Πριν από λίγα χρόνια τα μοντέλα με υβριδική τεχνολογία ήταν ελάχιστα, όμως από την ανάπτυξη του «εξηλεκτρισμού» και μετά έχουν πληθύνει πάρα πολύ. Από τα λιγότερο σύνθετα ήπια υβριδικά συστήματα που εξοπλίζουν τα περισσότερα νέα μοντέλα, τα οφέλη είναι αρκετά. Βελτιώνεται η απόκριση στο γκάζι, το σύστημα start/stop έχει πιο ομαλή λειτουργία και μειώνονται η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων, ενώ το πρόσθετο βάρος να είναι αμελητέο.
Μία από τις πιο ενδιαφέρουσες νέες προτάσεις οικονομικού αυτοκινήτου με υβριδική τεχνολογία, είναι το φρεσκαρισμένο Fiat 500 1.0 Hybrid. Το εμβληματικό ιταλικό αυτοκίνητο με το μοναδικό σχεδιασμό, είναι το πιο οικονομικό υβριδικό μοντέλο, για όσους δίνουν έμφαση στο σχεδιασμό και θέλουν ένα στιλάτο αυτοκίνητο πόλης. To «500αράκι» με το πολύ όμορφο και γεμάτο θελκτικές καμπύλες αμάξωμα των 3.571 χλστ. μήκους, σου φτιάχνει αμέσως τη διάθεση με το που το βλέπεις από έξω, αλλά και από μέσα.
Η αρχική έκδοση Cult πωλείται στην τιμή των 12.267 ευρώ με την έκπτωση (έναντι 14.477 ευρώ αρχικής) και στον εξοπλισμό του περιλαμβάνει τα εξής: 7 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, air condition και ηχοσύστημα U-Connect με χειριστήρια στο τιμόνι. Περισσότερο ενδιαφέρον χωρίς να ξεφεύγει σε τιμή, εμφανίζει η δεύτερη έκδοση Connect, στην τιμή των 13.877 ευρώ (από 15.677 ευρώ). Επιπλέον του 500 Cult διαθέτει σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών, προβολείς ομίχλης και ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών.
Οικονομία και ευελιξία στην οδήγηση
Την κίνηση στου 500 Hybrid αναλαμβάνει το νέο 3κύλινδρο μηχανικό σύνολο του 1.0 λτ., ισχύος 70 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και με ροπή 92 Nm στις 3.500 σ.α.λ. Το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 13,8 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 167 χλμ./ώρα, με κατανάλωση 5,1 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 116 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας). Ο νέος κινητήρας υποστηρίζεται από ένα ηλεκτρικό σύστημα 12V, το οποίο παρέχει υποβοήθηση κατά την επιτάχυνση (E-ASSIST). Αυτό είναι δυνατό χάρη σε μια μπαταρία λιθίου 12v που επαναφορτίζεται κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης (E-COASTING) και της πέδησης (E-BREAKING) χωρίς να χρειάζεται οποιαδήποτε άλλη υποστήριξη. Πολύ καλή είναι η συνεργασία με το νέο και εύχρηστο χειροκίνητο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων. Παράλληλα, ο κινητήρας εκπλήσσει ευχάριστα για την ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία του, αφού στο εσωτερικό του 500 δεν περνούν δονήσεις, κραδασμοί και ενοχλητικοί θόρυβοι.
Στην οδήγηση, το 500 1.0 Hybrid είναι πανεύκολο, χάρη στην εξαιρετική ευελιξία που παρουσιάζει και την ευκολία στους χειρισμούς. Οι μίνι διαστάσεις του, το ελαφρύ τιμόνι και ο κινητήρας με την θετική απόκριση, κάνουν την οδήγηση στους στενούς δρόμους «παιχνίδι». Οι αναρτήσεις με τη μαλακή ρύθμιση φιλτράρουν αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς όμως να δίνουν την αίσθηση της «χαλαρότητας». Σε ανοιχτούς δρόμους και με σβέλτους ρυθμούς εμπνέει εμπιστοσύνη, όπως και στις στροφές όπου εμφανίζει ήπιες αντιδράσεις και είναι σε θέση να κινηθεί με ασφάλεια.
Κουκλίστικο εσωτερικό
Όπως εξωτερικά, έτσι και στο εσωτερικό οι καμπύλες επιφάνειες και τα στρογγυλά σχήματα αφθονούν και του χαρίζουν μια πολύ όμορφη και νεανική εικόνα. Σε συνδυασμό με τις οθόνες των 7 ιντσών στον πίνακα οργάνων και του συστήματος πολυμέσων, η καμπίνα του 500 συνδυάζει το στιλ με την τεχνολογία. Στην οθόνη TFT του πίνακα οργάνων προβάλλονται πολλές λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως και η ροή ενέργειας, που δείχνει πώς λειτουργεί ο κινητήρας του ήπιου υβριδικού συστήματος. Στον τομέα της ποιότητας, στα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι συμπαγή και έχουν καλή συναρμογή, με το διάκοσμο να ακολουθεί την «trendy» φιλοσοφία του αυτοκινήτου. Ο οδηγός του 500 κάθεται ψηλά (κάποιοι θα ήθελαν πιο χαμηλή θέση), ενώ σε πολύ βολική θέση βρίσκεται ο ψηλά τοποθετημένος λεβιές ταχυτήτων. Οι πιο ψηλοί και εύσωμοι, ίσως να νιώσουν στρυμωγμένοι λόγω της πλατιάς βάσης του κιβωτίου ταχυτήτων. Σε επίπεδο χώρων, το 500 προορίζεται ουσιαστικά για δύο ενήλικες, καθώς στο πίσω τμήμα της καμπίνας οι χώροι είναι περιορισμένοι. Ικανοποιητικό είναι για την κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων το πορτ μπαγκάζ των 185 λίτρων με το μεγάλο άνοιγμα.