μήκος των 4.044 χλστ., τα πολλά και μεγάλα παράθυρα, καθώς και το χαμηλά τοποθετημένο ταμπλό με το εντελώς επίπεδο άνω τμήμα. Αν και μικρό εξωτερικά, οι χώροι στο εσωτερικό του συγκρίνονται με πολύ μεγαλύτερων αυτοκινήτων. Πέντε επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους μπόλικο πλάτος, συν επαρκέστατο αέρα για το κεφάλι και τα πόδια. Ο χώρος αποσκευών των 304 λίτρων μπορεί να φτάσει μέχρι τα 1.205 λίτρα, χάρις στα πίσω καθίσματα Magic Seats, που προσφέρουν δυνατότητες πλήρους αναδίπλωσης ή σηκώματος του εδράνου. Η εργονομία επίσης συγκαταλέγεται στα ατού, καθώς οτιδήποτε ψάχνεις βρίσκεται ακριβώς εκεί που το περιμένεις, κάνοντας ακόμα πιο ευχάριστη την παραμονή στην καμπίνα του Jazz.
Από τον διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μέσα από 3 λειτουργίες (Electric Drive, Hybrid Drive και Engine Drive) τον τρόπο παροχής ισχύος από το υβριδικό σύστημα. Στην Electric Drive το αυτοκίνητο κινείται μόνο με το ηλεκτρικό ρεύμα, στη Hybrid Drive ο 1.5 i-VTEC παράγει ρεύμα μέσω του μικρότερου ηλεκτρομοτέρ-γεννήτριας, η οποία με τη σειρά της τροφοδοτεί τον κυρίως ηλεκτροκινητήρα, ενώ στην Engine Drive ο βενζινοκινητήρας συνδέεται απευθείας με τους εμπρός τροχούς, μέσω ειδικά σχεδιασμένου συμπλέκτη, για καλύτερη απόδοση σε ταχύτητες μεταξύ 80 έως 120 χλμ./ώρα. Αν απαιτηθεί έξτρα γκάζι σε υψηλές ταχύτητες, εμπλέκεται και ο ηλεκτροκινητήρας.
Στην πράξη, το Jazz μπορεί να διανύσει μεγάλες αποστάσεις χρησιμοποιώντας μόνο ρεύμα, καθώς η πλειοψηφία των μετακινήσεων σε ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας (και γενικότερα των οδηγών, βασικά) γίνονται εντός πόλης. Κατ’ αυτό τον τρόπο επιτυγχάνει νούμερα μέσης κατανάλωσης που παραπέμπουν σε scooter (μόλις 4,5 λίτρα/100 χλμ.), μαζί με εξίσου χαμηλές εκπομπές ρύπων (102 γρ. CO2/χλμ.). Κοντολογίς, το μικρότερο μοντέλο της Honda δεν πληρώνει τέλη και μπαίνει όποτε θέλει στο Δακτύλιο.
Την ίδια ώρα, η ροπή του ηλεκτροκινητήρα και η εξαιρετική του συνεργασία με το e-CVT κιβώτιο προσφέρουν ζωηρές επιταχύνσεις, όπως φανερώνουν και τα 9,4 δλ. που απαιτούνται για το 0-100 χλμ./ώρα. Το Jazz δεν επηρεάζεται από το φορτίο ή τη μορφολογία του δρόμου, καθώς ακόμα και φουλ φορτωμένο σε ανηφόρα δεν διστάζει να «τραβήξει» με άνεση. Μια άνεση που χαρακτηρίζει και την οδική συμπεριφορά, άσχετα που μπορεί να στρίψει κιόλας με αρκετά χιλιόμετρα.