Η μεγάλη αύξηση στην τιμή του πετρελαίου κίνησης φέρνει για ακόμα φορά αλλαγή δεδομένων στην πολύπαθη ελληνική αγορά του αυτοκινήτου, τόσο στα καινούργια, όσο και στα μεταχειρισμένα. Το επί σειρά ετών βασικό πλεονέκτημα της χαμηλότερης τιμής του ντίζελ κίνησης ανήκει στο παρελθόν, ενώ τα νέας τεχνολογίας υβριδικά μοντέλα καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο. Οπότε η σημαντική οικονομία που προσέφεραν τα ντίζελ αυτοκίνητα παλαιότερα, πλέον δεν υφίσταται, ή η διαφορά είναι αμελητέα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα που ανατρέπει δεδομένα ετών, είναι αυτό του νέου Toyota Yaris 1.5 Hybrid. Σε πραγματικές μεικτές συνθήκες «καίει» 4,5 λτ./100 χλμ., ή ακόμα λιγότερα σε αστικές διαδρομές (όπου άλλωστε θα διανύσει τα περισσότερα χιλιόμετρα), γιατί δουλεύει πολύ με τον ηλεκτροκινητήρα. Με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή 95άρας βενζίνης στα 2,035€/λτ., σημαίνει ότι στον οδηγό του κάθε 100 χιλιόμετρα κοστίζουν κάτι παραπάνω από 9 ευρώ. Ένα ίδιας κατηγορίας αυτοκίνητο με πετρελαιοκινητήρα καταναλώνει περίπου 5,5 λτ./100 χλμ. (περισσότερα στην πόλη). Με τιμή του diesel κίνησης στα 2,131€/λτ., το κόστος αγγίζει τα 12€/100 χλμ., δηλαδή 3€/100 χλμ. περισσότερα από το υβριδικό Yaris ή αν θέλετε 30 ευρώ παραπάνω για κάθε 1.000 χιλιόμετρα.
Καρδιά του Yaris Hybrid είναι το φουλ υβριδικό σύνολο με τη συνδυαστική ισχύ των 116 ίππων. Απαρτίζεται από το 3κύλινδρο 12βάλβιδο 1.5 λτ. VVT–i μοτέρ των 92 ίππων και 120 Nm ροπής, έναν ηλεκτροκινητήρα 80 hp και 207 Nm ροπής, την αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου 177,6V και το κιβώτιο e-CVT. Η εναλλαγή μεταξύ θερμικού και ηλεκτρικού μοτέρ είναι πρακτικά ανεπαίσθητη, ενώ ειδικά στην πόλη κινείται αρκετά σαν αμιγώς ηλεκτρικό, εξοικονομώντας έτσι πολύ βενζίνη, με κατανάλωση ακόμα και κοντά στα 3 λτ./100 χλμ.! Επιπλέον εξασφαλίζει σβέλτες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,7 δλ.) και πολύ χαμηλές εκπομπές CO2 (87 γρ./χλμ.), που σημαίνει ότι δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και μπαίνει ελεύθερα στο δακτύλιο.
Η ηλεκτροκίνηση μαζί με το e-CVT διευκολύνουν πολύ κατά την οδήγηση στην πόλη, αν και σε πιο πιεσμένους ρυθμούς ο βενζινοκινητήρας ακούγεται γιατί ανεβάζει υψηλά στροφές. Άλλωστε το Yaris Hybrid δεν φτιάχτηκε για… κόντρες, αλλά για να πετυχαίνει μεγάλη οικονομία σε καύσιμο, κάτι που το καταφέρνει και στην πράξη με άριστο τρόπο. Επιπλέον, το μικρό Toyota είναι πανεύκολο στην οδήγηση και στους χειρισμούς, όπως και πολύ ισορροπημένο σε οδική συμπεριφορά.
Τη μοντέρνα του φιλοσοφία και αισθητική ακολουθεί και το νεανικό εσωτερικό του, όπου τα υλικά είναι γεροδεμένα στο σύνολο τους, έχοντας ένα σεβαστό κομμάτι του ταμπλό με μαλακό πλαστικό. Οι χώροι θα ικανοποιήσουν τέσσερα άτομα χωρίς περίσσιες ανέσεις, όπως αντίστοιχα ισχύει και για το -μικρό για την κατηγορία- πορτ μπαγκάζ των 286 λίτρων.
Στα πλεονεκτήματα του Yaris Hybrid ανήκει και η τιμή του, αφού με κόστος αγοράς από 19.130 ευρώ είναι φθηνότερο από πολλά μικρά μοντέλα αμιγώς βενζίνης. Στο βασικό του εξοπλισμό ανήκουν 8 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, αυτόματη λειτουργία προβολέων, adaptive cruise control, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικοί καθρέπτες, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών, ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών κ.λπ.