Τα πάντα συνεχώς ακριβαίνουν, όπως ισχύει και για τα περισσότερα αυτοκίνητα, όπου κάθε λίγο και λιγάκι «τσιμπάνε» τιμές, από λίγες εκατοντάδες ευρώ, έως χιλιάδες. Παρόλα αυτά υπάρχουν και κάποια ελάχιστα μοντέλα που έχουν μείνει σχεδόν ανεπηρέαστα, όπως είναι το Honda Jazz.
Από τον Μάιο του 2022 έχει κρατήσει ακριβώς την ίδια βασική τιμή των 23.750 ευρώ, ενώ στις αρχές του 2022 ήταν μόλις 250 ευρώ φθηνότερο (από 23.500 ευρώ). Με βάση τα τωρινά δεδομένα και συνυπολογίζοντας το γεγονός ότι είναι ένα τεχνολογίας Full Hybrid μοντέλο, που είναι σε θέση να καλύψει και τις μεταφορικές ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας, το νέο Honda Jazz e:HEV συμφέρει. Συν του ότι έχει χαμηλή κατανάλωση, διαθέτει αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και έχει πολύ ισχυρή παράδοση στον τομέα της αξιοπιστίας.
Στις 23.750 ευρώ πωλείται η αρχική έκδοση Comfort, συνοδευόμενη με τον εξής εξοπλισμό:
- 10 αερόσακους
- Αυτόνομη πέδηση
- Διατήρηση λωρίδας
- Ειδοποίηση απόκλισης από τη λωρίδα
- Αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας
- Adaptive Cruise Control
- Προβολείς LED
- Αυτόματο κλιματισμό
- Θερμαινόμενα καθίσματα μπροστά
- Ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες
- Monitor Audio με οθόνη 5 ιντσών
- Αυτόματους προβολείς και υαλοκαθαριστήρες
Κορυφαία πρακτικότητα στο εσωτερικό
Το νέο Honda Jazz με μήκος 4.044 χλστ., πλάτος 1.694 χλστ., ύψος 1.526 χλστ. και μεταξόνιο 2.517 χλστ., τοποθετείται στην καρδιά των μικρών αυτοκινήτων. Το εσωτερικό του όμως από πλευράς χώρων είναι μια κατηγορία επάνω και είναι σε θέση να καλύψει αυξημένες μεταφορικές ανάγκες, παρέχοντας άριστη ευελιξία και πρακτικότητα. Μπροστά οι επιβάτες απολαμβάνουν άριστη ορατότητα χάρη στο μεγάλο παρμπρίζ, τις πολλές γυάλινες επιφάνειες, τις λεπτές μπροστινές κολόνες και το χαμηλά τοποθετημένο και επίπεδο ταμπλό. Στο πίσω κάθισμα αέρας για τα πόδια των επιβατών είναι πολύς ακόμα και για τους ψηλούς, ενώ τα Magic Seats εξυπηρετούν πολύ, αν χρειαστεί να μεταφερθεί κάποιο ψηλό αντικείμενο. Τα 304 λίτρα του χώρου αποσκευών, επίσης ικανοποιούν, συν μια βαθιά θήκη που υπάρχει κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ. Με την εύκολη αναδίπλωση τις πλάτης στο πίσω κάθισμα δημιουργείται μια επίπεδη επιφάνεια 1.205 λίτρων. Στα θετικά γνωρίσματα του εσωτερικού ανήκουν ακόμα η πολύ καλή εργονομία και η γεροδεμένη συναρμογή των συμπαγών σκληρών πλαστικών.
Εξηλεκτρισμένη οικονομία και απόδοση
Το νέο Honda Jazz e:HEV είναι ένα Full Hybrid αυτοκίνητο, όπου ο βενζινοκινητήρας είναι υποστηρικτικός και οι δύο ηλεκτροκινητήρες έχουν τον πρώτο λόγο. Ο 1.5 i-VTEC των 98 ίππων και 131 Nm ροπής χρησιμοποιείται κυρίως για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και τα ηλεκτρικά μοτέρ των 109 ίππων και 253 Nm ροπής για την κίνηση. Το υβριδικό σύστημα αλλάζει αυτόματα ανάμεσα στις λειτουργίες Electric Drive, Hybrid Drive και Engine Drive, ανάλογα τις συνθήκες οδήγησης. Ειδικά σε αστικούς ρυθμούς το αυτόφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα e:HEV προσφέρει ηλεκτρική κίνηση και πετυχαίνει κατανάλωση 3,5 λτ./100 χλμ., ενώ σε μεικτές συνθήκες βρίσκεται στα 4,5 λτ./100 χλμ. Χαμηλά είναι και οι εκπομπές CO2 των 102 γρ./χλμ., που σημαίνει ότι έχει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και μπαίνει ελεύθερα στο δακτύλιο της Αθήνας. Εκτός από ολιγαρκές σε βενζίνη, είναι και σβέλτο, πετυχαίνοντας 0-100 χλμ./ώρα σε 9,4 δευτερόλεπτα.
Εξαιρετικά ευέλικτο και άνετο στην οδήγηση
Όποιος βρεθεί στο τιμόνι του νέου υβριδικού Honda Jazz θα το λατρέψει αμέσως για την ευελιξία, την ευκολία στους χειρισμούς και τη φιλικότητά του. Ο συνδυασμός της ηλεκτρικής κίνησης, του αυτόματου κιβωτίου e-CVT και της άριστης ορατότητας, αποτελούν συμμάχους του οδηγού στην πόλη, αλλά και εκτός αυτής. Ο έλεγχος του αμαξώματος είναι υποδειγματικός, με μικρές κλίσεις και ήπιες αντιδράσεις με φουλ γκάζι. Παράλληλα απορροφητικότητα των αμορτισέρ εξασφαλίζει «αναίμακτα» περάσματα από μύριες ανωμαλίες, το τιμόνι είναι πολύ καλό σε αίσθηση, όπως και τα φρένα, παρά την ανάκτηση ενέργειας.