Οι τομείς που εξετάζει κάθε αγοραστής αυτοκινήτου ποικίλουν και εξαρτώνται από τις ανάγκες και τα γούστα του. Κάποιοι θέλουν μεγάλους χώρους για να βολέψουν την οικογένεια, άλλοι αναζητούν δυναμικές επιδόσεις, ορισμένοι δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στην τεχνολογία κ.λπ. Ωστόσο οι περισσότεροι δίνουν έμφαση στον σχεδιασμό, στην κατανάλωση καυσίμου και στην τιμή. Πόσο δε μάλλον όταν πρόκειται για ένα καθημερινό αυτοκίνητο πόλης, το οποίο θα πρέπει να είναι οικονομικό στην απόκτηση και χρήση και να έχει μια «τσαχπινιά» για να φτιάχνει τη διάθεση του οδηγού -και όχι μόνο.
Ένα τέτοιο αμάξι που αποτελεί τον ορισμό του trendy icon στην κατηγορία των μίνι, δεν είναι άλλο από το Fiat 500. Το μικρότερο ιταλικό μοντέλο με το πολύ «παιχνιδιάρικο» και γεμάτο θελκτικές καμπύλες αμάξωμα των 3.571 χλστ. μήκους δημιουργεί αμέσως ευχάριστα συναισθήματα με το που το βλέπει κανείς από έξω, αλλά και από μέσα. Οι καμπύλες και τα στρογγυλά σχήματα αφθονούν και στο πολύ όμορφο και εσωτερικό του 500, όπου συνδυάζει με αρμονικό τρόπο το vintage με τα μοντέρνα χαρακτηριστικά (π.χ. ψηφιακό καντράν και οθόνη infotainment). Η καμπίνα του με τον ευχάριστο παράλληλα διάκοσμο είναι καλά φτιαγμένη και προορίζεται κυρίως για δύο επιβάτες, αφού στο πίσω κάθισμα χωρούν πιο μικροί φιλοξενούμενοι. Λίγο είναι και το πορτ μπαγκάζ των 185 λίτρων, το οποίο καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες και δύο σάκους για μια εκδρομή.
Το Fiat 500 με το 1.000άρι μηχανικό σύνολο των 70 ίππων και 92 Nm ροπής, ενσωματώνει και υβριδικό σύστημα 12V με μίζα γεννήτρια. Κατά την επιβράδυνση αποθηκεύει ενέργεια σε μια αυτοφορτιζόμενη μπαταρία λιθίου χωρητικότητας 11 Ah που είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού. Το ήπιο υβριδικό σύστημα βελτιώνει την ελαστικότητα και το τράβηγμα του βενζινοκινητήρα μέσω της στιγμιαίας πρόσθετης ροπής, συν του ότι εξασφαλίζει άμεση και ομαλή λειτουργία του Stop & Start. Παράλληλα το 3κύλινδρο μοτέρ είναι πολύ ραφιναρισμένο και δεν αφήνει να περάσουν στο εσωτερικό του 500 δονήσεις, κραδασμοί ή ενοχλητικοί θόρυβοι. Θετικό καλό σε αίσθηση είναι και το χειροκίνητο 6άρι σασμάν με την σωστή κλιμάκωση, που συμβάλλει στη ζωηράδα του μοτέρ (0-100 χλμ./ώρα σε 13,8 δλ.). Επίσης η κατανάλωση συγκρατείται χαμηλά (6,5 λτ./100 χλμ. στη δοκιμή), ενώ με εκπομπές CO2 105 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι μηδενικά και μπαίνει καθημερινά στο Δακτύλιο.
Το «κλασικό» 500αράκι (υπάρχει και το νέο αμιγώς ηλεκτρικό) θα το λατρέψει κάθε οδηγός που κινείται στην πόλη, γιατί είναι εξαιρετικά ευέλικτο και εύκολο χειρισμούς. Οι πολύ μαζεμένες διαστάσεις του, το ελαφρύ τιμόνι και ο κινητήρας με την θετική απόκριση, κάνουν την οδήγηση στον αστικό ιστό «παιχνίδι». Οι αναρτήσεις φιλτράρουν τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων δίχως να ταλαιπωρούνται οι επιβάτες, ενώ σε ανοιχτούς δρόμους και με σβέλτους ρυθμούς εμπνέει εμπιστοσύνη, όπως και στις στροφές όπου εμφανίζει ήπιες αντιδράσεις και πατάει με ασφάλεια.
Στη χαμηλή τιμή των 15.700 ευρώ (με την έκπτωση των 600 ευρώ) διατίθεται η αρχική έκδοση με τον εξής εξοπλισμό: 7 αερόσακους, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες και ραδιόφωνο. Το 500 Dolcevita πωλείται από 16.900 ευρώ (με έκπτωση 1.200 ευρώ) και περιλαμβάνει επιπλέον πίνακα οργάνων 7 ιντσών, infotainment με οθόνη 7 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, προβολείς ομίχλης, 15άρες ζάντες αλουμινίου, γυάλινη οροφή, πίσω αισθητήρες στάθμευσης κ.λπ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός: | 999 κ.εκ. |
Ισχύς: | 70 PS/6.000 σ.α.λ. |
Ροπή: | 92 Nm/3.500 σ.α.λ. |
0-100 χλμ./ώρα: | 13,8 δλ. |
Τελική Ταχύτητα: | 167 χλμ./ώρα |
Κατανάλωση* | 6,5 λτ./100 χλμ. |
Εκπομπές CO2: | 105 γρ./χλμ. |
*Δοκιμής |