Η οδήγηση στην πόλη δεν είναι ότι πιο ευχάριστο -το αντίθετο μάλλον θα λέγαμε- ειδικά για όσους το μποτιλιάρισμα αποτελεί μέρος της καθημερινότητάς τους. Οι αμέτρητες φορές που ο οδηγός πατάει – αφήνει το πεντάλ του συμπλέκτη και αλλάζει ταχύτητες, τον εξαντλούν και φτάνει στον προορισμό του κουρασμένος. Οπότε η λύση είναι μία: αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Όσοι το έχουν δεν το αλλάζουν ποτέ με χειροκίνητο, γιατί η ευκολία και η άνεση που προσφέρει σε κάθε διαδρομή είναι ανεκτίμητη.
Στην πιο δημοφιλή κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων, τα μοντέλα που λειτουργούν στον «αυτόματο» είναι πολλά. Ανάμεσα σε αυτά ένα που τα προσφέρει όλα στην ανταγωνιστική τιμή των 19.210 ευρώ, είναι το Hyundai i20 1.0 T-GDi 100 PS Exclusive.
Με φουλ στάνταρ εξοπλισμό
Εκτός από το ότι έχει τη χαμηλότερη τιμή από όλα τα ίδιας κατηγορίας αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, είναι και φουλ εξοπλισμένο από την πρώτη κιόλας έκδοσή του. Συγκεκριμένα διαθέτει τα εξής:
- 6 αερόσακους
- Αυτόματη έκτακτη πέδηση
- Προειδοποίηση εκτροπής και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας
- Αυτόματη ρύθμιση υψηλής και μεσαίας σκάλας φώτων
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος
- Ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών
- Οθόνη infotainment 8 ιντσών
- Air condition
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες
Πετυχημένος συνδυασμός κινητήρα – κιβωτίου
Ο 1.000άρης turbo κινητήρας των 100 ίππων και 172 Nm ροπής ταιριάζει κατάλληλα με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, αφού το δίδυμο αυτό προσφέρει δύναμη, άνεση και λογική κατανάλωση. Καταρχήν, οι κραδασμοί είναι ελάχιστοι και το επίπεδο θορύβου ανέλπιστα χαμηλό για 3κύλινδρο μοτέρ, ενώ και το τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές συγκαταλέγεται στα θετικά. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11,4 δλ. και η τελική φτάνει τα 185 χλμ./ώρα, με μέση τιμή κατανάλωσης σε πραγματικές συνθήκες λίγο πιο πάνω από 7 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 121-125 γρ./χλμ. (0-80 ευρώ τέλη κυκλοφορίας). Σχετικά με το 7DCT, το πιο κατάλληλο πρόγραμμα στο Drive Mode για την καθημερινή οδήγηση είναι το Comfort, αφού οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται στις πιο κατάλληλες στροφές. Στο Eco πραγματοποιούνται σε πιο χαμηλές και στο Sport σε υψηλότερες.
Όσον αφορά την οδική του συμπεριφορά και το γενικότερο «στήσιμό» του, το Hyundai i20 δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Κάτι στο οποίο συμβάλλουν οι σχετικά σφιχτές ρυθμίσεις των αναρτήσεων, το πολύ καλής ακαμψίας πλαίσιο, το μακρύ μεταξόνιο των 2.580 χλστ. και τα πλατιά μετατρόχια. Η ποιότητα κύλισης είναι επιπέδου μικρομεσαίου αυτοκινήτου, ενώ το φιλτράρισμα των διαφόρων ανωμαλιών των δρόμων γίνεται με επιτυχημένο τρόπο.
Ευρύχωρο και στιβαρό εσωτερικό
Στα πολύ θετικά γνωρίσματα του νέου Hyundai i20 (ανεξαρτήτως έκδοσης), είναι το γεροδεμένης κατασκευής εσωτερικό του. Παράλληλα ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση και θα μάθει γρήγορα τις θέσεις και λειτουργίες των διαφόρων χειριστηρίων. Σημαντικό ατού του αυτοκινήτου είναι οι άνετοι χώροι για τις μετακινήσεις τεσσάρων ενήλικων ατόμων και ενός ακόμα μικρότερου ατόμου. Μεγάλος για τα δεδομένα της κατηγορίας είναι και ο χώρος αποσκευών των 352 λίτρων, με χώρο για μικροπράγματα κάτω από το δάπεδο.