Η Ford πέτυχε διάνα με τη Mustang Mach-E, σημειώνοντας εξαιρετικά εμπορικά νούμερα παγκοσμίως. Πώς θα μπορούσε να μη συμβεί, εξάλλου, όταν σε ένα πακέτο συνδυάζονται η κληρονομιά του ονόματος «Mustang», SUV αμάξωμα και ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Η συνταγή της επιτυχίας, που εν πολλοίς οφείλεται στην ολοκληρωμένη προσέγγιση τόσο του αυτοκινήτου, όσο και της γκάμας.
Η Mach-E διατίθεται σε τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις ισχύος (269, 294, 351 και 487 ίππων) και με δυο μπαταρίες (75,7 και 98,7 kWh), που εξασφαλίζουν μέγιστη αυτονομία έως 600 χλμ. σε μικτό κύκλο και έως 760 χλμ. σε αστικό! Τα στοιχεία-σήμα κατατεθέν του pony car, όπως το καλπάζον άλογο στη μάσκα και τα τριπλά φωτιστικά σώματα πίσω, συνδυάζονται με μια κουπέ-SUV σχεδιαστική προσέγγιση που χαρίζει στην ηλεκτρική Mustang το δικό της αποτύπωμα στο δρόμο. Ταυτόχρονα, χρησιμοποιώντας τη νέα, πλήρως ηλεκτρική πλατφόρμα της Ford που επιτρέπει την εγκατάσταση της μπαταρίας στο κάτω μέρους του αμαξώματος, οι μηχανικοί κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα SUV το οποίο, εκτός του ότι ενσαρκώνει άριστα το σπορ πνεύμα της Mustang και παρουσιάζει χαμηλό κέντρο βάρους, μεγιστοποιεί ταυτόχρονα το χώρο για 5 επιβάτες και τις αποσκευές τους (402 λίτρα το πορτμπαγκάζ + 100 λίτρα μπροστά).
Μια πεντάδα ενηλίκων θα βολευτεί με περισσή άνεση στην πλήρως ψηφιοποιημένη καμπίνα, στην οποία δεσπόζει η οθόνη αφής των 15,5 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, έχοντας δίπλα της τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,2 ιντσών. Τα γραφικά σε αμφότερες τις οθόνες είναι από τα καλύτερα στην αυτοκινητοβιομηχανία, προσφέροντας έλεγχο στο υπερσύγχρονο σύστημα πολυμέσων SYNC4. Αυτό με τη σειρά του παρέχει δυνατότητα ασύρματων ενημερώσεων, Apple CarPlay & Android Auto και απομακρυσμένη διαχείριση φόρτισης οχήματος. Το SYNC4, που διαθέτει και ενσωματωμένο modem για αδιάκοπο WiFi, προσφέρει επίσης τη δυνατότητα της συνεχούς ενημέρωσης του οδηγού κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, συμβουλεύοντάς τον πού και πότε να φορτίσει, αλλά και ενημερώνοντάς τον σε πραγματικό χρόνο για τη διαθεσιμότητα σταθμού φόρτισης, καθώς και για το σχετικό κόστος.
Όχι ότι χρειάζεται ιδιαίτερα καθώς ακόμα και η βασική Mustang Mach-E, με τον ηλεκτροκινητήρα των 269 ίππων και τη μπαταρία των 75,7 kWh, εμφανίζει μέγιστη αυτονομία 440 χλμ. σε μικτό κύκλο (530 χλμ. ο αστικός). Η ισχυρότερη των 294 ίππων (εδώ η δοκιμή της) επωφελείται της μεγαλύτερης συστοιχία των 98,7 kWh, φτάνοντας μέχρι τα 600 χλμ. (μικτά, 760 χλμ. αστικά) με μια φόρτιση. Η δικινητήρια AWD των 351 ίππων (εδώ η δοκιμή της) διατίθεται και με τις δυο μπαταρίες (Standard και Extended Range), φτάνοντας μέχρι τα 400 χλμ. και 550 χλμ. μικτού κύκλου (480 και 716 χλμ. ο αστικός κύκλος), ενώ η κορυφαία GT των 487 ίππων και 860 Nm φτάνει έως τα 490 χλμ. μικτού και 620 χλμ. αστικού κύκλου.
Όλα αυτά με επιδόσεις που ξεκινούν από «πολύ καλές» και φτάνουν στο «καταπληκτικές». Η Mustang Mach-E RWD 269 PS θέλει 6,1 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, η 294 PS 6,2 δλ. (λόγω μεγαλύτερου βάρους) και η AWD 5,1 δλ., την ώρα που η GT «διακτινίζεται» σε 3,8 δλ.! Η τελική ταχύτητα περιορίζεται σε όλες, πλην GT, στα 180 χλμ./ώρα (200 χλμ./ώρα η GT) και συνδυάζεται με ένα άψογα ζυγισμένο σασί, που κατορθώνει να ικανοποιεί όλες τις οδηγικές επιθυμίες του ανθρώπου πίσω από το τιμόνι, διατηρώντας υψηλά επίπεδα άνεσης και ποιοτικής κύλισης. H λειτουργία One Pedal Drive επιτρέπει την επιβράδυνση δίχως να πατάς το φρένο, αφήνοντας την ανάκτηση ενέργειας να μειώνει την ταχύτητα και επιτρέποντάς σου την οδήγηση μόνο με το γκάζι.
Η Mustang Mach-E εξάλλου, χαρακτηρίζεται από τις έξυπνες τεχνολογίες:
- Το Phone As A Key, για παράδειγμα, χρησιμοποιεί το Βluetooth και ανιχνεύει το smartphone του ιδιοκτήτη καθώς πλησιάζει, ξεκλειδώνοντας τις πόρτες χωρίς να χρειαστεί να βγει το τηλέφωνο από την τσέπη ή να χρησιμοποιηθεί το κλειδί. Σε περίπτωση πλήρους αποφόρτισης ή απώλειας του κινητού τηλεφώνου, οι ιδιοκτήτες της Ford Mach-E μπορούν να εισάγουν ενναλακτικά έναν κωδικό ασφαλείας στο κρυφό πληκτρολόγιο αφής που βρίσκεται στην μεσαία κολόνα.
- Το σύστημα Intelligent Range αξιοποιεί τη συνδεσιμότητα μέσω cloud σε πραγματικό χρόνο και υπολογίζει με μεγαλύτερη ακρίβεια την υπολειπόμενη αυτονομία, αναγνωρίζοντας τόσο τον τρόπο οδήγησης όσο και εξωγενείς παράγοντες (θερμοκρασία περιβάλλοντος, μορφολογία εδάφους, κυκλοφοριακή συμφόρηση κλπ).
- Το ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect μετατρέπει την νέα Mustang Mach-E σε κινητό WiFi hotspot με δυνατότητα σύνδεσης έως και 10 συσκευών. Το σύστημα επιτρέπει τον έλεγχο λειτουργιών άνεσης μέσω της εφαρμογής FordPass, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται ο εντοπισμός του οχήματος και η κατάσταση του οχήματος, η οποία ελέγχει την αυτονομία του οχήματος, την κατάσταση του συναγερμού και άλλα ενώ παράλληλα, παρέχει τη δυνατότητα απομακρυσμένου κλειδώματος/ξεκλειδώματος των θυρών – άπαντα μέσω smartphone!
Όλα αυτά με εγγύηση Ford Protect 8 ετών ή 160.000 χλμ. για τη μπαταρία (2 χρόνια για τα υπόλοιπα μέρη) και τιμές, που ξεκινούν από τις 63.779 ευρώ για την πισωκίνητη Mustang Mach-E, τις 70.960 ευρώ για την τετρακίνητη και τις 85.760 ευρώ για την κορυφαία GT (χωρίς την επιδότηση αγοράς ηλεκτρικού). Ο εξοπλισμός είναι σε κάθε περίπτωση υπερπλήρης και διακρίνεται για τα συστήματα ασφαλείας. Ανάμεσά τους, ξεχωρίζουν το ενεργό cruise control (Adaptive Cruise Control), η αναγνώριση σήμανσης (Speed Sign Recognition), η διατήρηση λωρίδας (Lane-Keeping System), ο περιοριστής ταχύτητας (Intelligent Speed Limiter), η ενημέρωση για τυχόν κινδύνους (Local Hazard Information), η κάμερα 360 μοιρών, Road Edge Detection,το Pre-Collision Assist με αναγνώριση πεζών και δικυκλιστών, Post-Collision Braking, Evasive Steering Assist και Wrong Way Alert.
Μάθετε περισσότερα για τη νέα Mustang Mach-E εδώ
Διαμορφώστε και παραγγείλτε Online τη νέα Mustang Mach-E εδώ
Δείτε τα χρηματοδοτικά προγράμματα εδώ
Δείτε το πανευρωπαϊκό απόθεμα της νέας Mustang Mach-E εδώ
Αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά όλων των εκδόσεων, στους παρακάτω πίνακες
Έκδοση | Mustang Mach-E RWD SR | Mustang Mach-E Premium RWD ER | Mustang Mach-E AWD | Mustang Mach-E GT
|
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||||
Χωρητικότητα μπαταρίας [kWh]
Extended Range (ER) |
75.7kWh |
98.7kWh |
ER: 98.7kWh |
ER: 98.7kWh |
Αυτονομία [km, Μικτός κύκλος WLTP] |
440km |
600km |
ER: 550km |
490km |
Αυτονομία [km, Αστικός κύκλος WLTP] |
533km |
760km |
ER: 716km |
620km |
Κίνηση | Κίνηση στους πίσω τροχούς (RWD) | Κίνηση στους τέσσερις τροχούς με δύο ξεχωριστούς ηλεκτροκινητήρες (AWD) | ||
Μέγιστη ισχύς [PS/kW] |
269/ 198 |
294/ 216 |
ER: 351/ 225 SR: 269/ 198 |
487/ 358 |
Ροπή [Nm] | 430 Nm | 430 Nm | 580 Nm | 860 Nm |
Επιτάχυνση1 [0-100 km/h] | 6.1 sec | 6.2 sec | ER: 5.1 sec SR: 5.6 sec |
3.8 sec |
Επιτάχυνση2 [0-100 km/h] | 6.9 sec | 7.0 sec | ER: 5.8 sec SR: 6.3 sec |
4.4 sec |
Μέγιστη Ταχύτητα [km/h] | 180 | 180 | 180 | 200 |
Μέγιστη Ισχύς φόρτισης DC [kW] |
115kW | 150kW | ER: 150kW SR: 115kW |
150kW |
Μέγιστος ρυθμός φόρτισης DC [km/10min] |
91km/10min |
119 km/10min |
ER:107 km/10min SR: 85 km/10min |
99 km/10min |
Χρόνος φόρτισης [10-80%] (Φόρτιση υψηλής ισχύος) |
38min |
45min |
ER: 45min SR: 38min |
45min |
Κατανάλωση ενέργειας | 17,2kWh/100km |
17,3kWh/100km |
ER: 18,8kWh/100km SR: 19,5kWh/100km |
21,2kWh/100km |
Απόβαρο (kg) |
1.969 kg
|
2.085 kg |
ER: 2.182 kg SR: 2.063 kg
|
2.273 kg
|