Τα αυτοκίνητα με κινητήρες υβριδικής τεχνολογίας έχουν πάρει τα πάνω τους τα τελευταία χρόνια, γιατί σε σχέση με τα συμβατικά θερμικά μηχανικά σύνολα καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο και εκπέμπουν χαμηλότερο CO2. Χαρακτηριστικά που λειτουργούν ευεργετικά προς το περιβάλλον (λιγότερα καυσαέρια), αλλά και προς την τσέπη του οδηγού (μειωμένα ή μηδενικά τέλη κυκλοφορίας). Παρά την ανάπτυξη των υβριδικών, τα μικρά μοντέλα με κινητήρες Full Hybrid είναι ελάχιστα, ενώ αυτά που προσφέρονται σε τιμές κάτω των 20.000 ευρώ είναι μόνο δύο: Το Mazda2 Hybrid και το MG3 Hybrid+ που σας παρουσιάζουμε παρακάτω.
Mazda2 Hybrid

Το ανανεωμένο Mazda2 Hybrid, όπως είναι οφθαλμοφανές βασίζεται στο Toyota Yaris Hybrid, ωστόσο εξωτερικά δεν είναι ολόιδια. Οι διαφορές εντοπίζονται στο εμπρός τμήμα και συγκεκριμένα στο σχεδιασμό της μάσκας και του προφυλακτήρα, ενώ πίσω το διακοσμητικό στοιχείο μεταξύ των φωτιστικών σωμάτων είναι βαμμένο στο χρώμα του αμαξώματος (μαύρο στο Yaris). Επίσης, το Mazda2 ξεκινά σε χαμηλότερη τιμή, από 19.900 ευρώ. Στον εξοπλισμό της βασικής έκδοσης Prime-Line περιλαμβάνονται 7 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, infotainment με οθόνη 9 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, adaptive cruise control, αυτόματος κλιματισμός, αισθητήρας φωτός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα και κεντρικό υποβραχιόνιο. Επίσης, κάθε καινούργιο Mazda2 καλύπτεται με εγγύηση για 6 χρόνια ή 150.000 χιλιόμετρα. Στο εσωτερικό το μόνο που αλλάζει είναι το σήμα στο τιμόνι. Η ποιότητα κατασκευής είναι ικανοποιητική και αναβαθμίζεται από το μαλακό υλικό στο ταμπλό, στο κέντρο του οποίου φιλοξενείται η 9άρα οθόνη του infotainment. Από πλευράς χώρων τοποθετείται στο μέσο όρο της κατηγορίας και πιο κάτω, τόσο για επιβάτες όσο και για τις αποσκευές (286 λίτρα).
Την κίνηση του αμαξώματος των 3.940 χλστ. μήκους και βάρους 1.105 κιλών αναλαμβάνει το φουλ υβριδικό μηχανικό σύνολο με τη συνδυαστική απόδοση των 116 ίππων. Αποτελείται από ένα 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 λτ. ισχύος 92 ίππων και 120 Nm ροπής και ένα ηλεκτρικό μοτέρ 80 ίππων και 141 Nm ροπής. Με το CVT κιβώτιο ταχυτήτων η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,7 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα σταματά τα 175 χλμ./ώρα. Η ιαπωνική φίρμα ανακοινώνει κατανάλωση σε μεικτό κύκλο 3,8-4,3 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 87-97 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας), τιμές που είναι χαμηλές γιατί κινείται και μόνο με την ηλεκτρική ενέργεια στις χαμηλές ταχύτητες.
MG3 Hybrid+

Best value for money υβριδικό supermini είναι το νέο MG3 Hybrid+, αφού προσφέρει υψηλή απόδοση με χαμηλή κατανάλωση στην καλύτερη τιμή. Με συνδυαστική ισχύ 195 ίππων και τιμή από μόνο 19.950 ευρώ θέτει νέα στάνταρ στα Full Hybrid, αφού στοιχίζει όσο άλλα μικρά χάτσμπακ με πολύ λιγότερη δύναμη και χειροκίνητο σασμάν. Παράλληλα, από την αρχική έκδοση Excite είναι εφοδιασμένο με όλα τα κομφόρ και συστήματα ασφαλείας, όπως 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, οθόνη πολυμέσων 10,25 ιντσών, οθόνη οδηγού 7 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, αυτόματη εναλλαγή μεσαίας-μεγάλης σκάλας φώτων, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες κ.λπ. Επίσης, καλύπτεται με 7 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση (ή 150.000 χλμ.), συν 7ετή δωρεάν οδική βοήθεια και 7 χρόνια δωρεάν έλεγχο του αυτοκινήτου. Το εσωτερικό του MG3 Hybrid+ είναι καλοφτιαγμένο και με ιδιαίτερα στιβαρή συναρμογή που αποτρέπει την εμφάνιση τριγμών. Από πλευράς χώρων για τους επιβάτες, άτομα με ύψος γύρω στα 1,8 μέτρα θα φιλοξενηθούν χωρίς να στριμωχτούν, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 293 λίτρων επαρκεί.
Πρωταγωνιστικό ρόλο στο MG3 Hybrid+ έχει το δυνατό Full Hybrid μηχανικό σύνολο με τη συνδυαστική ισχύ των 195 ίππων. Ο 1.500άρης τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας κύκλου Άτκινσον των 102 ίππων και 128 Nm ροπής ταιριάζει κατάλληλα με το ισχυρό ηλεκτρικό μοτέρ των 136 ίππων και 250 Nm ροπής, το οποίο τροφοδοτεί με ρεύμα η αυτοφορτιζόμενη μπαταρία των 1,83 kWh. Το MG3 Hybrid+ των 4.113 χλστ. μήκους και 1.285 κιλών βάρους επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 8 δλ. και 80-120 χλμ./ώρα σε 5 δλ., καταναλώνει 4,4 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 100 γρ./χλμ. CO2 (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας). Επίσης, διανύει εκατοντάδες μέτρα σαν αμιγώς ηλεκτρικό σε ρυθμούς πόλης, είναι πολύ ξεκούραστο στην οδήγηση και οι αναρτήσεις του φιλτράρουν με πολύ αποτελεσματικό τρόπο τις αμέτρητες ανωμαλίες των δρόμων.































































