Κάθε αυτοκίνητο έχει το δικό του οδηγικό προφίλ, ανάλογα με τη μάρκα, την κατηγορία, τον κινητήρα κ.λπ. Μεταξύ αυτών κάποια είναι πιο αδιάφορα, άλλα είναι περισσότερο ευχάριστα, αρκετά εστιάζουν στην άνεση, μερικά έχουν πιο σφιχτό σετάρισμα κ.λπ. Το ιδανικό είναι ένα μοντέλο να είναι ξεκούραστο στην καθημερινή οδήγηση, σπορτίφ σε πιο γρήγορους ρυθμούς, αλλά και να μην «καίει» δεδομένου ότι ένα λίτρο βενζίνης είναι στα 2 ευρώ. Γίνεται όλα τα παραπάνω ζητούμενα να συνυπάρχουν σε ένα μικρομεσαίο χάτσμπακ, μαζί με άνετους χώρους και πολλά άλλα προσόντα;
Αυτά και όχι μόνο προσφέρει απλόχερα το νέο υβριδικό Honda Civic e:HEV. Εξελιγμένο σε μια νέα πλατφόρμα με 19% παραπάνω ακαμψία και χαμηλότερο βάρος, είναι ένα αυτοκίνητο που πραγματικά το χαίρεται ο οδηγός του, σε όποια διαδρομή και να βρεθεί. Στη νορμάλ καθημερινή οδήγηση στην πόλη, η έξυπνη χρήση του Active Noise Control (ANC) και ο ιδανικός συνδυασμός μόνωσης και λειτουργίας υβριδικού συνόλου, περιορίζουν τους όποιους ενοχλητικούς θορύβους που θα χαλούσαν την ησυχία των επιβατών.
Το 11ης γενιάς Civic εφοδιάζεται με την πιο προηγμένη έκδοση του υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης e:HEV, το οποίο επιτρέπει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση για αρκετές αποστάσεις, χάρη και στην αυτοφορτιζόμενη μπαταρία των 1,05 kWh. Έτσι εξοικονομεί αρκετό καύσιμο, αφού στην πόλη επιτυγχάνει εύκολα 4,2-4,3 λίτρα/100 χλμ. και σε μεικτές συνθήκες δεν ξεπερνά τα 5,3 λτ./100 χλμ. Νούμερα πολύ χαμηλά για ένα αυτοκίνητο μήκους 4.551 χιλιοστών και βάρους 1.517 κιλών. Ταυτόχρονα, ο οδηγός έχει ανά πάσα ώρα και στιγμή πολύ δύναμη διαθέσιμη, σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ.
Το Civic e:HEV συνδυάζει δυο ηλεκτροκινητήρες και έναν βενζινοκινητήρα κύκλου Atkinson. Οι πρώτοι παράγουν 184 ίππους και 315 Nm ροπής, με τον 2.0 λτ. ατμοσφαιρικό να συνεισφέρει με 143 ίππους και 186 Nm ροπής. Μαζί με τον άψογο συνδυασμό του κιβωτίου eCVT διαρκώς μεταβαλλόμενης σχέσης, τα πρώτα 100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 7,8 δευτερολέπτων. Επίσης, οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 108-114 γρ./χλμ., πράγμα που σημαίνει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη είσοδο στο Δακτύλιο της Αθήνας.
Παρότι εφοδιάζεται με e-CVT μονής σχέσης, το νέο Civic δίνει την αίσθηση στο χρήστη ότι πρόκειται για ένα γρήγορο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, καθώς ο έλεγχος γραμμικής αλλαγής ταχυτήτων συσχετίζει τον ήχο του κινητήρα με την ταχύτητά του. Εντυπωσιακά ομαλή είναι η εναλλαγή μεταξύ θερμικού-ηλεκτρικών μοτέρ, αφού θα χρειαστεί ο οδηγός να «στήσει αυτί» για να την αντιληφθεί.
Στις υπηρεσίες του οδηγού όποτε θελήσει, είναι και τα προγράμματα Εco, Νormal, Sport και Individual. Αυτά εναλλάσσουν τον τρόπο απόδοσης και λειτουργίας, ωστόσο σε όλα η αίσθηση που λαμβάνεται είναι αυτή της άμεσης παροχής ισχύος και απόκρισης στο γκάζι και του πολύ καλοζυγισμένου συστήματος διεύθυνσης. Το τιμόνι του νέου Civic e:HEV είναι όσο βαρύ πρέπει και παρέχει πλούσια πληροφόρηση. Υπό πίεση μοιάζει λες και το πλαίσιο «δένει» το αυτοκίνητο με το οδόστρωμα, μιας και εμφανίζει πολύ μικρές κλίσεις, μαζί με σπάνια υποστροφή και σχεδόν ποτέ, υπερστροφή. Την ίδια στιγμή οι ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις (πολλαπλών συνδέσμων πίσω) φιλτράρουν τόσο αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος, που οδηγός και επιβάτες αδιαφορούν πλήρως για το τι επικρατεί κάτω από τους τροχούς. Τα φρένα, τέλος, απλούστατα είναι κορυφαία τόσο σε απόδοση, όσο και αίσθηση – βαθμό συνεργασίας με την ανάκτηση ενέργειας.
Μαζί με όλα τα παραπάνω, το νέο Honda Civic e:HEV προσφέρει τρομερή εργονομία, είναι άνετο για όλους τους επιβάτες και αποσκευές (410 λίτρα) και πολύ προσεγμένο σε ποιότητα κατασκευής. Οι τιμές του βρίσκονται στο άνω άκρο, καθώς ξεκινούν από τις 41.500 ευρώ, έχοντας πέσει «θύμα» της παράλογης φορολογίας (29.841 ευρώ χωρίς φόρους). Μια μικρή ανάσα δίνει η προσφορά της Honda με όφελος 50% στο τέλος ταξινόμησης, που φτάνει έως τις 2.600 ευρώ, με αποτέλεσμα οι τιμές να ξεκινούν από 39.250 ευρώ. Όσο για τον εξοπλισμό, από την πρώτη έκδοση Elegance περιλαμβάνονται όλα τα στοιχεία ασφαλείας, υποβοήθησης του οδηγού, ανέσεων και άλλα αξεσουάρ.