Οι συνηθέστερες ερωτήσεις που γίνονται από όσους ενδιαφέροντα να αγοράσουν ένα καινούργιο αυτοκίνητο ή απλά για να μάθουν, είναι «πόσα άλογα βγάζει» και «πόσο κάνει». Άλλωστε, όσο ανεβαίνει η ιπποδύναμη, αυξάνεται και η τιμή του μοντέλου. Σήμερα τα πιο προσιτά σε τιμές νέα αυτοκίνητα έχουν κινητήρες με ισχύ κοντά στους 100 ίππους, που προέρχονται κυρίως από turbo downsized μηχανικά σύνολα 1.0 λτ. και 1.2 λτ.
Εξαίρεση στον κανόνα αποτελεί το νέο Toyota Yaris 1.5, γιατί είναι δυνατό αλλά χωρίς turbo και αναλογικά πωλείται σε χαμηλή τιμή. Συγκεκριμένα η πρώτη έκδοση Active Steel κοστίζει από μόλις 16.580 ευρώ, συνοδευόμενη με τον εξής εξοπλισμό: 8 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, οθόνη αφής 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, ηλεκτρικούς καθρέπτες, air condition αισθητήρες φώτων και αυτόματη λειτουργία προβολέων.
Όσοι θέλουν το κάτι παραπάνω, τότε 770 ευρώ επιπλέον που κοστίζει η δεύτερη έκδοση Active (17.350 ευρώ) ενσωματώνει ακόμα οθόνη 8 ιντσών, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, καθώς και ζάντες αλουμινίου. Φυσικά υπάρχουν και άλλες εκδόσεις, με ακόμα περισσότερο εξοπλισμό και πιο υψηλές τιμές, ικανοποιώντας κάθε απαίτηση.
Την κίνηση του μυώδους σχεδιαστικά και γεμάτου καμπύλες αμαξώματος του Yaris των 3.940 χλστ. μήκους και βάρους 1.040 κιλών, αναλαμβάνει το αρκετά «ζωηρό» 3κύλινδρο 1.500άρι Dynamic Force μοτέρ των 125 ίππων και 153 Nm ροπής. Αρχικά, δίνει την αίσθηση στον οδηγό ότι υπάρχει turbo, αφού διαθέτει πάρα πολύ καλό τράβηγμα και ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές. Γεγονός που ευνοεί στις αστικές μετακινήσεις, γιατί κινείται με μια ταχύτητα πάνω. Κάποιες μικροδονήσεις και τραχύτητα στον ήχο είναι υπαρκτές, αλλά όχι σε ενοχλητικό βαθμό. Σε συνδυασμό με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, το μικρό Toyota φτάνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 9 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα τερματίζει στα 180 χλμ./ώρα. Οι εκπομπές CO2 είναι 122 γρ./χλμ. (0 ευρώ τέλη κυκλοφορίας), ενώ η κατανάλωση δοκιμής βρέθηκε στα 6,8 λτ./100 χλμ.
Το δυνατό μοτέρ συνδυάζεται με τη νέα και πιο άκαμπτη πλατφόρμα TNGA, καθώς και με σχετικά σφιχτές αναρτήσεις. Το ταίριασμα αυτό ισορροπεί μεταξύ σπορτίφ πατήματος και άνεσης και χαρίζει στο Yaris μια ευχάριστη αίσθηση. Συν του ότι είναι εύκολο στην οδήγηση και στους χειρισμούς γενικότερα.
Νεανική είναι η εικόνα και στο εσωτερικό του, όπου συνεχίζονται οι καμπύλες στο ταμπλό, με το μαλακό υλικό σε ένα τμήμα του. Στο κέντρο κυριαρχεί η οθόνη του συστήματος πολυμέσων, ενώ τα φυσικά χειριστήρια για τον κλιματισμό λειτουργούν προς όφελος της εργονομίας. Οι χώροι των επιβατών δεν ανήκουν στα δυνατά σημεία του νέου Yaris έναντι του ανταγωνισμού, γεγονός που αφορά και το πορτ μπαγκάζ των 286 λίτρων.