Η εξέλιξη των αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια είναι αλματώδης σε πολλούς και σημαντικούς τομείς, όπως είναι στα συστήματα ασφαλείας, σε τεχνολογία και στους κινητήρες. Γυρνώντας πίσω το χρόνο, θεωρούσαμε ένα μικρό 1.400άρι με 100 άλογα δυνατό, ενώ πλέον αυτή την ισχύ ή και περισσότερη έχουν πολλά αυτοκίνητα πόλης, με turbo 1.000άρια μηχανικά σύνολα.
Για παράδειγμα, το πολύ δημοφιλές στην Ελλάδα, Toyota Yaris, παρουσιάστηκε το 2001 στην σπορ έκδοση T-Sport με τον 1.5 λτ. VVT-i κινητήρα των 105 ίππων. Το εν λόγω μοτέρ επιτάχυνε το ελαφρύ αμάξωμα των 960 κιλών στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δλ. Το 2007 ακολούθησε το δεύτερης γενιάς Yaris TS με 1.800άρι μοτέρ 133 ίππων και 0-100 χλμ./ώρα σε 9,3 δλ. Από εκεί και πέρα τα ατμοσφαιρικά μοτέρ έδωσαν τη θέση τους σε υπερτροφοδοτούμενα, όπως το Yaris GRMN 1.8 λτ. 212 PS και το κορυφαίο μικρό hot hatch, το GR Yaris 1.6 λτ. 261 PS.
Σήμερα, το νέο Yaris με το δυνατό μηχανικό σύνολο 1.5 λτ. Dynamic Force των 125 ίππων και την επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δευτερόλεπτα, θυμίζει σε ισχύ και επιδόσεις σπορ μικρά μοντέλα του παρελθόντος. Παρόλα αυτά είναι ένα αυτοκίνητο καθημερινής χρήσης με χαμηλή κατανάλωση – εκπομπές CO2 (5,2 λτ./100 χλμ. και 122 γρ./χλμ.) και με όλες τις ανέσεις, απευθυνόμενο σε ένα ευρύ αγοραστικό κοινό. Επίσης ο σχεδιασμός του είναι πιο δυναμικός από ποτέ και ξεχωρίζει από τα έντονα φουσκώματα στα φτερά, τις καμπύλες στην οροφή και το πολύ μυώδες εμπρός άκρο με το μεγάλο αεραγωγό – μάσκα.
Παράλληλα, με κόστος απόκτησης που ξεκινάει από 15.300 ευρώ προσφέρει τον καλύτερο συνδυασμό ισχύος / τιμής. Ποσό το οποίο αφορά την έκδοση Active Steel με τον εξής εξοπλισμό: 8 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής κατεύθυνση, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, αυτόματη λειτουργία προβολέων, προσαρμοζόμενο cruise control, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικούς καθρέπτες, οθόνη αφής 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες φώτων. Με 770 ευρώ περισσότερα (16.100 ευρώ), το Yaris Active 1.5 λτ. εφοδιάζεται ακόμα με οθόνη αφής 8 ιντσών, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, ζάντες αλουμινίου, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων.
Σπορ μπορεί να μην είναι, εντούτοις το νέο Yaris 1.5 λτ. διαθέτει πολύ καλή οδική συμπεριφορά και είναι πιο ευχάριστο στην οδήγηση από ποτέ άλλοτε. Γεγονός που συμβάλλουν πολλοί παράγοντες, όπως είναι η νέα στιβαρή πλατφόρμα, το σχετικά σφιχτό σετάρισμα των αναρτήσεων και το καλό σε αίσθηση τιμόνι.
Το δυναμικό και νεανικό προφίλ του νέου Yaris, συμπληρώνει με τη σειρά του και το εσωτερικό με τις σπορτίφ νότες. Την εικόνα αυτή ενισχύουν το μικρής διαμέτρου τιμόνι και τα στρογγυλά όργανα στον αντίστοιχο πίνακα (ψηφιακά από την τρίτη έκδοση Style και άνω). Πρόσθετα, το μικρό Toyota εμφανίζεται βελτιωμένο σε ποιότητα, χάρη στη χρήση μαλακού πλαστικού στο άνω τμήμα του ταμπλό. Τέλος, οι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές (286 λτ.), βρίσκονται στο μέσο όρο της κατηγορίας.