Η υβριδική τεχνολογία κατορθώνει να συνδυάζει τα οφέλη δυο κόσμων: των κινητήρων εσωτερικής καύσης και του ηλεκτρισμού. Κατά βάση χρησιμοποιούν πρωτίστως τη συμβατική τεχνολογία των θερμικών μηχανικών συνόλων, με την κίνησή τους να ενισχύεται από τη βοήθεια ενός ηλεκτρικού μοτέρ.
Μια εξαιρετικά δημοφιλής εταιρεία σε όλο τον κόσμο είναι ο πρωτεργάτης των υβριδικών, μιας και από το 1997 μας είχε συστήσει αυτή την πρωτοποριακή τεχνολογία, ενώ σήμερα προσφέρει μια ευρεία γκάμα υβριδικών μοντέλων στο πιστό αγοραστικό της κοινό! Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που περισσότεροι από 12 εκατομμύρια οδηγοί έχουν επιλέξει υβριδικά αυτοκίνητα της Toyota! Εκτός από το Prius και το Corolla, ένα ακόμα μοντέλο που έχει κάνει ταυτόσημο το όνομά του με την υβριδική τεχνολογία της μάρκας, είναι το Yaris.
Στην εντελώς νέα 4η γενιά του, το Νο1 σε πωλήσεις αυτοκίνητο στην ελληνική αγορά, το Yaris στην πολύ δημοφιλή έκδοση με το υβριδικό σύνολο κοστίζει από 17.460 ευρώ στην έκδοση Active και με εξοπλισμό που περιλαμβάνει τα εξής: 8 αερόσακους, σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης με ανίχνευση πεζών και ποδηλάτων, σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης σε διασταυρώσεις, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, αυτόματη λειτουργία προβολέων, αυτόματο κλιματισμό, adaptive cruise control, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέπτες, ηλεκτρικό χειρόφρενο, σύστημα πολυμέσων Toyota Touch 2 με οθόνη αφής 7 ιντσών, ζάντες αλουμινίου και πολλά ακόμα!
Επιπλέον αξία προσθέτει η ολοκληρωμένη εγγύηση 6 ετών ή 180.000 χλμ. (όποιο επέλθει πρώτο), για όλα τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου και για το υβριδικό σύστημα, συν τα έως 11 χρόνια εγγύηση υβριδικής μπαταρίας.
Φουλ του δυναμισμού!
Η νέα γενιά Toyota Yaris βρίθει δυναμισμού και σαφώς η υβριδική έκδοση δεν μπορούσε να προσφέρει τίποτε λιγότερο. Στο εμπρόσθιο μέρος το βλέμμα θα τραβήξει το μεγάλο άνοιγμα της μάσκας, οι έντονες ακμές του προφυλακτήρα, όπως επίσης κι οι ανάγλυφες γραμμές στις εμπρός και πίσω πόρτες, που δημιουργούν την αίσθηση κίνησης ακόμα κι όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο. Το κρεσέντο αγριάδας συνεχίζεται και στο οπίσθιο τμήμα που είναι αρκετά πιο μυώδες, ενώ όμορφα είναι και τα φωτιστικά σώματα που ενώνονται με μια λωρίδα! Κερασάκι στην τούρτα τα δυο φουσκώματα πάνω από οδηγό και συνοδηγό (double bubble) που προέρχονται από την Supra! Επίσης, κράτησε τις κόμπακτ διαστάσεις του προς όφελος της ευελιξίας και ευκολίας στην οδήγηση, με μήκος 3.940 χλστ., πλάτος 1.745 χλστ., ύψος 1.500 χλστ. και μεταξόνιο 2.560 χλστ.
Σπορτίφ ψηφιακός κόσμος!
Αντίστοιχα ποιοτική, νεανική και υψηλού design εικόνα συναντάμε και στην καμπίνα του υβριδικού Yaris! Από τα πρώτα στοιχεία που κεντρίζουν το ενδιαφέρον είναι το στρογγυλό ψηφιακό ταχύμετρο και το όργανο διαχείρισης της ενέργειας (από την έκδοση Style και πάνω), μαζί με την οθόνη TFT των 4,2 ιντσών. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη αφής των 7 ιντσών ή 8 ιντσών στις πιο πλούσιες εκδόσεις. Επίσης, η ευχρηστία είναι εξαιρετική, καθώς όλες οι βασικές λειτουργίες ελέγχονται δίχως να χρειάζεται η περιήγηση σε μενού και υπομενού. Από πλευράς κατασκευής, ένα μέρος του ταμπλό αποτελείται από μαλακό πλαστικό, ενώ τα σκληρά πλαστικά είναι καλής ποιότητας, όπως και η γεροδεμένη συναρμογή. Στον τομέα των χώρων και παρά τις μαζεμένες εξωτερικές του διαστάσεις, η καμπίνα του Yaris προσφέρει ικανοποιητικές ανέσεις σε 4 επιβάτες και ένα χώρο αποσκευών 286 λτ. με πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα.
Η τελευταία λέξη της υβριδικής τεχνολογίας
Το Toyota Yaris Hybrid, κάτω από μυώδες καπό φιλοξενεί τον ολοκαίνουργιο κινητήρα Dynamic Force, συνδυαστικής ισχύος 116 ίππων. Στην υβριδική του μορφή, περιλαμβάνει ένα 3κύλινδρο 12βάλβιδο VVT–i μηχανικό σύνολο 1.490 κ.εκ. απόδοσης 92 ίππων και 120 Nm ροπής στις 3.600-4.800 σ.α.λ., μαζί με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 80 ίππων, 141 Nm ροπής, μια μπαταρία ιόντων λιθίου 177,6V και το e-CVT κιβώτιο ταχυτήτων. Στην πράξη σου προσφέρει τη δυνατότητα να κινηθείς αμιγώς ηλεκτρικά για αρκετή απόσταση, ειδικά εντός πόλης σε χαμηλές ταχύτητες και στο σταμάτα – ξεκίνα. To θερμικό μοτέρ ενεργοποιείται αστραπιαία και ομαλά όποτε χρειαστεί επιπλέον δύναμη ή για να φορτίσει η μπαταρία. Επίσης, συνδυάζει γρήγορες επιταχύνσεις με πολυ χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές ρύπων. Πιο αναλυτικά, το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,7 δλ., με το κοντέρ να τερματίζει στα 175 χλμ./ώρα. Σε ότι αφορά την κατανάλωση αυτή ανέρχεται στα 4,3 λτ./100 χλμ. κατά το πρωτόκολλο WLTP, ενώ τα μόλις 98 γρ./χλμ. για τις εκπομπές CO2, συνεπάγονται μηδενικά τέλη για το υβριδικό Yaris!
Εξαιρετικά εύκολο στην οδήγηση και ασφαλές
Το νέο Toyota Yaris Hybrid διαθέτει πολύ καλό στήσιμο, συνδυάζοντας άνεση και ασφάλεια, με εξαιρετική ευκολία στην οδήγηση και στους χειρισμούς, κάτι για το οποίο ο οδηγός του θα το λατρέψει. Η εναλλαγή μεταξύ θερμικού κινητήρα και ηλεκτρικού μοτέρ είναι ανεπαίσθητη. Για την ακρίβεια, ο οδηγός θα αντιληφθεί τον βενζινοκινητήρα όταν θα πρέπει να φορτίσει η μπαταρία ή πατήσει τέρμα το γκάζι. Το e–CVT κιβώτιο εξασφαλίζει την αδιάκοπη μετάδοση της ισχύος, προσφέροντας την απαραίτητη σβελτάδα! Στον αυτοκινητόδρομο το Toyota Yaris Hybrid ξεχωρίζει με το ποιοτικό φιλτράρισμα των θορύβων και ανωμαλιών από την ανάρτηση, ενώ στις στροφές τα πάει εξαιρετικά, καθώς εμφανίζει αυξημένη πρόσφυση και μικρές κλίσεις. Το τιμόνι είναι βαρύ και ικανοποιεί σε αίσθηση, όπως και τα φρένα παρά την ανάκτηση ενέργειας που επιτελείται κατά την πέδηση.