Όποιος κάνει έρευνα αγοράς για καινούργιο αυτοκίνητο, το ψάχνει με την προοπτική να το κρατήσει αρκετά χρόνια, δεδομένου ότι συνεχώς ακριβαίνουν. Οπότε θα κοιτάξει να επιλέξει ένα μοντέλο που να μην του λείπει τίποτα σε εξοπλισμό, να έχει αποδοτικό κινητήρα και γενικά να είναι όσο το δυνατόν καλύτερο σε όλους τους τομείς. Αρκεί βέβαια να μην ξεφεύγει πολύ σε τιμή, ειδικά όταν πρόκειται για ένα αυτοκίνητο πόλης το οποίο θα γίνει ο καθημερινός του «συνεργάτης».
Hyundai i20 1.0 T-GDi 100 hp Premium
Μια πληρέστατη πρόταση αγοράς που συνδυάζει όλα τα παραπάνω ζητούμενα και δεν του λείπει τίποτα, είναι το Hyundai i20 1.0 T-GDi 100 hp Premium. Προσφέρεται στην τιμή των 20.290 ευρώ και σίγουρα αξίζει τα επιπλέον 1.700 ευρώ που κοστίζει από την αρχική έκδοση Fresh των 18.590 ευρώ. Ο εξοπλισμός του είναι τόσο πολύς, που θα καλύψει με το παραπάνω και τους πλέον απαιτητικούς. Αναλυτικά διαθέτει τα εξής:
- 6 αερόσακους
- Αυτόματο φρενάρισμα
- Διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας
- Αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων
- Οθόνη αφής 8 ιντσών
- Ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω
- Αυτόματους υαλοκαθαριστήρες
- Αυτόματο κλιματισμό
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και αναδιπλούμενους καθρέπτες
- Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών
Ευρύχωρο και στιβαρό εσωτερικό
Παρά το γεγονός ότι το Hyundai i20 είναι ένα μικρό αυτοκίνητο μήκους 4.040 χιλιοστών, είναι αρκετά ευρύχωρο και μπορεί να εξυπηρετήσει μέχρι και οικογένειες με ένα ή δύο παιδιά. Τέσσερις επιβάτες κάθονται αρχοντικά, έχοντας στη διάθεσή τους αρκετό αέρα για τα πόδια, τους ώμους και κεφάλι. Επίσης, ο χώρος αποσκευών των 352 λίτρων είναι παρόμοιος σε χωρητικότητα με προγενέστερων αλλά και υπαρχόντων μικρομεσαίων χάτσμπακ. Στα θετικά του γνωρίσματα ανήκουν ακόμα η πολύ καλή εργονομία, αφού ο χειρισμός του infotainment και των διαφόρων χειριστηρίων είναι εύκολος. Επίσης, ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση και θα βολευτεί στο κάθισμα με την ενισχυμένη πλευρική στήριξη. Η κατασκευή του εσωτερικού του Hyundai i20 είναι ιδιαίτερα γεροδεμένη και δεν επιτρέπει τη δημιουργία τριγμών, ακόμα και κατά το πέρασμα από «βομβαρδισμένους» δρόμους.
Ευχάριστο στην οδήγηση και σβέλτο
Το Hyundai i20 με τον 1.000άρη turbo κινητήρα παρουσιάζει πολύ καλά χαρακτηριστικά και στο δρόμο, όπου οι σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις και η ποιότητα κύλισης ακουμπάνε επίπεδα μικρομεσαίου. Το αυτοκίνητο περνάει με ποιοτικό τρόπο πάνω από τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, δίχως χτυπήματα και κραδασμούς. Στις στροφές εμφανίζει μικρές κλίσεις και αυξημένη πρόσφυση, ενώ για να εκδηλωθεί υποστροφή, χρειάζεται πολύ άτσαλο χειρισμό.
Αναφορικά με τον 1.0 T-GDi των 100 ίππων και 172 Nm ροπής διακρίνεται εξαρχής για την πολύ ραφιναρισμένη του λειτουργία και για το τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές. Το μοτέρ ανεβάζει εύκολα και με γραμμικό τρόπο στροφές, χωρίς να περνούν στο εσωτερικό ενοχλητικοί θόρυβοι. Οι ρυθμοί επιταχύνσεων είναι σβέλτοι, ενώ στο ταξίδι διατηρεί άνετα γρήγορες ταχύτητες. Όσο για την κατανάλωση σε μεικτή χρήση, τα 7,2 λτ./100 χλμ. στη δοκιμή είναι ένα λογικό νούμερο. Συν του ότι με εκπομπές CO2 από 118 γρ./χλμ. δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και μπαίνει ελεύθερα στο Δακτύλιο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 998 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 100/4.500-6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 172/1.500-4.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,4 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 188 |
Κατανάλωση* (λτ./100 χλμ.) | 7,2 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 118 |
*Δοκιμής |