Η Hyundai όπως όλοι γνωρίζουν και βλέπουν στα νέα της μοντέλα, έχει ανέβει πολλά σκαλοπάτια και πλέον κοιτάει κατάματα τους ανταγωνιστές της, από τους οποίους δεν έχει να ζηλέψει κάτι. Το αντίθετο μάλλον θα λέγαμε, ειδικά όταν μπουν στην σύγκριση και οι τιμές, αφού τα Hyundai προσφέρουν πολλά περισσότερα τις πρώτες κιόλας εκδόσεις τους και είναι ασυναγώνιστα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα για ανάλυση, αποτελεί το νέο i20. Στην πρώτη έκδοση 1.2 84 PS Fresh πωλείται από μόλις 14.090 ευρώ, δίχως να λείπει κάτι το ουσιαστικό από τον εξοπλισμό του. Με 1.000 ευρώ ακόμα, το i20 Exclusive στις 15.090 ευρώ αποτελεί πραγματικό δέλεαρ, καθώς είναι τόσο πολύ «φουλαρισμένο», που είναι αδύνατον να αφήσει κάποιον παραπονεμένο.
Ας δούμε όμως αναλυτικά τι διαθέτει, ξεκινώντας από τα συστήματα ασφαλείας, υποβοήθησης του οδηγού και συνδεσιμότητας: 6 αερόσακοι, αυτόματη έκτακτη πέδηση, προειδοποίηση εκτροπής λωρίδας, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση οδικών σημάτων ταχύτητας, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, οθόνη αφής 8 ιντσών, σύνδεση Apple CarPlay και Android Auto, κάμερα οπισθοπορείας και εργοστασιακοί αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω. Στάνταρ είναι ακόμα ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, δερμάτινη επένδυση τιμονιού και επιλογέα ταχυτήτων, φώτα ημέρας και θέσεως LED και αυτόματη λειτουργία φώτων.
Ο αρχικός ατμοσφαιρικός 4κύλινδρος κινητήρας των 1.197 κ.εκ. με την ισχύ των 84 ίππων και των 118 Nm ροπής κινεί αξιοπρεπώς το αμάξωμα των 1.013 κιλών, χάρη και στην «κοντή» διάταξη του 5τάχυτου κιβωτίου. Το εν λόγω μοτέρ εμφανίζει καλό τράβηγμα και ελαστικότητα σε αστικούς ρυθμούς, ενώ όταν πιεστεί δεν θα αρνηθεί να ανεβάσει χιλιόμετρα και να τα κρατήσει. Από πλευράς επιδόσεων, τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 13,1 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 173 χλμ./ώρα. Η μεικτή πραγματική κατανάλωση είναι 6,9 λτ./100 χλμ., με εκπομπές CO2 από 121 γρ./χλμ.
Στα πολύ θετικά γνωρίσματα του νέου i20, ανήκει και η ισορροπημένη οδική του συμπεριφορά. Το στιβαρό πλαίσιο σε συνδυασμό με τις κατάλληλα ρυθμισμένες αναρτήσεις εξασφαλίζουν αρκετά καλή άνεση και πάτημα. Το μικρό Hyundai είναι ευκολοδήγητο στην πόλη, πολύ σταθερό στον αυτοκινητόδρομο, όπως και σε διαδρομές με στροφές, όπου οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και το τιμόνι έχει την απαιτούμενη αμεσότητα και βάρος.
Τα πλεονεκτήματα του i20 συνεχίζονται στο μοντέρνο και πλούσια εξοπλισμένο εσωτερικό του, όπου κυριαρχούν οι δύο ψηφιακές οθόνες. Από πλευράς κατασκευής, η Hyundai έχει κάνει ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών (εκτός από την περιοχή των αγκώνων στις εμπρός πόρτες), με αυτά του ταμπλό να είναι συμπαγή και πολύ γεροδεμένα. Στα θετικά της καμπίνας του ανήκουν ακόμα η πολύ καλή θέση οδήγησης, η απροβλημάτιστη εργονομία και η απρόσκοπτη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Όσο για τους χώρους, το i20 είναι σε θέση να φιλοξενήσει χωρίς κανένα πρόβλημα τέσσερις επιβάτες, ενώ μεγάλο για την κατηγορία είναι και το πορτ μπαγκάζ των 352 λίτρων.