Χρόνια τώρα, το Toyota Yaris αποτελεί τη Νο1 επιλογή μιας μεγάλης μερίδας αγοραστών που θέλουν ένα αυτοκίνητο πόλης που να είναι οικονομικό στην αγορά και τη χρήση, πρακτικό, ευέλικτο και αξιόπιστο. Το νέο, 4ης γενιάς Yaris διαθέτει όλα αυτά τα γνωρίσματα και πολλά ακόμα που το έχουν κάνει δημοφιλές, τόσο με τον κινητήρα βενζίνης 1.5 125 hp όσο και το υβριδικό 1.5 116 hp. Και με τα δύο σύνολα συμφέρει, γιατί στην πρώτη περίπτωση προσφέρει τα περισσότερα άλογα στη χαμηλότερη τιμή (από 19.570 ευρώ), ενώ στη δεύτερη είναι το φθηνότερο full hybrid της αγοράς (από 20.380 ευρώ).
Σχετικά με το Yaris Hybrid, η τιμή των 20.380 ευρώ αφορά τη βασική έκδοση Active με εξοπλισμό χωρίς καμία έλλειψη. Διαθέτει 8 αερόσακους, αυτόνομο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, αυτόματη λειτουργία προβολέων, κεντρική οθόνη 7 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικούς καθρέπτες και 15άρες ζάντες αλουμινίου. Το αμιγώς βενζίνης των 19.570 ευρώ ξεκινά από το αμέσως ανώτερο επίπεδο εξοπλισμού Active Plus. Επιπλέον ενσωματώνει οθόνη 8 ιντσών, 4 ηχεία (αντί 2), δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, διακοσμητικά χρωμίου, φώτα LED εμπρός/πίσω, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, πρόσθετη μόνωση στο παρμπρίζ, αισθητήρα βροχής, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς ομίχλης LED και 16άρες ζάντες. Στο μόνο σημείο που «χάνει» είναι στο air condition, αντί του ηλεκτρονικού κλιματισμού στο Hybrid.
Σε επίπεδο κινητήρων, όποιο από τα δύο μηχανικά σύνολα επιλέξει κανείς θα μείνει ευχαριστημένος. Στο 1.5 Hybrid 116 hp μεγάλο πλεονέκτημα είναι η πολύ χαμηλή κατανάλωση, συν τη μεγαλύτερη άνεση στην οδήγηση που εξασφαλίζει το αυτόματο κιβώτιο. Η συνδυαστική ισχύς των 116 ίππων (92 hp από το βενζινοκινητήρα και 80 hp από το ηλεκτρικό μοτέρ), εξασφαλίζει 0-100 χλμ./ώρα σε 9,7 δλ. και μεικτή ρεαλιστική κατανάλωση 4,5 λτ./100 χλμ. ή κάτω από 4 λτ. στην πόλη όταν χρησιμοποιείται η ηλεκτρική ενέργεια από την αυτοφορτιζόμενη μπαταρία. Συν του ότι με εκπομπές CO2 από 87 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι μηδενικά και κυκλοφορεί καθημερινά στο δακτύλιο. Το αμιγώς βενζίνης 1.5 λτ. είναι πιο δυνατό και ευχάριστο στην οδήγηση. Οι 125 ίπποι παρέχουν ταχύτερη επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα σε 9 δλ.), το τράβηγμα από τις πολύ χαμηλές στροφές δίνει την αίσθηση ότι υπάρχει turbo, ενώ ο οδηγός απολαμβάνει μια σεμιναριακή συνεργασία μεταξύ κινητήρα και κιβωτίου. Η κατανάλωση των 6,8 λτ./100 χλμ. είναι χαμηλή με βάση την ισχύ του κινητήρα και τον ανταγωνισμό, όπως και οι εκπομπές CO2 των 125 γρ./χλμ. (80 ευρώ τέλη κυκλοφορίας).
Το πολύ ευέλικτο, φιλικό στην οδήγηση και με δυναμικό σχεδιασμό Yaris, παρουσιάζει μοντέρνα χαρακτηριστικά και στο εσωτερικό του. Οι πολλές καμπύλες επιφάνειες κυριαρχούν στο ταμπλό, όπου για πρώτη φορά σε Yaris έγινε χρήση λεπτού αφρώδους υλικού. Ακόμα και στις σκληρές πλαστικές επιφάνειες δεν εντοπίζεται παράπονο για το συνδυασμό ποιότητας και συναρμογής. Η εργονομία σε γενικές γραμμές δεν προβληματίζει, με τη μόνη εξαίρεση τους ψηλά και άβολα τοποθετημένους διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων στην πόρτα του οδηγού. Οι χώροι των επιβατών βρίσκονται σε ικανοποιητικά επίπεδα, αν και δεν είναι τόσο ευρύχωρο όσο άλλα ανταγωνιστικά supermini. Το ίδιο ισχύει και για το μικρό πορτ μπαγκάζ των 286 λίτρων, όταν άλλα μικρά μοντέλα διαθέτουν 350-400 λίτρα.