Ο βασικός εκπρόσωπος της Hyundai στην πολύ δημοφιλή κατηγορία των μικρών SUV, το Bayon, αποτελεί μία από τις πιο προσιτές και συμφέρουσες σε τιμή προτάσεις αγοράς. Είναι σε θέση να καλύψει όσους θέλουν ένα αυτοκίνητο λίγο μεγαλύτερο, πιο άνετο και πρακτικό αυτοκίνητο από ένα supermini, χωρίς παράλληλα να ξοδέψουν πολλά χρήματα. Ουσιαστικά μπορεί να παίξει ένα διττό ρόλο, του οχήματος για τις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη και του οικογενειακού για το ταξίδι.
Στη διαθέσιμη γκάμα του υπάρχει ο πιο απλός ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης 1.2 MPi 84 PS και οι πιο αποδοτικοί turbo 1.0 T-GDI 100 & 120 PS, με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT και ήπια υβριδική τεχνολογία 48V Hybrid. Αυτοί που αναζητούν ιδανικό συνδυασμό δύναμης, ευκολίας στην οδήγηση και χαμηλής τιμής, θα τα βρουν όλα στην έκδοση 1.0 T-GDi 100 PS 7DCT Premium. Προσφέρεται στην ασύγκριτη τιμή των 22.540 ευρώ, ποσό χαμηλότερο από οποιοδήποτε άλλο μικρό αυτόματο SUV με τόσο πολύ εξοπλισμό. Μιας και αναφέρουμε για τον εξοπλισμό, η λίστα των στάνταρ στοιχείων ανέσεων, ασφαλείας, συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού και διαφόρων αξεσουάρ, είναι αρκετά μεγάλη. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει τα παρακάτω:
- 6 αερόσακοι
- Αυτόματη έκτακτη πέδηση
- Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας
- Σύστημα αναγνώρισης οδικών σημάτων
- Αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων
- Πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών
- Οθόνη αφής 8 ιντσών με σύνδεση Android Auto και CarPlay
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω
- Αυτόματο κλιματισμό
- Όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις
- Ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες
- Θύρες USB εμπρός/πίσω
- Σκούρα πίσω παράθυρα
- Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών με ελαστικά 195/55
Το πλούσια εξοπλισμένο Bayon 1.0 T-GDi 100 PS 7DCT Premium, είναι γενναιόδωρο και στον σημαντικό τομέα των χώρων. Αν και με μήκος αμαξώματος στα 4.180 χιλιοστά είναι λίγο πιο μακρύ από τα 5θυρα μικρά αυτοκίνητα, οι χώροι του συγκρίνονται με μικρομεσαίων χάτσμπακ. Η ευρυχωρία που παρέχει δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου, αφού στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός αέρας για πόδια και κεφάλι. Από τα μεγαλύτερα στην κατηγορία των B-SUV είναι και το πορτ μπαγκάζ των 411 λίτρων, με επιπλέον χώρο κάτω από το δάπεδο για διάφορα μικροαντικείμενα. Πολύ πρακτική είναι και η εταζέρα που αν αφαιρεθεί, τοποθετείται σε ράγες που υπάρχουν στα πλευρικά τοιχώματα, στην πλάτη του πίσω καθίσματος. Στα θετικά σημεία του Bayon ανήκει και το στιβαρό δέσιμο των διαφόρων τμημάτων που συνθέτουν το ταμπλό και την κονσόλα, γεγονός που ενισχύει τη στιβαρότητα της όλης κατασκευής.
Η συμπαγής αυτή αίσθηση γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό και στο δρόμο. Μαζί με το χαμηλό θόρυβο κύλισης ενισχύεται η άνεση στο ταξίδι, όπου το Bayon καλύπτει ξεκούραστα και με ασφάλεια μακρινές αποστάσεις. Παρά το οικογενειακό του προφίλ είναι σε θέση να ανταπεξέλθει και σε πιο σβέλτους ρυθμούς σε δρόμους με στροφές, μιας και οι αναρτήσεις με το σχετικά σφιχτό σετάρισμα συμβάλλουν στη μείωση των κλίσεων του αμαξώματος. Ο 1.000άρης turbo κινητήρας με τους 100 ίππους και τα 172 Nm ροπής συνδυάζεται επιτυχημένα με το 7DCT. Καταλληλότερο πρόγραμμα στο Drive Mode για τις περισσότερες συνθήκες είναι το Comfort, γιατί οι αλλαγές των ταχυτήτων πραγματοποιούνται στις ιδανικές στροφές. Στην επιλογή Sport η απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού είναι πιο γεμάτη και οι ταχύτητες αλλάζουν σε πιο υψηλές στροφές (παράλληλα βαραίνει λίγο το τιμόνι), ενώ το άκρως αντίθετο γίνεται στο πρόγραμμα Eco, όπου μειώνεται η απόκριση στο γκάζι. Πρόσθετα υπάρχει και η επιλογή χειροκίνητων αλλαγών των ταχυτήτων, με τη μετακίνηση του λεβιέ προς τα πάνω για ανέβασμα και κάτω για κατέβασμα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 998 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 100/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 172/1.500-4.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,7 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 180 |
Κατ/λωση* (λτ./100 χλμ.) | 7,5 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 122 |
Δοκιμής |