Τα εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα συνεχώς πληθαίνουν και πρόκειται για τα υβριδικά που χωρίζονται στα mild hybrid, full hybrid και plug-in hybrid, έως τα 100% ηλεκτρικά που αποτελούν το μέλλον της αυτοκίνησης. Όσον αφορά τα αμιγώς ηλεκτρικά, ήδη υπάρχουν αρκετά μοντέλα στην Ελλάδα, από μίνι έως πολυτελείας, των οποίων οι τιμές είναι αρκετά υψηλότερες από αντίστοιχα με μηχανικά σύνολα βενζίνης. Ωστόσο υπάρχει ένα νέο ηλεκτρικό EV που ανατρέπει τελείως τα δεδομένα, αφού στοιχίζει όσο ένα συμβατικό αμάξι και προσφέρεται στην καλύτερη με διαφορά και πιο συμφέρουσα τιμή.
Το καλύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που μπορεί να αγοράσει κανείς με λιγότερο από 25.000 ευρώ, είναι το νέο MG4. Ξεκινά από τις 24.448 ευρώ (με την κρατική επιδότηση) και εμφανίζει από πολύ καλά έως εντυπωσιακά στο σύνολό του χαρακτηριστικά. Το MG4 στην ουσία παίζει χωρίς αντίπαλο, ξεκινώντας πάνω από 10.000 ευρώ χαμηλότερα συγκριτικά με τον άμεσο ανταγωνισμό, χωρίς μάλιστα να υστερεί καν σε εξοπλισμό, αλλά ούτε σε δύναμη και αυτονομία. Στις 24.448 ευρώ πωλείται η έκδοση 51 kWh Excite, με 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, φώτα LED, οθόνη 10,25 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, πίσω αισθητήρες στάθμευσης, αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και πολλά ακόμη.
Το MG4 τοποθετείται στην καρδιά της μικρομεσαίας κατηγορίας από πλευράς διαστάσεων (μήκος 4.287 χιλιοστά), ενώ ξεχωρίζει με μιας για την ιδιαίτερα (αερο) δυναμική του σχεδίαση (Cd: 0,27). Το εσωτερικό του με την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, ακολουθεί τη μινιμάλ φιλοσοφία της εποχής, δηλαδή λίγα χειριστήρια και ψηφιακές οθόνες. Η εργονομία είναι πολύ καλή, τόσο της εύχρηστης και με πολύ καλή ευκρίνεια οθόνης του infotainment, όσο και με τα επιμέρους χειριστήρια και μενού. Στα θετικά του γνωρίσματα ανήκουν και οι άνετοι χώροι για όλους τους επιβάτες, ενώ τα 363 λίτρα για τις αποσκευές δεν είναι λίγα, αλλά δεν ξεπερνούν το μέσο όρο των μικρομεσαίων χάτσμπακ.
Το MG4 Excite εφοδιάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 170 ίππων και 250 Nm ροπής που είναι τοποθετημένο στον πίσω άξονα, όπου μεταδίδεται και η κίνηση. Η απόκριση στο γκάζι εντυπωσιάζει με τη γραμμικότητά της, ανεξαρτήτως προγράμματος (Snow, Eco, Normal, Sport, Custom), αφού δεν υφίστανται ούτε νωθρότητα, αλλά ούτε απότομα τινάγματα. Το MG4 επιταχύνει άνετα στα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,7 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα. Η μέση πραγματική κατανάλωση βρίσκεται χαμηλά, στις 15-16 kWh/100 χλμ., ή ακόμα και μόλις 10 kWh/100 χλμ. στην πόλη. Κατά συνέπεια η αυτονομία μπορεί να φτάσει τα 400 χιλιόμετρα ή τα 310-330 χιλιόμετρα σε μεικτές συνθήκες. Για τη φόρτιση, η MG ανακοινώνει ότι με ισχύ φόρτισης DC 88 kW αρκούν 40 λεπτά για το 10-80%.
Ένας ακόμα «κρυμμένος» άσσος του MG4 Excite που εντυπωσιάζει, είναι το πάτημά του στο δρόμο. Γεγονός που συμβάλλουν το στιβαρό πλαίσιο, το μακρύ μεταξόνιο των 2.705 χλστ., τα φαρδιά μετατρόχια, η συγκέντρωση μαζών χαμηλά και οι ιδανικά ρυθμισμένες ανεξάρτητες αναρτήσεις (πολλαπλών συνδέσμων πίσω). Οι μηχανικοί της MG πέτυχαν άριστη ποιότητα κύλισης, μικρές κλίσεις στις στροφές και πολύ φιλική συμπεριφορά γενικότερα. Παράλληλα οδηγός και επιβάτες εκτιμούν δεόντως το πολύ σποτελεσματικό φιλτράρισμα των ανωμαλιών του οδοστρώματος, από μπαλώματα και λακκούβες, έως βαθιά καπάκια υπονόμων. Το τιμόνι από την πλευρά του πληροφορεί επακριβώς για το πού σημαδεύουν οι τροχοί, κουβαλώντας σεβαστή ποσότητα αίσθησης, ενώ εξαιρετικά και είναι και τα φρένα, τόσο με την αίσθηση, όσο και με την απόδοσή τους.