Ολοένα και περισσότεροι οδηγοί προτιμούν τα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, γιατί ειδικά στην πόλη κάνουν τις καθημερινές διαδρομές πολύ πιο ξεκούραστες. Οι προτάσεις αγοράς είναι πάρα πολλές, για κάθε γούστο και οικονομική δυνατότητα. Βέβαια επειδή λεφτά δεν περισσεύουν για τον πιο πολύ κόσμο, η τιμή παίζει καθοριστικό ρόλο στην τελική επιλογή. Αν στα ζητούμενα προστεθεί και ο βαρυσήμαντος τομέας της αξιοπιστίας με εταιρεία που έχει μακρά παράδοση και φτιάχνει μοντέλα «Made in Japan», τότε οι επιλογές περιορίζονται δραστικά.
Ένα νέο μοντέλο, το οποίο πρόσφατα λανσαρίστηκε στην Ελλάδα «φρεσκαρισμένο» και πληροί τα παραπάνω κριτήρια -και όχι μόνο- είναι το Mazda2 Skyactiv G 90hp 6AT, σε τιμές που ξεκινούν από 19.535 ευρώ (από τα φθηνότερα αυτόματα supermini). Το ποσό αυτό αφορά την εισαγωγική έκδοση Centre Line με ικανοποιητικό εξοπλισμό, όπου ανήκουν στάνταρ τα εξής: 6 αερόσακοι, οθόνη πολυμέσων 8 ιντσών, αισθητήρας φωτός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, δερμάτινο τιμόνι και λεβιές ταχυτήτων και air condition.
Το δυναμικού σχεδιασμού εξωτερικά Mazda2 δέχτηκε ένα διακριτικό facelift κυρίως στο εμπρός τμήμα, με το καλοσμιλεμένο του αμάξωμα να κρύβει περίτεχνα το μήκος των σχεδόν 4,1 μέτρων. Το εσωτερικό του εμφανίζει σαφώς πιο μινιμάλ αισθητική εστιασμένη στην εργονομία, αλλά με τόνους νεανικότητας. Η ποιότητα κατασκευής στην καμπίνα είναι αρκετά καλή, με σκληρά μεν, αλλά στιβαρά υλικά και κυρίως με σωστή συναρμογή. Από πλευράς χώρων, τέσσερα άτομα θα βολευτούν, αρκεί οι πίσω να μην είναι άνω του μέσου όρου σε ύψος, γιατί τότε τα γόνατά τους θα ακουμπήσουν στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων. Στα μειονεκτήματα ο μικρός χώρος αποσκευών των 255 λίτρων (όσο σε μίνι μοντέλα) με το στενό παράλληλα άνοιγμα.
Στο δρόμο, ο συνδυασμός του στιβαρού και ελαφριού πλαισίου με τις σφιχτά σεταρισμένες αναρτήσεις αποπνέουν σιγουριά και χαρίζουν ευχάριστη αίσθηση. Από πλευράς άνεσης μπορεί κάποιους να ενοχλήσει, όμως εξασφαλίζει την πρέπουσα πρόσφυση με τη συνδρομή και του G-Vectoring Plus, διατηρώντας τις κλίσεις του αμαξώματος σε λογικά επίπεδα. Ο 1.5 λτ. Skyactiv-G κινητήρας των 90 ίππων και 151 Nm ροπής ταιριάζει αρμονικά με το αυτόματο 6τάχυτο κιβώτιο.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και χειροκίνητες αλλαγές με τη μετακίνηση του λεβιέ των ταχυτήτων (πάνω για κατέβασμα και κάτω για ανέβασμα). Επίσης, με το πρόγραμμα Sport οι ταχύτητες αλλάζουν σε υψηλότερες στροφές και βελτιώνεται η απόκριση στο πάτημα του γκαζιού. Το τράβηγμα είναι θετικό από τις χαμηλές στροφές, ωστόσο όταν πιεστεί ο θόρυβος που παράγει γίνεται αισθητός, ενώ σε ανηφόρες και με φορτίο δεν μπορεί να φτάσει σε ροπή τα turbo μηχανικά σύνολα. Οι εναλλαγές των ταχυτήτων πραγματοποιούνται άμεσα και στρωτά, αν και σε επιδόσεις χάνει αισθητά έναντι του 6τάχυτου χειροκίνητου. Για παράδειγμα το αυτόματο επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 12,1 δλ. έναντι 9,8 δλ. το manual. Στα πολύ θετικά γνωρίσματα και του αυτόματου παραμένει η χαμηλή κατανάλωση των 6,8 λτ./100 χλμ./ώρα σε πραγματικές συνθήκες, ενώ με εκπομπές CO2 122 γρ./χλμ. δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας.