Το νέο Skoda Fabia αναβαθμίστηκε πλήρως και είναι εμφανώς ανώτερο από το προγενέστερο. Παρόλα αυτά οι τιμές που πωλείται είναι άκρως ανταγωνιστικές και σημαντικά χαμηλότερες από άλλων μικρών αυτοκινήτων, αφού στοιχίζουν ακόμα και 5.000 ακριβότερα σε αντίστοιχες εκδόσεις.
Οι τιμές του νέου Fabia ξεκινούν από μόλις 14.990 ευρώ στη βασική έκδοση 1.0 MPI 80 PS Active, η οποία θα εξυπηρετήσει όσους θέλουν ένα ευρύχωρο και οικονομικό αυτοκίνητο πόλης. Όσοι αναζητούν περισσότερη δύναμη και εξοπλισμό, τότε το Fabia 1.0 TSI 110 PS Ambition στις 17.500 ευρώ αποτελεί πραγματική ευκαιρία, γιατί δεν του λείπει απολύτως τίποτα. Συν του ότι είναι σε θέση να καλύψει ακόμα και οικογένειες με ένα ή δύο παιδιά λόγω αρκετών χώρων, όπως και να κάνει άνετα ταξίδια, αφού έχει την απαιτούμενη δύναμη.
Σχετικά με τον εξοπλισμό, το νέο Fabia 1.0 TSI 110 PS Ambition διαθέτει τα εξής:
- 6 αερόσακους
- Υποβοήθηση αποφυγής μετωπικής σύγκρουσης
- Σύστημα διατήρησης λωρίδας
- LED φώτα ημέρας, πορείας και προβολείς
- Ηχοσύστημα πολυμέσων με οθόνη HD 6,5 ιντσών
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες
- Air condition
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω
- Αισθητήρες φωτός
- Δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων
- Πολυλειτουργικό τιμόνι
- Ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών
Ευρυχωρία για όλους
Το νέο Fabia, παρά τη χαμηλότερη τιμή του έναντι πολλών ανταγωνιστών, είναι ένα από τα μακρύτερα αυτοκίνητα, με μήκος 4.108 χλστ. Γεγονός που έχει ανάλογα οφέλη στους χώρους, αφού τέσσερα άτομα με ύψος άνω του μέσου όρου δεν θα αντιμετωπίσουν κανένα πρόβλημα με τον αέρα για τα πόδια και το κεφάλι. Επίσης, τα 380 λίτρα του χώρου αποσκευών είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας. Όσον αφορά την κατασκευή του εσωτερικού, τα σκληρά πλαστικά είναι συμπαγή και μονταρισμένα στην εντέλεια, ενώ τα ασημί διακοσμητικά «σπάνε» τον σκουρόχρωμο διάκοσμο.
Ό,τι πρέπει ο 1.0 TSI 110 PS κινητήρας
Ο γνωστός και καταξιωμένος 3κύλινδρος 1.000άρης turbo κινητήρας των 110 ίππων και 200 Nm ροπής, ταιριάζει ιδανικά στο νέο Fabia, συνδυάζοντας σβέλτες επιδόσεις με λογικές απαιτήσεις σε βενζίνη. Σημαντικός σύμμαχος είναι η κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου των 6 ταχυτήτων με την πολύ καλή αίσθηση, που κάνει εφικτή την επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα σε 10 δλ. και την τελική των 205 χλμ./ώρα. Η ελαστικότητα που εμφανίζει είναι πολύ καλή, μιας και από τις χαμηλές στροφές τραβάει, ενώ στους αυτοκινητόδρομους διατηρεί με μεγάλη ευκολία γρήγορους ρυθμούς. Η μεικτή κατανάλωση υπό νορμάλ συνθήκες βρίσκεται κοντά στα 7 λτ./100 χλμ. με περιθώρια να πέσει και άλλο, με λίγο περισσότερη προσοχή. Επίσης, με εκπομπές CO2 116 γρ./χλμ. δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και κυκλοφορεί ελεύθερα στο Δακτύλιο της Αθήνας.
Ισορροπημένη οδική συμπεριφορά
Το νέο Skoda Fabia βασίζεται στην πλατφόρμα MQB-A0 του ομίλου VW, γεγονός που από μόνο του αποτελεί ένα βασικό ατού, χάρη στο στιβαρό πλαίσιο. Οι αναρτήσεις βρίσκονται στο ενδιάμεσο από πλευράς σκληρότητας, ισορροπώντας την άνεση με το σταθερό και σίγουρο πάτημα, συν την εξαιρετική ποιότητα κύλισης, δίνοντας συνολικά την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Το αυξημένο μεταξόνιο των 2.564 χλστ. προσδίδει έξτρα σταθερότητα στις ευθείες, ενώ στις στροφές οι κλίσεις είναι λογικές και η τάση υποστροφής θα εκδηλωθεί ελάχιστα, εφόσον ο οδηγός το παρακάνει.