Τα μικρά χάτσμπακ με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων αποτελούν ιδανική λύση για κάθε οδηγό που μετακινείται καθημερινά σε μεγάλα αστικά κέντρα. Παράλληλα εξυπηρετούν πολύ και στα ταξίδια, αφού σε κάθε περίπτωση κάνουν την οδήγηση πολύ πιο ξεκούραστη σε σχέση με οποιοδήποτε χειροκίνητο σασμάν. Όταν αυτά τα χαρακτηριστικά συνδυάζονται με μεγάλα (για supermini) και ευρύχωρα αμαξώματα, τότε μπορούν να καλύψουν και τις μετακινήσεις μιας τετραμελούς οικογένειας. Αν σε όλα αυτά προσθέσουμε και τον πολύ υπολογίσιμο παράγοντα της χαμηλής τιμής, τότε έχουμε το ιδανικό «πακέτο». Αυτά και πολλά ακόμα προσφέρουν τα δύο μοντέλα που σας παρουσιάζουμε παρακάτω, τα οποία είναι τα πιο μεγάλα σε διαστάσεις και ευρύχωρα supermini, ενώ προσφέρονται στις χαμηλότερες τιμές με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Dacia Sandero Streetway
Το Sandero Streetway 1.0 TCe 90 hp CVT είναι το πιο οικονομικό σε τιμή αυτόματο supermini της εγχώριας αγοράς και προσφέρεται στις 19.350 ευρώ. Διατίθεται μόνο στην έκδοση εξοπλισμού Expression, με εξοπλισμό που περιλαμβάνει όλα τα σύγχρονα και απαραίτητα στοιχεία ασφαλείας και ανέσεων (βλ. παρακάτω). Το Sandero Streetway έχει μήκος που αγγίζει τα 4,1 μέτρα (4.088 χλστ.), μακρύ μεταξόνιο στα 2.604 χλστ. και είναι αρκετά πλατύ (1.848 χλστ.). Στοιχεία που συμβάλλουν στην επίτευξη πολύ άνετων χώρων, επιπέδου μικρομεσαίου χάτσμπακ. Τέσσερις επιβάτες θα κάτσουν άνετα, με έναν ακόμα να μη νιώθει πολύ στρυμωγμένος στο πίσω κάθισμα. Μεγάλος είναι και χώρος αποσκευών των 410 λίτρων με το πλήρως εκμεταλλεύσιμο τετραγωνισμένο σχήμα.
Την κίνησή του αυτόματου Sandero Streetway αναλαμβάνει αποκλειστικά το γνωστό 1.000άρι 3κύλινδρο turbo μηχανικό σύνολο των 91 ίππων και 142 Nm ροπής. Η μετάδοση γίνεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT). Αυτό εξασφαλίζει ομαλή εκκίνηση και ενδιάμεσες επιταχύνσεις, ικανοποιητικές επιδόσεις και λογική κατανάλωση – εκπομπές CO2. Παρότι αστικού κατά βάση προσανατολισμού, το μικρό Dacia κινείται άνετα στον αυτοκινητόδρομο, με καλή ποιότητα κύλισης και «λειαίνοντας» σε μεγάλο βαθμό τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Στις στροφές εμφανίζεται κάπως νωχελικό στις αντιδράσεις του, όμως σε κάθε περίπτωση είναι προβλέψιμο και υπενθυμίζει στον οδηγό ότι φτιάχτηκε για να είναι άνετο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 |
Ταχύτητες | CVT |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 91/4.500-5.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 142/1.750-4.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 13,4 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 169 |
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.)* | 5,8 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 131 |
*Εργοστασιακή |
Εξοπλισμός έκδοσης Expression: 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, κεντρική οθόνη 8 ιντσών, air condition, προβολείς Full LED Pure Vision, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, προβολείς ομίχλης, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω και ηλεκτρικοί καθρέπτες. Τιμή από 19.350 ευρώ.
Hyundai i20
Ο δημοφιλής εκπρόσωπος της Hyundai στο B-Segment, το ανανεωμένο i20 προσφέρεται σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές και με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7DCT. Σε συνδυασμό με τον 1.000άρη υπερτροφοδοτούμενο των 100 ίππων πωλείται στη χαμηλή τιμή των 20.790 ευρώ. Επιπρόσθετα συνοδεύεται με ένα πλουσιότατο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει από αυτόματο φρενάρισμα και υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, μέχρι ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 και οθόνη αφής 8 ιντσών, συν πολλά ακόμα καλούδια. Τα πλεονεκτήματα του μικρού Hyundai με το δυναμικού σχεδιασμού αμάξωμα των 4.040 χλστ. μήκους συνεχίζονται και στο εσωτερικό του με τη γεροδεμένη κατασκευή. Η εργονομία είναι πολύ καλή, όπως και η θέση οδήγησης, ενώ τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν ενισχυμένη πλευρική στήριξη και είναι αναπαυτικά. Στα ατού ανήκει και η ευρυχωρία που παρέχει σε τέσσερα άτομα με ύψος άνω του κανονικού, ενώ αρκετό είναι και το πορτ μπαγκάζ των 352 λίτρων με επιπλέον χώρο κάτω από το δάπεδο για διάφορα μικροαντικείμενα.
Αναφορικά με τον 1.0 T-GDI 100 hp και 172 Nm ροπής, συνεργάζεται κατάλληλα με το 7DCT επιτυγχάνοντας άμεσες και ομαλές αλλαγές μαζί με σβέλτες επιταχύνσεις. Ειδικά με την επιλογή Sport μέσω του Drive Mode η απόκριση είναι πιο άμεση, αν και πιο ισορροπημένο για την καθημερινή χρήση είναι το Comfort, γιατί στο Eco παρουσιάζεται πιο ράθυμο. To i20 διακρίνεται ακόμα για την ασφαλή οδική του συμπεριφορά με στιβαρό πάτημα και αρκετά καλή άνεση, παρότι το στήσιμό του είναι σχετικά σφιχτό. Πολύ καλά είναι και τα φρένα με δίσκους σε όλους τους τροχούς, ενώ στο ύψος των περιστάσεων στέκει η αίσθηση και το βάρος του τιμονιού.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 998 |
Ταχύτητες | 7DCT |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 100/4.500-6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 172/1.500-4.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,4 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 185 |
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.)* | 7,2 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 119 |
*Δοκιμής |
Εξοπλισμός έκδοσης Exclusive: 6 αερόσακοι, αυτόματη πέδηση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών, οθόνη 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω και ηλεκτρικοί καθρέπτες. Τιμή: από 20.790 ευρώ.