Το μεγάλο βάσανο χιλιάδων οδηγών που κινούνται καθημερινά στις μεγαλουπόλεις είναι η κίνηση. Το πήγαινε – έλα στη δουλειά συνοδεύεται με μποτιλιάρισμα και κατά συνέπεια με κούραση από την πολύωρη ταλαιπωρία. Ειδικά οι συχνές εναλλαγές ταχυτήτων μαζί με το «πάτα – άσε» του πεντάλ του συμπλέκτη είναι πραγματικό μαρτύριο.
Ιδανική λύση αποτελούν τα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ανεξαρτήτως τεχνολογίας αποτελεί βάλσαμο στους πηγμένους δρόμους, συν του ότι ο οδηγός έχει μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων. Κατάλληλη επιλογή για όσους ψάχνουν το πιο οικονομικό σε τιμή αυτόματο της αγοράς, είναι το Hyundai i10 AMT. Με τον 1.000άρη κινητήρα των 67 ίππων εκκινεί από μόλις 14.790 ευρώ, ωστόσο με μόλις 550 ευρώ παραπάνω (15.340 ευρώ) διατίθεται με το πιο δυνατό μοτέρ 1.2 MPi.
Όσον αφορά τον εξοπλισμό του, από την αρχική έκδοση Fresh δεν λείπει κάτι. Ενσωματώνει 6 αερόσακους, συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος και διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας, αυτόματη ρύθμιση μεγάλης σκάλας φώτων, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, air condition, πολυλειτουργικό τιμόνι, cruise control και ηχοσύστημα. Στην επόμενη έκδοση Style των 16.140 ευρώ ανήκουν ακόμα infotainment με οθόνη αφής 8 ιντσών, Bluetooth με audio streaming, αναγνώριση φωνής και χειριστήρια στο τιμόνι, σύνδεση Android Auto και Apple CarPlay, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικοί καθρέπτες και κεντρικό υποβραχιόνιο μπροστά.
Σχετικά με το 5τάχυτο, αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο (AMT) συνδυάζει την άνεση ενός αυτόματου κιβωτίου με την οικονομία καυσίμου ενός χειροκίνητου. Παράλληλα προσφέρει μικρότερο βάρος και μειωμένες τριβές συγκριτικά με ένα παραδοσιακό αυτόματο κιβώτιο. Τα ανεβάσματα είναι σχετικά αργοπορημένα, αλλά στα κατεβάσματα η κατάσταση εξομαλύνεται. Η καλύτερη επιλογή είναι να τοποθετήσεις τον λεβιέ στη χειροκίνητη λειτουργία και να ανεβάζεις μόνος σου, αφήνοντας το γκάζι πριν την αλλαγή.
Ο 4κύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας των 1.197 κ.εκ. αποδίδει 84 ίππους και 118 Nm ροπής. Συγκριτικά με το χειροκίνητο κιβώτιο, οι επιδόσεις είναι αναμενόμενα υποδεέστερες (0-100 χλμ./ώρα σε 15,8 δλ.), όμως το ζητούμενο είναι η πιο ξεκούραστη οδήγηση. Η κατανάλωση διαμορφώνεται στα 7,8 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 119-134 γρ./χλμ. (0-86 ευρώ τέλη κυκλοφορίας).
Την ευκολία στους χειρισμούς ενισχύουν με τη σειρά τους και οι μαζεμένες διαστάσεις του Hyundai i10 (μήκος 3.670 χλστ.). Πρόσθετα, το σετάρισμα των αναρτήσεων δημιουργεί ένα ομοιογενές σύνολο. Το μίνι μοντέλο στρίβει απροβλημάτιστα, το άμεσο τιμόνι παρέχει αρκετή πληροφόρηση και γενικότερα το i10 δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου.
Χαρακτηριστικό που αφορά και το εσωτερικό του όπου τα συμπαγή σκληρά πλαστικά είναι πολύ καλά συναρμολογημένα και αποτρέπουν τυχόν τριγμούς. Ο χρήστης διευκολύνεται από την απροβλημάτιστη εργονομία και τις αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα. Επιπλέον, οι χώροι είναι παραπάνω από αρκετοί για τέσσερις ενήλικες, ενώ τα 252 λίτρα του χώρου αποσκευών είναι από τα περισσότερα της κατηγορίας.