Τα «ημίψηλα» αυτοκίνητα και τα υβριδικά βρίσκονται ψηλά σε ζήτηση, γιατί είναι πρακτικά και εξοικονομούν βενζίνη. Αν μαζί με αυτά προσφέρονται και σε προσιτές τιμές, τότε γίνονται ακόμα πιο δελεαστικά προς τον πελάτη. Όσοι λοιπόν αναζητούν ένα υβριδικό Crossover με τα λιγότερα λεφτά, τότε οι επιλογές είναι δύο: To Fiat Panda 1.0 Hybrid 70 PS με τιμή από 14.430 ευρώ και το Suzuki Ignis 1.2 Hybrid 83 hp από 15.880 ευρώ, τα οποία σας παρουσιάζουμε αναλυτικά παρακάτω.
Fiat Panda 1.0 Hybrid 70 PS
Χρόνια τώρα το Fiat Panda αποτελεί ένα από τα δημοφιλέστερα αυτοκίνητα πόλης, χάρη στις προσιτές του τιμές, την ευελιξία, την πρακτικότητα και την οικονομία στη χρήση. Το νέο Panda Hybrid με τον 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.0 FireFly ενσωματώνει το ήπιο υβριδικό σύστημα BSG (Belt integrated Starter Generator), το οποίο υποβοηθά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης κατά την επιτάχυνση, βελτιώνοντας τις επιδόσεις και μειώνοντας την κατανάλωση. Επίσης, συνεργάζεται με το πολύ καλό σε αίσθηση χειροκίνητο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων. Στην οδήγηση τα πρώτα στοιχεία που εκπλήσσουν ευχάριστα είναι η ραφιναρισμένη λειτουργία του κινητήρα και του Stop & Start. To Panda Hybrid επιταχύνει άνετα στην πόλη (0-100 χλμ./ώρα σε 13,9 δλ.), ενώ η πραγματική μέση κατανάλωση βρίσκεται στα 6,6 λτ./100 χλμ. Παράλληλα, το Panda 1.0 Hybrid είναι πολύ άνετο στο δρόμο και περνάει πάνω από τις μύριες ανωμαλίες των δρόμων, χωρίς να ενοχλείται ο οδηγός.
Όσον αφορά την τιμή του, αυτή ξεκινά από το ποσό των 14.430 ευρώ με τα βασικά στον εξοπλισμό του. Από εκεί και πέρα ο πελάτης έχει στη διάθεσή του να επιλέξει μεταξύ τριών πακέτων με τιμή 800 ευρώ έκαστο (Style, Comfort και Tech). Στο εσωτερικό του Panda τα στοιχεία που το διακρίνουν είναι τα καλής ποιότητας και με γεροδεμένη συναρμογή πλαστικά, η πολύ καλή εργονομία και ο πολύ βολικός, ψηλά τοποθετημένος επιλογέας των ταχυτήτων. Στον τομέα των χώρων είναι σε θέση να φιλοξενήσει τέσσερα ενήλικα άτομα κανονικού αναστήματος δίχως παραχωρήσεις. Ο χώρος αποσκευών έχει μεγάλο άνοιγμα και χωρητικότητα 225 λίτρων, επαρκώντας για τις καθημερινές ανάγκες.
- Βασικός εξοπλισμός:
- 4 αερόσακοι
- Ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά
- Κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό
- Air condition
- Τιμόνι ρυθμιζόμενο σε ύψος
- Ραδιόφωνο με έγχρωμη οθόνη 5 ιντσών
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 70/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 92/3.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 13,9 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 164 |
Κατανάλωση* (λτ./100 χλμ.) | 6,6 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 111 |
*Δοκιμής |
Suzuki Ignis 1.2 Hybrid 83 hp
Η Suzuki έχει ισχυρή παράδοση και είναι δημοφιλής στα αυτοκίνητα πόλης (όπως και στα SUV/4×4), με το Ignis να αποτελεί την πιο οικονομική της πρόταση. Η τιμή του ξεκινά από τις 15.580 ευρώ, μαζί με όλα τα απαραίτητα στοιχεία στον εξοπλισμό του. Στα σημεία αναφορά τους αποτελεί ο 4κύλινδρος 1.200άρης Dualjet κινητήρας των 83 ίππων με το ήπιο υβριδικό σύστημα 12V, αποτελούμενο από μια ενσωματωμένη ηλεκτρογεννήτρια (ISG) και μια μπαταρία ιόντων λιθίου. Το μηχανικό αυτό σύνολο εξασφαλίζει σβέλτες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 12,7 δλ.) και το κυριότερο πολύ χαμηλή κατανάλωση, της τάξεως των 5,7 λτ./100 χλμ. στη δοκιμή. Συν του ότι το Ignis διακρίνεται στο δρόμο για την καλή ποιότητα κύλισης και την εξαιρετική του ευελιξία και φιλικότητα στην οδήγηση.
Παρά το γεγονός ότι το Ignis έχει μήκος μόλις 3.700 χιλιοστά, είναι ένα πολύ ευρύχωρο αυτοκίνητο. Στο πίσω κάθισμα θα κάτσουν άνετα και πιο ψηλά άτομα, αφού ο αέρας για τα πόδια είναι πολύς. Το πορτμπαγκάζ των 260 λίτρων είναι καθόλα ικανοποιητικό, ενώ το διαιρούμενο και συρόμενο πίσω κάθισμα (50:50) που περιλαμβάνεται από τη δεύτερη έκδοση GL+, αυξάνει πάρα πολύ την πρακτικότητα. Αρκετά καλή είναι και η ποιότητα κατασκευής, όπως επίσης η εργονομία των επιμέρους χειριστηρίων.
- Βασικός εξοπλισμός:
- 6 αερόσακοι
- Προειδοποίηση φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης
- Αυτόματη λειτουργία φώτων
- Προβολείς LED
- Προβολείς ομίχλης
- Air condition
- Ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι καθρέπτες
- Ράδιο CD/MP3
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.197 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 83/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 107/2.800 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 12,7 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 165 |
Κατανάλωση* (λτ./100 χλμ.) | 5,7 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 110 |
*Δοκιμής |