Τα μικρά αυτοκίνητα αποτελούσαν ανέκαθεν μια δημοφιλή κατηγορία στην Ευρώπη και στην Ελλάδα, όπου το 2020 άγγιξαν το 29% του μεριδίου της αγοράς (χωρίς τα B-SUV). Οι προτάσεις αγοράς που προσφέρονται είναι πολλές και ο ανταγωνισμός πολύ μεγάλος, ειδικά με τους turbo downsized κινητήρες του 1.0 – 1.2 λτ. Τα μηχανικά αυτά σύνολα από τις βασικές τους εκδόσεις παρέχουν αρκετή ισχύ, είναι οικονομικά σε καύσιμο και με χαμηλές εκπομπές CO2. Εμείς, κάναμε μια έρευνα και επιλέξαμε τα μικρά turbo αυτοκίνητα που πωλούνται στις χαμηλότερες τιμές και τα παρουσιάζουμε παρακάτω.
Hyundai i20 1.0 T-GDi 100 PS
Το εντελώς νέο, τρίτης γενιάς Hyundai i20 ήρθε γεμάτο αξιώσεις, για να διεκδικήσει ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς από τη δημοφιλή κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων. Τα όπλα του είναι πολλά, αφού παρουσιάζεται πλήρως αναβαθμισμένο σε κάθε επίπεδο και αισθητά βελτιωμένο από το προγενέστερο μοντέλο.
Το νέο i20 είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Hyundai στην Ευρώπη που υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της κορεατικής φίρμας «Sensuous Sportiness» και ξεχωρίζει για την αιχμηρή του αισθητική. Εντελώς διαφορετικό είναι και το εσωτερικό του, με τις πολλές ευθείες γραμμές, τις απαλές καμπύλες επιφάνειες και το νέου σχεδιασμού τιμόνι. Παράλληλα, η μεγάλη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (στις πιο πλούσιες εκδόσεις), του χαρίζουν μια πιο hi-tech εικόνα. Στο κομμάτι της ποιότητας, η Hyundai έχει κάνει ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών, με αυτά του ταμπλό να είναι συμπαγή και πολύ γεροδεμένα. Σημείο αναφοράς αποτελούν οι πολύ άνετοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές (352 λτ.).
Γενικά, το νέο i20 δίνει την αίσθηση στους επιβάτες του ότι βρίσκονται σε μεγαλύτερο αυτοκίνητο, όχι μόνο γιατί είναι ευρύχωρο, αλλά και λόγω της στιβαρής του κατασκευής. Το ίδιο αίσθημα περνάει στον οδηγό και στο δρόμο, χάρη στην πολύ καλή ποιότητα κύλισης και την σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση. Λίρα 100 είναι ο 1.0 T-GDi κινητήρας των 100 ίππων και 172 Nm ροπής, καθώς διαθέτει πολύ ομαλή λειτουργία, είναι γραμμικός και προσφέρει γρήγορες επιταχύνσεις.
Τιμή από: 14.190 ευρώ. Βασικός εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, σύστημα αυτόνομης πέδησης, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition και radio MP3.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 998 κ.εκ., Ισχύς: 100/4.500 PS/σ.α.λ., Ροπή: 172/1.500-4.000 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 10,4 δλ., Τελική ταχύτητα: 188 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 5,4 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 118 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις.
Nissan Micra 1.0 IG-T 92 PS
Η Nissan ξεκίνησε τη διάθεση του ανανεωμένου Micra, το οποίο φέρει μικρές αλλαγές στην εμφάνιση, στον εξοπλισμό, στην τεχνολογία και στον κινητήρα. Μοναδική επιλογή από πλευράς μοτέρ είναι ο 1.0 IG-T με 92 ίππους και σε τιμές του ξεκινούν από 14.990 ευρώ, στην αρχική έκδοση Energy. Στο βασικό εξοπλισμό ανήκουν όλα τα απαραίτητα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας, όπως είναι 6 αερόσακοι, σύστημα ενεργής πέδησης, αισθητήρας φωτός, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικοί καθρέπτες, ραδιόφωνο και air condition.
Ο 3κύλινδρος turbo κινητήρας βενζίνης 1.0 IG-T αποδίδει τώρα 92 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. (αντί 100 PS πριν) και 160 Nm ροπής στις 2.000-3.750 σ.α.λ. Με το μηχανικό 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων η επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 11,8 δλ., η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 178 χλμ./ώρα, η μεικτή κατανάλωση είναι 5,4 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 124 γρ./χλμ. (WLTP).
Σχεδιαστικά το Micra παρουσιάζει ένα δυναμικό σχεδιασμό που κεντρίζει το ενδιαφέρον, ενώ και το εσωτερικό του είναι σύγχρονο και καλοφτιαγμένο. Την ποιότητα ενισχύει το παχύ αφρώδες υλικό που καλύπτει ολόκληρο το πάνω μέρος του ταμπλό. Από πλευράς χώρων, το Micra ικανοποιεί για τους επιβάτες, όπως και για τις αποσκευές (300 λτ.).
Στην οδήγηση το Micra είναι ευχάριστο, χάρη στο συνδυασμό της σχετικά σφιχτής ανάρτησης με το στιβαρό πλαίσιο. Στις στροφές οι κλίσεις είναι λογικές για το χαρακτήρα του μοντέλου, με το τιμόνι να προσφέρει όση πληροφόρηση χρειάζεται ο οδηγός του.
Τιμή από: 14.990 ευρώ. Βασικός εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, σύστημα αυτόνομης πέδησης, αισθητήρας φωτός, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition και ραδιόφωνο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 999 κ.εκ., Ισχύς: 92/5.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 160/2.000-3.750 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 11,8 δλ., Τελική ταχύτητα: 178 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 5,4 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 124 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις.
SEAT Ibiza 1.0 ECO TSI 95 PS
Το SEAT Ibiza με τον 1.0 TSI κινητήρα των 95 ίππων και τιμή που ξεκινά από 15.140 ευρώ, αποτελεί ένα από τα πιο προσιτά σε τιμή μικρά αυτοκίνητα με τούρμπο κινητήρα. Συνολικά προσφέρει καλή σχέση τιμής – αξίας και αξιόλογα χαρακτηριστικά, ενώ δεν απουσιάζει κάτι το ουσιαστικό από το βασικό του εξοπλισμό.
Ο γνωστός από πολλά μοντέλα του ομίλου VW κινητήρας 1.0 TSI με τους 95 ίππους και τα 175 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. ταιριάζει κατάλληλα στο μικρό SEAT. Το μηχανικό αυτό σύνολο εμφανίζει πολιτισμένη λειτουργία, τραβάει από τις χαμηλές στροφές και κινεί με άνεση το αμάξωμα των 1.122 κιλών (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ.), ενώ είναι ολιγαρκής σε καύσιμο. Επίσης, το Ibiza ξεχωρίζει και για τα οδηγικά του χαρακτηριστικά, αφού καταφέρνει και κερδίζει αμέσως τον οδηγό του με την σταθερότητα που επιδεικνύει σε κάθε διαδρομή, την στιβαρή αίσθηση και την άνεση που παρέχει η πολύ καλά ρυθμισμένη ανάρτησή του.
Στο θάλαμο των επιβατών του Ibiza κυριαρχούν οι «καθαρές» σχεδιαστικές γραμμές, προς όφελος της εργονομίας. Σε επίπεδο κατασκευής, τα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί διακρίνονται περισσότερο για την προσεγμένη τους συναρμογή. Σημαντικό πλεονέκτημα του Ibiza αποτελούν οι άνετοι χώροι για τη μεταφορά τεσσάρων ενηλίκων επιβατών, όπως και το μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 355 λίτρων.
Τιμή από: 15.140 ευρώ. Βασικός εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, σύστημα αυτόνομης πέδησης, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, αισθητήρες φωτός, air condition και ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής 6,5 ιντσών.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 999 κ.εκ., Ισχύς: 95/5.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 175/2.000-3.500 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 10,9 δλ., Τελική ταχύτητα: 186 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 5,1 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 118 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις